در آستانه روز شوراها برگزار شد:

نشست صمیمی امام جمعه کرمان با اعضای شورای اسلامی شهر کرمان

نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری کرمان برگزار شد.                  

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در ابتدای این نشست، ضمن گرامیداشت روز ارتش و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب،گفت: شهادت نوجوان ۱۳ ساله کرمانی که در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان دچار مجروحیت شده بود،را تبریک و تسلیت عرض می کنم و همچنین عملیات مقتدرانه و افتخارآمیز وعده صادق را که تنبیه و سیلی محکمی برای رژیم غاصب صهیونیستی بود و موجب شادی ملت شریف ایران و مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین شد،را تبریک عرض می کنم. 
علیرضا نادری در ادامه ضمن خیرمقدم به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در جمع اعضای شورای اسلامی شهر کرمان،افزود: استفاده از رهنمودهای امام جمعه محترم می تواند همچون چراغی مسیر راه را برای شهرداری و اعضای شورای شهر در حوزه های مختلف خدمات شهری مشخص نماید .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز ضمن تبریک به مناسبت عملیات موفقیت آمیز وعده صادق،شهادت یکی از مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را تبریک و تسلیت گفت.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه بر لزوم همگرایی، انجام کار گروهی،خدمت رسانی به مردم  و کاستن فشار بار از دوش مردم  و انجام کار فرهنگی توسط مدیریت شهری تاکید کرد .
 وی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر باید انجام کار فرهنگی را جدی بگیرند، افزود: کار فرهنگی باید اثر بخش بوده و رفتار افراد را جهت دهد زیرا کار فرهنگی بدون برنامه و تعریف نشده ثمری در پی نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شورای راهبردی،گفت:در این شورا نمایندگانی از سه قوه حضور دارند و پیشنهاد شورای شهر در خصوص حضور شهردار در شورای راهبردی ،ضروری به نظر می رسد و می تواند در طرح مباحث شهری و حل مسایل و مشکلات کارساز باشد.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان گفت:موضوع حق پذیره  اوقاف یکی از مسائلی است که به دلیل توجیه نشدن شهروندان و قانون مداری اداره کل اوقاف، موجب نارضایتی شهروندان شده است و لازم است در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.                

رییس کمیسیون بودجه و منابع پایدار شورای اسلامی شهر کرمان نیز ضمن تبریک به مناسبت اجرای موفقیت آمیز عملیات وعده صادق علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی، گفت:در کمیسیون بودجه تلاش بر این بود که ساختار بودجه ای شهرداری به گونه ای تنظیم شود که توازن بین منابع و مصارف در نظر گرفته شود.  

حسین چناریان افزود:بخشی از منابع شهرداری صرف اموری می شود که شاید در جای خود ضرورت داشته باشد اما وظیفه شهرداری نیست،لذا با توجه به مطالبات و درخواست های مردم،اگر بتوانیم این گونه منابع را در جهت تامین رفاه حال مردم بکار بگیریم موجب افزایش میزان رضایت‌مندی شهروندان از خدمات شهری،می شود.        

وی در ادامه،بر توسعه زیرساخت های شهر کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام تاکید کرد و افزود:موضوع روشنایی معابر نیز از موارد مهمی است که لازمه آن اقدام هماهنگ و منسجم از سوی دستگاه های مختلف می باشد.              

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان نیز با تأکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی برای جلوگیری از اتلاف منابع،گفت:تاخیر در کارهایی که مربوط به ارگان‌های مختلف مانند ادارات آب،برق،گاز می باشد منجر به کندی اجرای طرح های بهسازی و آسفالت معابر می شود.          

محمود بابایی در ادامه، حضور شهردار در شورای راهبردی استان را لازم دانست و تصریح کرد: همچنین حضور نمایندگانی از شورای شهر در شورای فرهنگ عمومی می تواند مفید و کارساز باشد و در هویت سازی برای شهر و فضای فرهنگی آن،موثر واقع شود.                

رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان نیز با اشاره به جایگاه و کارکرد شوراها،گفت:جایگاه شوراها باید مورد بازنگری قرار گیرد.                    

محمد امینی زاده به فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی ) در خصوص مشارکت مردم اشاره کرد و افزود:شوراها نقش بسزایی در مشارکت مردمی دارند و در قانون،برای برنامه ریزی در خصوص مشارکت مردم در همه امور اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی،عمرانی و رفاهی تاکید شده است.    

رییس کمیسیون گردشگری شورا نیز گفت: امام زاده محمد کرمان به عنوان یکی از بقاع متبرکه و مقاصد گردشگری نیازمند توجه ویژه می باشد.    

محمد امین شمسی افزود:امروزه بقاع متبرکه،بهترین اماکن برای زیارت مردم هستند که می توان با برنامه ریزی و ساماندهی بیشتر آنها باعث رونق صنعت گردشگری شد و با معرفی این بقاع به مردم می توان در جهت جذب گردشگر زیارتی از این ظرفیت استاده کرد.             

سید محمد صادق تقوی، رییس کمیسیون شفافیت، بهره‌وری و شورای شهر کرمان نیز بر استفاده از فضاها و ظرفیت‌های نخبگانی در زمینه توسعه شهری تاکید کرد.                        

محمدرضا کمساری،نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز اظهار داشت: شهر کرمان در طی دو سال گذشته رشد خوبی در بحث گردشگری داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه گردشگری تاریخی و گردشگری زیارت رونق خوبی را شاهد بودیم.         

عشرت کردستانی، نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کرمان نیز بر اهتمام ویژه برای برگزاری نشست های تخصصی و برنامه ریزی در زمینه پیشرفت و توسعه شهری تاکید کرد.