گلایه مندی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از سریال «نون،خ» و تاکید بر عذرخواهی رسمی از مردم کرمان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان،با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری کرمان برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان، در نخستین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در سال 1403،ضمن تبریک سال جدید، گفت: ماه مبارک رمضان را به پایان می‌رسانیم؛ درحالی‌که کربلای غزه، آغشته به آتش و خون است و به استقبال عید سعید فطر می‌رویم؛ درحالی‌که این عید سعید، عید قربان است.

علیرضا نادری ادامه داد: جای‌جای غزه، دمشق، چابهار و راسک، آغشته به خون است.

وی افزود: دیروز شاهد بودیم دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های کشور از مولایشان درخواست اذن میدان برای پیوستن به لشکر علی‌اکبرهای غزه داشتند؛ بنابراین، لشکر غزه هم، علی‌اصغر، رقیه، قاسم، عباس، حر و علی‌اکبرها دارد؛ ما هم مصر بر گرفتن اذن میدان برای پیوستن به یکی از این لشکرها متناسب با موقعیت خویش هستیم.

نادری خاطرنشان کرد: اولین جلسه عمومی شورای اسلامی شهر کرمان را با لعن و نفرین بر کسانی که افتخار می‌کنند از تبار شمر، یزید و خولی در فلسطین، دمشق، غزه، چابهار و راسک هستند، آغاز می‌کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان همچنین ضمن تقدیر از زحمات تمام کارکنان شهرداری کرمان که به‌صورت شبانه‌روزی، برای ایجاد یک شهر زیبا و آرام برای زندگی و استقبال از مهمانان نوروزی تلاش کردند، گفت: در رأس همه آنها، از سرپرست شهرداری کرمان، تشکر می‌کنم.

نادری، با اشاره به سریال «نون، خ» که از شبکه اول صداوسیمای جمهوری اسلامی در ایام عید نوروز پخش شد، تصریح کرد: متاسفانه تصاویر نامناسب و دور از واقعیتی از «کرمان» در آن نشان داده شد.

وی خاطرنشان کرد: کار تمام رسانه‌ها به‌خصوص رسانه ملی، ایجاد فرهنگ متعالی در سطح جامعه و از بین بردن تمام آسیب‌ها در جامعه با روش‌های هنرمندانه است؛ نه رفتارهایی که باعث عادی‌انگاری مسایل، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود و یا به‌صورت طنز با آنها برخورد می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان تصریح کرد: در تمام کشور انواع آسیب‌ها وجود دارد و قابل انکار نیست، اما رسالت رسانه ملی این است که با کارهای هنرمندانه و عالمانه، آنها را ریشه‌کن کند؛ نه با توهین به اقوام مختلف (که البته در هیچ‌جای کشور و هیچ قومیتی نباید مورد توهین قرار بگیرد،) بخواهد مخاطب جذب کند.

نادری افزود: ما اجازه این کار را نداریم و مجموعه شورای اسلامی شهر کرمان و مردم کرمان، و شاید مردم ایران از این رفتار رسانه ملی گلایه دارند و معتقدند که هیچ‌کس، بالاخص رسانه ملی اجازه جسارت و توهین به مردم و قومیت‌ها را ندارد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: از سرپرست شهرداری و نیروهای زحمتکش شهرداری کرمان که امسال از دوماه مانده به عید با اجرای طرح «پیشران» در راستای آماده‌سازی شهر برای استقبال از نوروز زحمات زیادی کشیدند و نیز کارگران حوزه‌های مختلف شهری، شهرداران و مسئولان و مدیران شهری، تشکر می‌کنم.

محمدرضا کمساری، با بیان اینکه به‌عنوان مثال در یک روز 32 اکیپ در سطح شهر در نزدیکی ایام عید مشغول کار بودند، گفت: از هم‌استانی‌ها، از هم‌وطنان داخلی و خارجی هم که امسال کرمان را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند، تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: من هم مانند سایر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، به‌خاطر مسائلی که در سریال «نون، خ» بیان شد، معترض هستم.

کمساری افزود: ما به‌عنوان خدمتگزاران مردم، از همۀ هنرمندان و متولیانی که در راستای شادابی، نشاط و شور در جامعه تلاش می‌کنند، استقبال و تشویق و حمایت می‌کنیم و دست این عزیزان را می‌بوسیم، ولی سوال این است که شادی به چه قیمت؟ به قیمت توهین به فرهنگ، ارزش‌ها و هویت یک استان یا منطقه؟

وی با بیان اینکه بهتر است در مرحله اول، کرمان، به این افراد معرفی شود، گفت: جناب آقای جبلی شاید شناخت دقیقی از کرمان نداشته باشد و شاید به این دلیل که بعد از چندسال از تصدی این مسئولیت، سفر درستی به کرمان نداشته‌اند، کرمان را ندیده و نشناخته‌اند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان، خطاب به رییس رسانه ملی افزود: این یکی از وظایف شما و معاونان شما و دست‌اندرکاران رسانه ملی است که گوشه‌گوشه ایران را ببینند و با هویت و فرهنگ مردم نقاط گوناگون آشنا شوند و آنها را بشناسند.

کمساری افزود: شاید آقای سعید آقاخانی، کرمان را نمی‌شناسد که به خود اجازه داده به این شکل کرمان را به تصویر بکشد، اما شما موظف بودید از این کار جلوگیری کنید و باعث ناراحتی مردم کرمان و جریحه‌دارشدن احساساتشان تحت تاثیر این نوع معرفی شهرشان نشوید.

کمساری ادامه داد: «کرمان»، شهر مفاخری مانند «هوشنگ مرادی کرمانی» با «قصه‌های مجید»، «محمد ابراهیم باستانی پاریزی»، «افسانه شعبان‌نژاد»، «طاهره صفار‌زاده»، نویسنده و مترجم قرآن کریم و «ایرج بسطامی»، هنرمند عزیز است و بازیگرانی مانند آقایان «صفاری»، «اکبری» و «ایرانمنش» دارد که در همین رسانه ملی در خدمت فرهنگ و هنر بوده‌اند و از همه مهمتر، علمدار انقلاب، سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، متعلق به استان کرمان است و درست نیست با این همه مفاخر و ظرفیت، شهر و استانی که هفت ثبت اثر جهانی دارد و به‌عنوان بزرگترین استان کشور، بیشترین آثار ثبت جهانی را دارد، اینگونه معرفی شود.

وی بیان کرد: آیا نمی‌شد در سریال‌تان به المان‌های شهر کرمان، به فرهنگ غنی کرمان، به تمدن شهر کرمان، به هویت مذهبی و مسایل مرتبط با هنر و یا صنایع دستی آن بپردازید؟

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان، با بیان اینکه موضوع این سریال، صنایع دستی است، گفت: بدانید کرمان، شهر ملی صنایع دستی ایران است؛ درست نیست استانی که گلیم جهانی دارد و قالی ملی که به‌زودی جهانی خواهد شد، دارد، این‌گونه به تصویر کشیده شود.

کمساری افزود: شما، فرهنگ این مردم و ارزش‌های آنها را بد به تصویر کشیدید؛ بنابراین، از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم کرمان و رییس شورای فرهنگی عمومی، استاندار و رییس صداوسیمای کرمان می‌خواهم در قبال این مسأله، موضع بگیرند و اعتراض مردم کرمان را به رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی و آقای آقاخانی اعلام کنند.

وی ادامه داد: یکی از مسایل جدی که در مورد آسیب‌های اجتماعی مطرح است، عادی‌سازی است؛ در این سریال، جدای از توهین به مردم کرمان، عادی‌سازی یک آسیب‌ اجتماعی هم انجام شده که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان بیان کرد: وقتی در رسانه ملی، به شکل شوخی با یک آسیب اجتماعی مثل اعتیاد برخورد می‌شود، عادی‌سازی برای کل کشور صورت می‌گیرد که نباید باشد.

کمساری تأکید کرد: از مسئولان محترم می‌خواهم برای اینکه ناراحتی مردم کرمان جبران شود، حداقل توسط متولیان رسانه ملی و تهیه‌کننده این سریال، از مردم کرمان عذرخواهی رسمی شود و بعد هم در راستای جبران این مسأله، با ساخت یک سریال با همین تعداد بیننده و توجه ویژه به ظرفیت‌ها و داشته‌های کرمان، این مساله را جبران کرده و این ذهنیت نامناسب را که از مردم کرمان به وجود آمده، جبران کنند.

وی افزود: کرمان، مردمانی مهمان نواز دارد که به این صفت شهره هستند، ولی در این سریال، از آنها مردمانی با جنگ و دعوا در یک رستوران نمایش داده می‌شود و اثری از صفت مهمان‌نوازی در آنها دیده نمی‌شود و این در خور شأن و نام مردم کرمان نیست.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی سرشار از آرامش برای مردم کرمان، از همه همکاران خدوم شهرداری و تلاش ها و زحمات این عزیزان و جناب آقای تویسرکانی،شهردار کرمان تشکر و قدردانی کرد و گفت:انشالله این تلاش ها که به صورت جهادی در آغاز سال شروع شده تا پایان سال ادامه پیدا کند تا مردم طعم شیرین خدمت جهادی را در شهر بچشند.

محمد امینی‌زاده افزود: امروز، روز هنر انقلاب اسلامی و شهادت «شهید سیدمرتضی آوینی» است که این روز را به همه هنرمندان شهر کرمان تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: متأسفانه این روزها افکار عمومی مردم کرمان با یک تاریخ و فرهنگ چندهزارساله و شناخته‌شده به‌عنوان «شهر مقاومت» و میزبان پیکر شهید عزیزمان سردار سلیمانی، در آنچه به‌عنوان هنر از رسانه ملی پخش شده، جریحه‌دار شده است و مردم کرمان دل‌گیر هستند از اینکه در صداوسیما که باید نمایشگر تمدن و فرهنگ کشور و به‌طور خاص کرمان باشد، خلاف این اتفاق افتاده است.

امینی زاده در ادامه افزود: کمترین انتظار مردم استان کرمان و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از مدیران انقلابی به‌خصوص دکتر جبلی، این است که نسبت به این موضوع واکنش شایسته و به‌جایی نشان دهند و از آن تصویرسازی نابه‌جا و ناشایستی که در رسانه ملی در مورد کرمان انجام و باعث ناراحتی مردم این خطه شده است، عذرخواهی کنند و نسبت به جبران این موضوع کاری شایسته انجام دهند.

وی، در بخش دیگر صحبت‌های خود، گفت: همچنین با توجه به اینکه امروز روز ملی «فناوری هسته‌ای» است و در این ایام شهادت بزرگوارانی هم در سوریه به دست نابه‌کارترین خلایق عالم رخ داده، باید بازدارنگی اتفاق بیفتد و مهمترین نمایش این بازدارندگی، رسیدن به حداکثری فناوری هسته‌ای است؛ دستیابی حداکثری به فناوری هسته‌ای، می‌تواند بازدارندگی ایجاد کند.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: از زحمات مجموعه شهرداری در همه سطوح به‌ویژه جناب آقای تویسرکانی، سرپرست شهرداری کرمان که در رأس امور در جای‌جای شهر کرمان برای استفاده مردم و مهمانان نوروزی تلاش کردند تا ایام عید اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد، سپاسگزارم.

منصور ایرانمنش افزود: در مجموع کارهای خوبی انجام شد، اما در سال‌جاری که آغاز شده و سال آخر فعالیت شورا محسوب می‌شود، کارهای زیادی بر زمین مانده که از خدا می‌خواهم یک توان مضاعف به شورا و شهرداری بدهد تا کارهای خوبی در سطح شهر انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای که باید انجام شود، پروژه‌های عمرانی در سطح شهر است که عقب افتادگی زیادی دارد، خاطرنشان کرد: باید با تأمین اعتبار بیشتر و با سرعت کارها را پیش برد.

ایرانمنش، بر تکریم ارباب‌رجوع در شهرداری کرمان تأکید کرد و گفت: هنوز این مسأله در شهرداری جای کار دارد؛ باید با کوتاه‌کردن فرایندها به‌خصوص کارهایی که مردم باید انجام دهند، تغییر محسوسی در شهرداری ببینیم.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا نیز در این نشست با گرامیداشت شهدای ایام نوروز در کشور و خارج از کشور گفت: از حضور مردم در مراسم روز جهانی قدس تشکر می‌کنم.

حسین چناریان افزود: از زحمات سرپرست شهرداری و همکاران شهرداری کرمان که در آماده‌سازی شهر برای ایام عید تلاش کردند، تشکر می‌کنم؛ آهنگ خوبی برای نوید و امید به خدمت به شهر کرمان با اقدام جمعی که در طرح «پیشران» انجام شد و آثارش را مردم در کرمان دیدند، نواخته شد و ما باید این فضای آمادگی برای نوروز را در شهر کرمان، در طول سال داشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، باید برای توسعه شهر از مشارکت مردم استفاده کنیم و به سمت کارهای اساسی و ضروری در شهرداری برویم که لازمه آن، اجرای دوسه کار بزرگ با کمک و مشارکت ظرفیت‌هایی است که در کرمان وجود دارد تا یک اقدام عاجل برای خدمتگزاری به مردم صورت بگیرد.

چناریان افزود: شاید با توجه به آخرین سال شورا، نتوانیم به سمت یک اقدام جهادی و انقلابی بزرگ برویم، ولی می‌توانیم از ظرفیت‌های استان استفاده کرد و یک اقدام اساسی تحولی در شهر انجام داد.         

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست از زحمات سرپرست شهرداری کرمان و همکاران وی در این نهاد برای ایام عید تشکر کرد و گفت: امیدواریم در سال 1403 تکریم ارباب‌رجوع در شهرداری کرمان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد؛ چراکه خداوند سبحان حقوق خود را در حقوق مردم قرار داده است.

فتح‌الله مویدی، با بیان اینکه تکریم ارباب‌رجوع در شهرداری ضعیف است، ادامه داد: در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مساله «حجاب» مورد تأکید قرار گرفته و ما از شما به‌عنوان سرپرست شهرداری کرمان می‌خواهم در مناطق پنج‌گانه شهرداری از حضور افراد بی‌حجاب و بدحجاب با نصب تابلو و استفاده از یک خانم برای تذکر لسانی، جلوگیری شود.

رییس کمیسیون بهره‌وری، هوشمندسازی و شفافیت شورا نیز گفت: از حضور مدبرانه، هوشمندانه و فهیم مردم استان کرمان در خلق حماسه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و نیز از حضور کم نظیر مردم استان و به‌ویژه شهر کرمان در راهپیمایی روز «قدس» و محکوم‌کردن جنایات رژیم منحوس اشغالگر قدس تشکر می‌کنم.

سیدمحمدصادق تقوی ادامه داد: از سرپرست شهرداری کرمان، معاونان و پرسنل شرکتی و کارگران شهرداری کرمان که مجاهدانه و جهادی در برنامه‌های شهرداری کار کردند تا شهری در شأن مردم کرمان داشته و پذیرای خوب مهمانان نوروزی باشیم نیز تشکر می‌کنم.

وی افزود: این حضور و حمایت مردم کافی است تا مسئولیت تمام مسئولان را مضاعف کند، ولی متأسفانه وضعیت معیشتی که در حال حاضر وجود دارد، قیمت افسارگسیخته دلار و قیمت بالای گوشت و مرغ و سایر موارد مثل خانه و ماشین و مسکن، جواب این همراهی و مشارکت و حضور مردم نیست.

تقوی ادامه داد: قبول داریم که در جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم، اما نباید شهر کرمان جزو معدود استان‌های با تورم بالا باشد؛ بنابراین، از شهردار محترم و معاونان و مدیران شهری خواستاریم با مدیریت جهادی و تکریم حداکثری ارباب‌رجوع در تک‌تک مناطق و سازمان‌ها، برای پیگیری موضوعات و مصوبات و سیاست‌های شورای شهر تا تحقق نتیجه تلاش کنند.

وی بیان کرد: از رییس شورای اسلامی شهر هم خواستارم در راستای مسائل مدیریت شهری به‌خصوص مسائل اقتصادی و معیشت مردم از مدیران شهرستان کرمان در صحن شورا به تناسب موضوعات مختلف رسماً دعوت شود و با کمک هم و تعامل و هم‌اندیشی مسائل و موضوعات حل شود.

تقوی افزود: یکی از مصداق‌های ساده، تحقق هرچه سر‌‌‌یع‌‌‌‌‌تر بازارچه‌های محلی و شهری است که مناسب شأن مردم کرمان باشد و کالاها و نیازهای اساسی مردم را با بهترین کیفیت و مناسبت‌ترین قیمت‌ها تأمین کند.

رییس کمیسیون بهره‌وری، هوشمندسازی و شفافیت شورای اسلامی شهر گفت: من نیز مانند دیگر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به مسئولان صداوسیما و عوامل فیلم «نون، خ» تذکر جدی می‌دهم و از آنها دعوت می‌کنم که به شهر کرمان بیایند و چنانچه با مردم کرمان، مردمانی با هویت عمیق فرهنگی، نخبه‌پرور، شهیدپرور، نجیب، شجاع و هنرمند و با ایمان و معرفت آشنا نیستند، آشنا شوند، اینجا شهری با هفت اثر ثبت جهانی و دیار سرداران و شیرمردان مقاومت و پایتخت مقاومت جهان اسلام است؛ بنابراین، نباید برای نشاندن خنده بر لبان مردم ایران عزیز، از هر مطلبی به هر نحوی استفاده شود.

تقوی افزود: ما در تاریخ ارزشمند خود افرادی مانند «هوشنگ مرادی کرمانی» داریم که خالق «قصه‌های مجید» است و به بهترین شکل ممکن، بدون توهین و تمسخر قوم و قبیله و فردی، بر لبان مخاطبان خود خنده نشانده است؛ بنابراین، باید هرچه زودتر از مردم پرافتخار کرمان رسماً عذرخواهی شود و به هر نحوی که ممکن است، عوامل فیلم، این کار را جبران کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست، گفت: دو اتفاق در حوزه فرهنگی در این ایام در شهر کرمان رخ داد که امیدواریم بهتر ادامه پیدا کند تا فضای اجتماعی که در شهر داریم تقویت شود که یکی نصب پرچم‌های شهری است که اتفاق خوبی است و در جاهای مختلف شهر باید تکرار شود و دیگری، برگزاری محفل قرآنی بود که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در مسجد جامع برگزار و در آن از اساتید مطرح قرآنی کشور دعوت شد.

محمود بابایی افزود: این محفل همراه با افتتاح و بهره‌برداری از یکی از رواق‌های مسجد جامع بود و دو قاری بزرگ کشور دعوت شده بودند که بسیار خوب برگزار شد و می‌تواند در منویت و اخلاق شهر، تاثیرگذاری جدی داشته باشد و با هماهنگی با اداره‌کل اوقاف در طول سال برگزار شود.

 وی تصریح کرد: همچنین ناظر به فرمایشات مقام معظم رهبری که در روز گذشته در دانشگاه داشتند، عدالت نکات مهمی دارد و این مسأله باید در شهرداری هم رعایت شود؛ البته اقدامات خوبی هم در شهرداری در این خصوص صورت گرفته، اما نیروهای شرکتی شهرداری هم که تلاش بسیاری در این ایام داشتند، باید مورد توجه قرار گرفته و در مسائل رفاهی دیده شوند؛ البته بخشی از این کار، فراتر از شهرداری است، اما بخشی که مربوط به شهرداری است، باید مورد عنایت قرار گیرد.

رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورا نیز در این نشست گفت: من نیز مانند دیگر اعضای شورای شهر توهین به مردم شهر کرمان در سریال «نون، خ» را محکوم کرده و معترض هستم.

محمدامین شمسی، در ادامه، به موضوعات کمیسیون متبوع خود اشاره و خاطرنشان کرد: مسأله طراحی میدان «آزادی» شهر کرمان که یک‌سال در حال بررسی است، باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد و برای این میدان به‌عنوان یک میدان تاریخی و به‌یادماندنی کرمان، طراحی خیلی خوبی انجام شود.

وی افزود: موضوع بعدی موزه شهدای 13 دی‌ماه بود که از روز بعد از حادثه تروریستی 13 دی سال گذشته، تأکید بسیاری از اعضای شورای شهر بر ایجاد آن در محل‌های بمب‌گذاری بود. با توجه به اطلاعاتی که کسب کردیم، اقداماتی در این زمینه انجام شده، اما سرعت کار پایین بوده و نیاز به این بود که این کار قبل از سال انجام می‌شد و ما آن فضاها را برای دیدن گردشگران عید نوروز داشته باشیم، ولی این اتفاق رخ نداد؛ بنابراین، امیدواریم هرچه سریع‌تر این کار انجام شود.

سرپرست شهرداری کرمان نیز در آغازین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان که در این مدت با دلسوزی، درجهت آبادانی شهر همکاری داشتند، گفت: این مهم موجب شد با انگیزه بیشتر، قدم‌هایی را درجهت آبادانی شهر برداریم.

محسن تویسرکانی افزود: اعتقاد من این است که حرکت‌ها و کارهایی که از زمان تصدی اینجانب در شهر کرمان انجام شد، حداقل کاری بود که ما انجام دادیم؛ شهر کرمان، ظرفیت‌های زیادی دارد و با توجه به تخصص، اهتمام، تعهد و انگیزه‌ای که همکاران ما در شهرداری دارند، قطعاً ما می‌توانیم تأثیرات بهتر و بیشتری در این حوزه بگذاریم.

وی ادامه داد: به نظر من یکی از آفت‌های موجود در دستگاه‌های خدمت‌رسان به‌ویژه شهرداری، «فرصت‌سوزی» است و حتماً باید از لحظه‌لحظه زمانی که در اختیار داریم و قطعاً باید یک روزی در درگاه الهی پاسخگوی این لحظات باشیم، استفاده کامل بکنیم و از فرصت‌سوزی جلوگیری کرده و فرایندها را کوتاه کنیم و این میسر نیست مگر با همدلی و اهتمام اعضای شورای شهر که حتماً این اتفاق خواهد افتاد.

سرپرست شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: باید از همکاران خودم در شهرداری کرمان، تشکر ویژه داشته باشم که در مدت تصدی من بر این مسئولیت، با تمام توان به شکل جهادی وارد میدان شدند و بدون چشم‌داشت، اقداماتی را که تعریف شد، به ثمر رساندند.

تویسرکانی افزود: در اماکن و مسیرهایی که گره ترافیکی وجود داشت، به‌موقع کارهایی انجام دادیم و پروژه‌های عمرانی که تعریف شده بود، در فرصتی که برنامه‌ریزی کرده بودیم، به سرانجام رسید و المان‌هایی که پیش‌بینی شده بود، نهایی شد.

وی با بیان اینکه با پیمانی که با همکاران خود بستیم، حتماً این حرکت‌ها را با سرعت در فرصتی که در اختیار داریم، در همۀ زمینه‌ها در طول سال انجام خواهیم داد، گفت: جدول‌گذاری، ترمیم آسفالت و جهاد روکش آسفالت معابر را بخشی از رسالت‌های خود در قبال شهری می‌دانیم که امروز زیارتگاه مزار مطهر حاج‌قاسم عزیز شده است.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست، نامه‌های مردمی و شهرداری به شورای شهر، قرائت و در مورد آنها تصمیم‌گیری و رأی صادر شد.

یکی از نامه‌های رسیده به شورا که توسط سیدمحمد موسوی، منشی شورا قرائت شد، درخصوص صورت‌جلسه کمیته نامگذاری معابر و اماکن شهری مورخ 10/12/1402 بود که توسط بابایی، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، توضیحاتی در این خصوص ارایه شد.

درنهایت اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با نامگذاری‌های زیر در شهر کرمان موافقت کردند: خیابان انتهای بلوار «شفا» به سمت میدان «کوثر» به نام «پروفسور کریمی‌نژاد»، پدر علم ژنتیک ایران، پارک در حال ساخت پشت «مسجدالمعین» واقع در بلوار «هوانیروز»، به نام «دختر کاپشن صورتی، شهیده ریحانه سلطانی‌نژاد» و فضای سبز واقع در خیابان «شهید مهدی‌پور حسینی‌نژاد»، روبه‌روی مسجد، به نام «طاهره» نام مادر شهیدان «محمودآبادی».

همچنین با نامه رسیده از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، مبنی بر درخواست اهدای جوایز و پرداخت‌های تشویقی به برندگان مسابقه عکاسی عید نوروز این سازمان، با مبلغ 20 میلیون تومان برای 40 کارت هدیه موافقت شد.

نامه درخواست افزایش اجاره سالن آرامستان جدید کرمان به میزان 50 درصد نیز که در کمیسیون خدمات‌شهری مطرح شده بود، پس از بررسی در این کمیسیون، با 25 درصد افزایش اجاره‌بهای سالن موافقت گردید.