ضرورت تعامل بیش‌تر شورای اسلامی شهر کرمان و صدا و سیمای مرکز کرمان


صبح امروز رییس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور در سازمان صدا و سیمای مرکز کرمان، از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید کردند و در جریان روند فعالیت‌های این سازمان قرار گرفتند.

مدیران صدا و سیما، افرادی لایق، متعهد و متخصص
در ادامه‌ی این بازدید در نشستی که با حضور رییس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان و معاونان این سازمان برگزار شد، فتح‌الله مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تبریک ایام‌الله دهه‌ی فجر، خواستار اطلاع‌رسانی اخبار شورای اسلامی شهر کرمان، توسط صدا و سیما شد.
وی مدیران بخش‌های مختلف صدا و سیمای مرکز کرمان را افرادی لایق، متعهد و متخصص دانست و خواستار ورود بیش‌تر صدا و سیما به موضوعات شهری شد.
مؤیدی با بیان این‌که مردم از ما به‌عنوان نمایندگان‌شان در شورای اسلامی شهر کرمان سوال می‌کنند که چرا اخبار اقدامات و بازدیدهای شورای شهر، کم‌تر از صدا و سیمای مرکز کرمان اطلاع‌رسانی می‌شودف گفت: از تهیه‌ی گزارش‌های مردمی توسط صدا و سیما، برای به نقدکشیدن نحوه‌ی خدمت‌رسانی شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان به شهروندان نیز استقبال می‌کنیم.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: گزارشگران صدا و سیما می‌توانند با گفت‌و‌گو با مراجعه‌کنندگان به مناطق چهارگانه‌ و دیگر معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری، مشکلات مردم را جویا شوند و ارایه کنند.
در ادامه، رویا دیوان بیگی عضو شورای اسلامی شهر کرمان بر ارتباط بیش‌تر شورای اسلامی شهر کرمان و صدا و سیما تأکید کرد و بازدید امروز را در همین راستا دانست.
وی با بیان این‌که سازمان‌های دیگر ارتباط بسیار خوبی با صدا و سیما دارند، تصریح کرد: متأسفانه این خلاء در ارتباط و تعامل بین شورای اسلامی شهر کرمان و صدا و سیما مشهود است؛ بنابراین، باید با برنامه‌ریزی صحیح این مشکل را حل کرد.
دیوان‌بیگی هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان را دارای مسئولیت و صاحب‌نظر دانست و گفت: تمام اعضای شورا می‌توانند در میزگردها و برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی حضور پیدا کنند.
سعید گیلانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم با بیان این‌که شورای چهارم به‌دنبال شفاف‌سازی است، خطاب به مدیرکل صدا و سیما و سایر عوامل این سازمان گفت: اعضای شورای اسلامی شهر کرمان را بازخواست کنید که آیا خدمت‌رسانی به مردم ایده‌آل انجام می‌شود یا خیر.
وی هم‌چنین به مقابله با حاشیه‌نشینی اشاره کرد و با بیان این‌که از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان برای بازدید از مناطقی که با حاشیه‌نشینی مقابله شده دعوت شد، اما برخی از اعضا با این بازدید مخالفت کردند، تصریح کرد: اگر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان برای بازدید از مناطقی که با حاشیه‌نشینی مقابله شده، حضور پیدا می‌کردند؛ به این معنی بود که شورای شهر هم در مقابله با حاشیه‌نشینی ورود کرده و برای این کار مجوز داده است؛ در حالی که امکان دارد در این اقدام، شک و شبهه‌ای هم باشد و حقی از مردم ضایع شده باشد.

شهر کرمان، دارای استعدادای بسیار مطلوبی است
کمال جوانمرد سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان هم در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: در هر جشنواره‌ای که صدا و سیمای کرمان حضور دارد، شاهد رتبه‌آوردن بخش‌های مختلف این سازمان هستیم که نشان از کارایی مدیرکل صدا و سیما و سایر عوامل این نهاد دارد.
وی هم‌چنین به جنگ نرم و هجمه‌ی فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: در حالی که 180 شبکه‌ی فارسی‌زبان، ما را مورد هجمه قرار داده‌اند، 20درصد از خاک میهن اسلامی زیرپوشش رسانه‌ی ملی نیست و این جای گله‌مندی دارد.
جوانمرد در خصوص شهر کرمان هم گفت: متأسفانه شهر کرمان روی کاغذ کلان‌شهر است و بسیاری از شاخص‌های یک کلان‌شهر از جمله جمعیت، فضای کالبدی و از همه مهم‌تر فرهنگ کلان‌شهری و شهروندی را ندارد و صدا و سیما باید در این زمینه بیش‌تر فرهنگ‌سازی کند.
وی به نام‌گذاری میدان اول هفت‌باغ به نام «محمد رسول الله» (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نیز اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی شهر کرمان در اعتراض به هتک حرمت پیامبر مهربانی حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) میدان اول هفت‌باغ را به نام این بزرگوار نام‌گذاری کرد، اما متأسفانه این اقدام از سوی صدا و سیمای مرکز کرمان اطلاع‌رسانی نشد.
جوانمرد هم‌چنین با بیان این‌که پس از گذشت 15 سال، شوراهای اسلامی هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده‌اند، گفت: خیلی از موارد شهری را شورای اسلامی شهر به‌عنوان پارلمان محلی می‌تواند حل‌وفصل کند.
وی شهر کرمان را دارای استعدادای بسیار مطلوبی دانست و خواستار فرهنگ‌سازی توسط صدا و سیما برای ورود بیش‌تر سرمایه‌گذاران به شهر کرمان شد.
جوانمرد افزود: با توجه به بودجه‌ی پایین شهرداری کرمان، چشم شورا و شهرداری به سرمایه‌گذاران است و در این زمینه خواستار هم‌کاری صدا و سیما هستیم.
وی هم‌چنین خواستار توجه و پرداختن بیش‌تر صدا و سیما به بافت فرسوده‌ی شهر کرمان در راستای بهبود وضعیت این منطقه از شهر شد.
صدیقه زاهدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم با اشاره به نام‌گذاری میدان اول هفت‌باغ به نام محمد رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، خواستار نام‌گذاری میدانی به نام شهدای خلبان شد.
زهرا لری دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز صدا و سیما را یکی از ارکان اصلی نظام جمهور اسلامی دانست و گفت: خوش‌بختانه این سازمان به 90درصد اهدافی که برای آن تعیین شده، رسیده است.
وی ضمن تقدیر از اقدامات صدا و سیمای مرکز کرمان به‌دلیل تعامل با سایر نهادها و سازمان‌ها، خواستار تعامل بیش‌تر این سازمان با شورای اسلامی شهر کرمان شد.
لری افزود: تهیه‌ی گزارش و نقد از دستگاه‌های مختلف، ضمن بالابردن روحیه‌ی نقدپذیری هر دستگاه، موجب می‌شود که هر نهاد خدمت‌گزار بداند ناظر ویژه‌ای مراقب عملکرد و نحوه‌ی خدمت‌گزاری آن دستگاه به مردم است.

ضرورت فرهنگ‌سازی برای پرداخت عوارض شهری توسط مردم
علی منصوری دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم با اشاره به پرداخت‌نکردن عوارض مختلف شهری توسط مردم، خواستار فرهنگ‌سازی توسط صدا و سیما برای پرداخت عوارض شهری از سوی شهروندان شد.
وی افزود: مردم باید بدانند که اگر عوارض خود را به‌موقع پرداخت کنند، شهری زیباتر و سالم‌تر خواهند داشت.
منصوری ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر، مردم تا کاری با شهرداری نداشته باشند، برای پرداخت عوارض مختلف شهری اقدام نمی‌کنند.
ماه‌بانو معصوم‌زاده عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست خواستار هم‌کاری صدا و سیما برای انتقال اخبار برنامه‌های مربوط به سلامت شد.
وی با بیان این‌که 50درصد سرطان‌ها و 80درصد بیماری‌های دیابتی قابل پیش‌گیری است، به برگزاری همایش سلامت که هر ماه در فرهنگ‌سرای کوثر شهرداری و خانه‌ی شهر کرمان برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: موضوع‌های مربوط به پیش‌گیری بیماری‌ها در اولویت قرار دارد، اما در خصوص انتقال این مسایل به شهروندان با مشکل مواجه هستیم. معصوم‌زاده خواستار هم‌کاری صدا و سیما در این زمینه شد.
منصور ایرانمنش دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم بر توجه بیش‌تر به آموزش مسایل شهروندی از سوی صدا و سیما تأکید کرد.
وی افزود: توجه به مناطق کم‌تر برخوردار هم ضروری است؛ ضمن این‌که اگر گزارش‌های صدا و سیما، در مردم مطالباتی هم ایجاد کند، استقبال می‌کنیم.

 

در بخش‌هایی که شورا دغدغه دارد، کمک می‌کنیم
در ادامه، حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان در خصوص اطلاع‌رسانی اخبار شورای اسلامی شهر کرمان توسط صدا و سیما گفت: این‌که شورای اسلامی شهر کرمان به‌عنوان یک کلان‌شهر گروه خبری داشته باشد، کار سختی نیست و اگر اخبار و مصوبات مهم شورای شهر به صدا و سیما ارایه شود، در بخش‌های مختلف خبری صدا و سیما پخش خواهد شد.
وی افزود: علاوه بر آن، برنامه‌های مهم شورا و شهرداری نیز از سوی صدا و سیما پوشش خبری داده می‌شود؛ ضمن این‌که تاکنون نیز این برنامه در دستور کار صدا و سیما بوده است.
حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: موضوع اطلاع‌رسانی اخبار شورای شهر کرمان، با هماهنگی حل می‌شود و باید در یک چرخه‌ی روان قرار گیرد تا اخبار به شکل مطلوب منعکس شود.
وی با بیان این‌که به‌دلیل برخی محدودیت‌ها نتوانستیم به خوبی از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم، بر هم‌کاری و تعامل صدا و سیمای مرکز کرمان و شورای اسلامی شهر کرمان تأکید کرد و گفت: آمادگی داریم در بخش‌هایی که شورای اسلامی شهر کرمان دغدغه دارد، کمک کنیم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان هم‌چنین با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های خوب این سازمان در بخش‌های مختلف گفت: سال گذشته و سال قبل از آن، صدا و سیمای مرکز کرمان در ارزیابی حرفه‌ای، تخصصی و کامل بین 33 مرکز کشور، بین چهار مرکز برتر کشور بود که نشان‌دهنده‌ی زحمات همه‌ی عوامل سازمان صدا و سیمای مرکز کرمان است.
حجت‌الاسلام موسوی افزود: امسال نیز در جشنوار‌ی مراکز صدا و سیما، رتبه‌ی چهارم و در برخی موارد رتبه‌ی سوم را کسب کردیم و به‌یژه شرایط فنی صدا و سیمای مرکز کرمان با توجه به وسعت استان و علی‌رغم همه‌ی محدودیت‌ها، با تلاش هم‌کاران فنی بسیار متفاوت‌تر از سایر مراکز کشور است.
وی با بیان این‌که تاکنون، شرایطی ایجاد نکرده‌ایم که پیش‌رفت‌های صدا و سیمای مرکز کرمان را ارایه کنیم، گفت: متأسفانه در برخی از نشریات، به فرهنگ استان و نیروهای فرهنگی جفا و ظلم می‌شود.
حجت‌الاسلام موسوی افزود: این افتخار نیست که افتخارات بخشی از استان را زیر پا بگذاریم و حرف‌هایی بزنیم که هیچ واقعیتی ندارد.
وی تصریح کرد: زیرسوال‌بردن خدمات هر بخش و مجموعه‌ای در عرصه‌ی فرهنگی، ظلمی نابخشودنی است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با تأکید بر این‌که ما براساس وظیفه‌ی رسانه‌ای از قانون حمایت می‌کنیم، گفت: جایی که باید کار رسانه‌ای انجام دهیم، تکلیف می‌دانیم و در این مسیر حرکت می‌کنیم.

تولید 400 مستند با حضور هنرمندان
حجت‌الاسلام موسوی هم‌چنین گفت: تنها دستگاهی که به صورت عملی از هنرمندان حمایت کرده، صدا و سیماست و تاکنون، 400 مستند با حضور هنرمندان خارج از سازمان صدا و سیما تهیه و پخش شده است.
لازم به ذکر است؛ در این نشست مقرر شد صدا و سیمای مرکز کرمان در خصوص موضوع‌های مختلف شهری از جمله نحوه‌ی صدور پروانه‌ی ساختمان، اجرای تقاطع‌های غیرهم‌سطح، تغییر کاربری زمین‌های داخل شهر، اجرای کمربند سبز و بازسازی بافت فرسوده برنامه‌سازی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *