تقدیر رییس شورای اسلامی شهر کرمان از حضور حماسی مردم برای شرکت در انتخابات

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان،با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری کرمان برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان از حضور حماسی مردم ولایی،موقعیت شناس و همیشه در صحنه ایران اسلامی،برای شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور،قدردانی کرد.

 علیرضا نادری در نشست عمومی شورا ،ضمن تبریک به نمایندگان منتخب مردم،افزود:انشاالله منتخبان مردم بتوانند با کار و تلاش و خدمت صادقانه پاسخ خوبی به اعتماد مردم بدهند و برای حل مشکلات مردم،همت جهادی داشته باشند  و در حفظ این امانت الهی و خدمت به مردم، سربلند باشند.

وی ادامه داد:مردم با حضور حماسی خود در صحنه انتخابات،برگ زرین دیگری بر افتخارات تاریخ انقلاب،افزودند.  

نادری با بیان اینکه منتخبان انتخابات،امنت دار مردم هستند،اظهار داشت:بایستی تمام همت خود را برای خدمتگذاری به مردم و رفع مشکلات آن ها بکار گیرند و وظیفه امانتداری مردم را به خوبی ایفا کنند و همواره خدمتگذار آنها باشند. 

وی افزود:دشمنان می خواستند با کمرنگ کردن حضور مردم  در پای صندوق های رای ،نقشه هایشان را علیه جمهوری اسلامی ایران عملی کنند اما مردم بصیر و ولایتمدار با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای،نقشه های دشمنان را نقش بر آب کردند.

 در ادامه این نشست، پیشنهاد شهرداری به‌منظور تفویض اختیار، شامل ترک تشریفات مناقصه و مزایده تا سقف چهار میلیارد تومان، تصویب صورت‌جلسات کمیسیون معاملات شهرداری و استرداد اضافه‌پرداخت سنواتی اشخاص حقیقی و حقوقی به شهرداری تا سقف پنج میلیارد ریال به تصویب رسید.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان، در ابتدای این نشست که چهاردهم اسفندماه با حضور سرپرست شهرداری کرمان و سایر اعضای شورا برگزار شد، گفت: از مردم برای حضور در انتخابات تشکر می‌کنم که با وجود تبلیغ تمام دنیا برای عدم شرکت در انتخابات، مثل همیشه موقعیت‌شناس و خطرشناس بودند و در موقعیت حساس، نقش خود را ایفا کردند.

علیرضا نادری، خطاب به کسانی که انتخاب شده‌اند، یادآور شد: امانت مردم به‌دست شما سپرده شده و آنها از شما انتظار دارند؛ باید تمام تلاش خود را در حفظ این امانت به‌کار گیرید و به عدالت رفتار کنید.

سپس، رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورا، به قرائت مصوبات کمیسیون‌ها پرداخت.

محمدامین شمسی، بیان کرد: درخصوص تکمیل و راه‌اندازی کمپ نگهداری بانوان دارای آسیب‌های اجتماعی در خیابان «شهدای خانوک»، شهرداری درخواست ترک تشریفات مناقصه جهت تجهیز کمپ را با هزینۀ چهار و نیم میلیارد تومان مطرح کرده است.

حسین چناریان، رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا در این رابطه خاطرنشان کرد: ابتدا که این موضوع در جلسه‌ای با حضور معاون دادستان مطرح شد، مقرر شد بهزیستی، ملک مذکور را حداقل پنج‌‌سال به شهرداری یا پیمانکاری که شهرداری معرفی می‌کند، واگذار کند که اگر این اقدام صورت نگرفته‌، شهرداری نباید هزینه کند.

درنهایت با درخواست شهرداری برای ترک تشریفات مناقصه جهت تجهیز کمپ بانوان، پس از واگذاری بیش از پنج‌سال ملک توسط بهزیستی، موافقت شد.

در ادامه، شمسی، به درخواست شهرداری درخصوص تفویض اختیار در سه مورد اشاره کرد و اظهار داشت: موارد تفویض اختیار شامل ترک تشریفات مناقصه و مزایده تا سقف شش میلیارد تومان، تصویب صورت‌جلسات کمیسیون معاملات شهرداری و نیز استرداد اضافه‌پرداختی اشخاص حقیقی و حقوقی به شهرداری تا سقف پنج میلیارد ریال است.

چناریان، در این رابطه با اشاره به اینکه تقریباً طبق روال پس از جابه‌جایی شهرداران، شورای شهر دوره‌های مختلف با این سه مورد تفویض اختیار موافقت کرده‌اند، یادآور شد: در کمیسیون بودجه با این موارد موافقت شد؛ فقط درخصوص ترک تشریفات مناقصه و مزایده، تا سقف چهار میلیارد تومان موافقت شد.

محمد امینی‌زاده، رییس کمیسیون حقوقی شورا هم در این خصوص بیان کرد: در بند سه، نظرم این است که استرداد اضافه‌پرداختی اشخاص حقوقی به شورا بیاید؛ به‌خصوص مواردی که مربوط به سال‌های قبل است و تبدیل به دیون می‌شود.

درنهایت درخصوص پیشنهاد شهرداری به‌منظور تفویض اختیار، بند یک تا سقف مبلغ چهار میلیارد تومان، بند دو به‌صورت کامل و بند سه با قید استرداد اضافه‌پرداخت سنواتی تا سقف رقم مذکور تا پایان دورۀ ششم شورا، به تصویب رسید.

در ادامۀ این نشست، شمسی، به درخواست مؤسسه خیریه حضرت زینب(س) از شهرداری برای مساعدت به مبلغ 460 میلیون تومان اشاره کرد که در صحن علنی شورا با مبلغ 100 میلیون تومان موافقت شد.

رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورا، به نامۀ معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری درخصوص اهدای جوایز و پرداخت‌های تشویقی در مراسمی که برگزار می‌شود، اشاره کرد که با این درخواست هم موافقت شد.

شمسی بیان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه شهرداری کرمان و فدراسیون کشتی درخصوص واگذاری سوله نیمه‌کاره واقع در مجموعه ورزشی شهرداری در قالب بنیاد خیریه بناهای ماندگار به هیئت کشتی جهت راه‌اندازی خانۀ کشتی، درخواست موافقت شورا مطرح شده است.

این مورد نیز در صحن علنی به تصویب رسید.

رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورا در پایان این نشست، به درخواست مؤسسه فرهنگی هنری «توتیای بام کویر» درخصوص طرح جشنوارۀ فرهنگی «قطار دانش» جهت آشنایی دانش‌آموزان با قطار و فضای پیرامونی آن، اشاره کرد که به تصویب رسید.