«بسمه تعالی»

پیام شورای اسلامی شهر کرمان به مناسبت روز شوراها

«و امرهم شوری بينهم»  

نهم اردیبهشت ماه روز تاسیس شوراهای اسلامی، سالروز رویدادی بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که بی تردید، نشان از تعمیق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی ما دارد.

نهاد شورا که شالوده آن ریشه در قرآن و مبانی دین مبین اسلامی دارد در واقع به فرایند واگذاری امور به مردم، عینیت بخشید و به برکت این اتفاق، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، دوچندان گردید.

روز ملی تشکیل شوراهای اسلامی، نقطه عطف مشارکت مردم در اداره امور جامعه  و نمادی از وحدت و مشارکت آنان در آبادانی و تسهیل روند اجرای برنامه های شهری و روستایی است.

 در حقیقت، شکل گیری نهاد شورا توصیه موکد دین مبین اسلام در جهت همفکری و مشورت در امور مختلف است که باعث می شود مردم در تعیین سرنوشت خویش تاثیر مستقیم داشته باشند.

بی شک، شوراها بی واسطه ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند و تاسیس نهاد مردمی شورا یادآور تحقق امر مشارکت حداکثری مردم در سرنوشت خود و جامعه است و در واقع شوراها زبان گویای مردم در برابر مسئولان و نهادهای مختلف محسوب می شوند.

روز ملی شوراها را به همه اعضای محترم شوراها که با وظیفه شناسی و توجه به اصل دانش محوری در حل مشکلات شهر و روستا تلاش می نمایند و با امانت، کفایت، درایت و حسن سلوک برای نیل به جامعه ی شهروند مدار، خالصانه کوشش می نمایند و در جهت بالندگی، شکوفایی، عمران و آبادانی قدم بر می دارند، تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

شورای اسلامی شهر کرمان