از شهردار و هم‌کارانش به خاطر آذین‌بندی و نورپردازی شهر در اعیاد شعبانیه تقدیر شد


در این نشست این هفته شورا، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از شهردار و هم‌کارانش به خاطر آذین‌بندی، نورافشانی و برگزاری جشن‌ها در اعیاد شعبانیه تقدیر کردند.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز به آذین‌بندی، نورپردازی و برگزاری جشن‌های مختلف در اعیاد شعبانیه توسط شهرداری کرمان اشاره و از شهردار و هم‌کارانش تشکر کرد.
فتح‌الله مویدی هم‌چنین با اشاره به نشست مسئولان مربوط برای حذف پدیده‌ی تکدی‌گری از شهر کرمان، اظهار داشت: تکدی‌گری یک پدیده‌ی بسیار نازیبا در شهر کرمان است که باید با پی‌گیری و تلاش دستگاه‌های مربوط، متکدیان از سطح شهر کرمان جمع‌آوری شوند.
وی ضمن تقدیر از تلاش‌های زهرا لری رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای شهر کرمان، برای پی‌گیری برگزاری نشست در فرمانداری به منظور رفع پدیده‌ی تکدی‌گری از شهر کرمان، گفت: خوش‌بختانه در این نشست تصمیمات خوبی اتخاذ شد؛ اما این موضوع باید هم‌چنان با قوت پی‌گیری شود.
وی از روسای کمیسیون‌های شورای شهر خواست تا مصوبات کمیسیون‌ها را تا حصول نتیجه، پی‌گیریی کنند.
در این نشست سایر اعضای شورای اسلامی شهر کرمان نیز به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.
علی منصوری رییس کمیسیون برنامه و بودجه‌ به آغاز به‌کار پایانه‌ی مسافربری جدید شهر کرمان (آدینه‌ی کریمان) اشاره کرد و گفت: برای حمل و نقل درون شهری تا پایانه‌ی مسافربری جدید نرخ تعیین نشده بود که با اقدام به‌موقع شورای سازمان تاکسی‌رانی، پیشنهاد این شورا به شورای شهر ارایه و پس از بررسی تصویب شد.
وی افزود: نرخ کرایه‌ی تاکسی از مسیرهای مختلف شهر تا پایانه‌ی مسافربری جدید، بر اساس نرخ مسیرهای مختلف شهر تا راه‌آهن و فرودگاه با درصدی کاهش تعیین شد که پس از تایید فرمانداری قابل اجرا خواهد بود.
منصور ایرانمنش رییس کمیسیون معماری و شهرسازی هم به برگزاری جشن نیمه‌ی شعبان در شهربازی کرمان اشاره و از شهردار و مسئولان شهربازی برای برگزاری این آیین تشکر کرد.
وی به برخی گودبرداری‌های انجام شده در معابر شهر نیز اشاره کرد و برای جلوگیری از حوادث احتمالی، خواستار رفع این نقیصه در معابر شد.
ایرانمنش در خصوص فضای سبز شهر کرمان نیز ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر در خصوص افزایش فضای سبز در سطح شهر کرمان، گفت: شهر کرمان هم‌چنان جا برای توسعه‌ی فضای سبز دارد و در برخی از معابر از جمله خیابان شهید رجایی و بولوار پارادیس نیاز به توسعه‌ی فضای سبز محسوس است.
وی افزود: برخی از زمین‌ها از جمله لچکی‌ها در سطح شهر، قابل فروش و واگذاری نیستند؛ بنابراین می‌شود با تهیه‌ی یک طرح جامع، فضای سبز معابر اصلی شهر افزایش پیدا کند.
ایرانمنش ادامه داد: باتوجه به کویری بودن کرمان از یک سو و وجود آب‌های زیرسطحی برای آب‌یاری فضای سبز از سوی دیگر، افزایش فضای سبز معابر ضروری به نظر می‌رسد.
زهرا لری رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان هم در این نشست به خاطر ایجاد فضای شاد و بانشاط و برگزاری جشن‌های شعبانیه، به ویژه جشنی که در شهربازی کرمان برگزار و موجب انبساط خاطر شهروندان شد، از شهردار و هم‌کارانش تشکر کرد.
وی افزایش نشاط اجتماعی شهروندان را ضروری دانست و اظهار داشت: نشاط اجتماعی یکی از نیازهای اصلی هر جامعه و از شاخص‌های توسعه است و رابطه‌ی متقابل با توسعه‌ی اقتصادی دارد؛ چراکه با افزایش نشاط اجتماعی، کارایی افراد افزایش پیدا می‌کند.
لری برگزاری رویدادهای دوسالانه‌ی فرهنگی و هنری در کرمان را نیز پیشنهاد کرد و گفت: باتوجه به پیشینه‌ی تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و هنری کرمان از یک سو و وجود ویژگی‌ها و امکانات بالقوه‌ی صنعتی، کشاورزی و اقتصادی از سوی دیگر، کرمان قابلیت برگزاری این‌گونه برنامه‌ها را دارد؛ ضمن این‌که رویدادهای هنری، موجب جذب سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی اقتصادی و هم‌چنین ایجاد زیرساخت‌هایی از جمله ساخت گالری‌ها و فرهنگ‌سراها می‌شود.
وی به برگزاری نشست برای سامان‌دهی متکدیان و کودکان کار خیابانی در فرمانداری کرمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: خوش‌بختانه با پی‌گیری‌هایی که شد، مقرر گردید تا اردوگاه متکدیان در اختیار شهرداری قرار گیرد.
لری افزود: تا پیش از این دستگاه‌های متولی نیز پای کار نبودند و مسئولیت خود را نمی‌پذیرفتند؛ اما برای انجام مسئولیت هر یک از دستگاه‌ها، ضرب‌الاجل یک ماهه داده شد.
وی اظهار امیدواری کرد: به زودی پس از انجام پالایش دقیق متکدیان، شاهد حذف متکدیان از سطح شهر و زیبا شدن چهره‌ی شهر باشیم.
لری به تجلیل از برگزیدگان و نام‌آوران شهر کرمان توسط شورای شهر و شهرداری هم اشاره کرد و خواستار ارایه‌ی نظرات سایر اعضای شورای شهر در این خصوص شد.
وی افزود: باتوجه به این‌که بانوان نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، برای برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان و نام‌آوران شهر کرمان پس از نظرات کارشناسی سایر اعضای شورا، در نشست مشترک کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان و کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی برنامه‌ریزی می‌شود.
رویا دیوان‌بیگی رییس کمیسیون خدمات شهری نیز در این نشست به بررسی وضعیت کشتارگاه به صورت مشترک توسط دو کمیسیون خدمات شهری و بهداشت، پسماند و محیط زیست اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش دام‌پزشکی، وضعیت کشتارگاه کرمان بسیار متاثرکننده بود؛ بنابراین توسط اعضای دو کمیسیون خدمات شهری و بهداشت، پسماند و محیط زیست، از کشتارگاه به طور سرزده بازدید شد و پس از آن با حضور معاون خدمات شهری شهردار، مسئولان سازمان دام‌پزشکی، مسئولان کشتارگاه و نمایندگان صنف قصاب، مشکلات کشتارگاه بررسی و نقطه‌نظرات مطرح شد.
وی با اشاره به تبدیل کشتارگاه نیمه‌صنعتی کرمان به صنعتی با حمایت استاندار و شهردار، به مصوبات نشست مشترک اشاره کرد و گفت: در نشست مذکور مصوب شد تا کمیته‌ای متشکل از نمایندگان شهرداری، شورای شهر، دام‌پزشکی و صنف قصاب تشکیل و نواقص کشتارگاه برطرف شود.
دیوان‌بیگی افزود: حضور دایمی دو دام‌پزشک در محل کشتارگاه، تدوین آیین‌نامه‌ای شامل شرح وظایف کشتارگاه، اقدام به پوشش مناسب و اخذ کارت بهداشتی کارکنان کشتارگاه توسط شهرداری و بازدید مستمر از کشتارگاه را از جمله مصوبات این نشست مشترک برشمرد.
وی ادامه داد: درخواست کردیم تا مصوبات قبلی در خصوص کشتارگاه نیز در اختیار دو کمیسیون خدمات شهری و بهداشت، پسماند و محیط زیست قرار گیرد.
زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی هم به عرضه‌ی پوشاک بچه‌گانه با تصاویر مبهم که با تهاجم فرهنگی مرتبط است، توسط برخی از فروشندگان پوشاک اشاره کرد و خواستار پی‌گیری اتاق اصناف کرمان برای جلوگیری از عرضه‌ی این نوع پوشاک شد.
وی در خصوص نشست کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی نیز به اقدامات شهرداری در حوزه‌ی حجاب و عفاف، نمایشگاه‌های مختلف، کارگاه‌های جنگ نرم و برپایی نماز در بوستان‌ها اشاره کرد و گفت: حجت‌الاسلام حسینی معاون فرهنگی شهردار، توضیحات مبسوطی در خصوص اقدامات انجام شده در این حوزه در نشست کمیسیون ارایه کرد.
ایرانمنش هم‌چنین از برگزاری المپیاد ورزشی بانوان در 30 خردادماه جاری ساعت 6 عصر در بوستان بانوان پارک مادر خبر داد.
در این نشست کمال جوانمرد نیز با بیان این‌که در تقویم، 31 خردادماه سال‌روز شهادت شهید مصطفی چمران است، از برگزاری بزرگ‌داشت شهید چمران به همت بسیج اساتید و با حضور برادر شهید (مهدی چمران) رییس شورای عالی استان‌ها، در دانشگاه آزاد کرمان در تاریخ 2 تیرماه سال‌جاری خبر داد.
وی به برخی مصوبات شورای عالی استان‌ها نیز اشاره کرد و امضای تفاهم‌نامه با وزیر آموزش و پرورش در خصوص تغییر کاربری اماکن آموزشی، تنظیم شیوه‌نامه‌ی پیوست فرهنگی پروژه‌های عمرانی و تاکید بر دارا بودن پیوست فرهنگیِ تمام پروژه‌های عمرانی و الزام زوجین به ارایه‌ی گواهی‌نامه‌‌ی پایان دوره‌ی فرزندآوری را از جمله‌ی این مصوبات دانست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *