در نشست کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان‌ها، بر احیای معماری اسلامی ایرانی تاکید شد


رییس کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان‌ها گفت: در نشست این کمیسیون بر احیای معماری اسلامی ایرانی تاکید شد.
به گزارش کرنا، کمال جوانمرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار کرنا در خصوص مصوبات آخرین نشست این کمیسیون، خاطر نشان کرد: در کمیسیون فرهنگی شورای عالی استان‌ها برای تحقق شعار امسال، تمهیداتی اندشیده شد که کلیات آن در حوزه‌ی فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی بود.
وی افزود: هم‌چنین مسایلی در حوزه‌ی ده‌یاری‌ها بررسی و برای تحقق شعار سال در حوزه‌ی شورا و شهر طرح‌هایی اندیشیده شد که در سه بخش اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و پیوست فرهنگی مطرح و مقرر شد تا شیوه‌نامه‌ی عملیاتی آن تبین شود.
جوانمرد ادامه داد: در این نشست در خصوص معماری اسلامی ایرانی و هم‌چنین ارتقای سبک زندگی اسلامی، ایرانی و تمدن اسلامی و این موضوع که شهر مسلمان داریم، اما شهر اسلامی نداریم، مسایلی از سوی اعضا مطرح شد.
وی با بیان این‌که هم‌اکنون در جمهوری اسلامی ایران شاخص‌های اخلاق اسلامی بسیار اندک است، اظهار داشت: به این دلیل که در کالبد شهر، بین آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی ارتباط مستقیم وجود دارد؛ در اصل خیلی از آسیب‌ها و انحرافات به دلیل سبک زندگی‌هاست  که به متراژ ساختمان و طراحی شهرها مربوط می‌شود و موجب شده از سطح تحمل مردم کاسته شود.
جوانمرد درباره‌ی طرح حمایت از بنیاد خانواده نیز اظهار داشت: مصوبات این طرح ارایه و در کارگروه تصویب شد تا با هم‌کاری سایر سازمان‌ها برای تحکیم خانواده گواهی همسریابی و مشاوره برای تشکیل زندگی مشترک الزامی شود.
وی افزود: بر اساس این طرح، برای ثبت ازدواج رسمی، علاوه بر مدارک قبلی، گواهی مشاوره نیز الزامی است.
جوانمرد ادامه داد: هم‌چنین مقرر شد با هم‌کاری بهزیستی طرح احداث مهدهای‌کودک‌ و شیرخوارگاه‌های شبانه‌روزی برای تحکیم بنیاد خانواده پی‌گیری شود.
وی خاطر نشان کرد: هم‌چنین در این جلسه، ارایه‌ی مدرک گذراندن کارگاه‌های آموزشی و صدور گواهی پایان دوره‌ی فرزندپروری برای صدور شناسنامه‌ی نوزاد از سوی اداره ثبت احوال الزامی شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *