در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد: کلیات ساخت شهر سلامت جنوب شرق


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد:
 
کلیات ساخت شهر سلامت جنوب شرق
 
 
 
 نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا، شهردار و تنی چند از هیئت مدیره موسسه خیریه کمک در محل سالن شورا برگزار و به صورت آنلاین از سایت شورا، اینستاگرام و آپارات پخش شد.
 
در ابتدای این نشست که تنی چند از اعضای هیئت مدیره موسسه خیریه کمک حضور داشتند ساخت مرکز درمان سرطان کودکان به نام مجموعه درمانی گردشگری شهر سلامت (مرکز جامع سرطان) با مشارکت موسسه بناهای ماندگار شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
محمد فرشاد، رییس شورا ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) و تبریک عید قربان، در خصوص تفاضای خیریه کمک مبنی بر مشارکت شهرداری با خیریه مذکور جهت احداث شهر سلامت بیان کرد: چند جلسه بحث و تبادل نظر و کارشناسی با مسئولان خیریه کمک در شورا و  شهرداری تشکیل شده و در جلسه امروز چندنفر از دست اندرکاران این خیریه حضور دارند که در خصوص جزییات پروژه شهر سلامت مطالب مورد نیاز را مطرح می‌کنند. 
 
سپس احمد مرادعلیزاده، عضو هیئت مدیره موسسه خیریه کمک با اشاره به مراکز درمانی متفرق سرطان کودکان در کرمان گفت: موسسه خیریه کمک به این نتیجه رسید جنوب شرق کشور نیازمند تمرکز در این حوزه است.
 
وی با بیان این که موسسه کمک در ساخت این مرکز درمانی با شهرداری شریک می‌شود افزود: این شراکت بر اساس ضوابط شورا و شهرداری پیش خواهد رفت.
 
مرادعلیزاده با اشاره به سرمایه‌گذاری نهادهای اقتصادی بزرگ استان در این امر خیر اظهار داشت: بخش درمان دهکده سلامت توسط خیریه یاس احداث شده و بخش هسته‌ای آن هم یک سال و نیم دیگر به بهره‌برداری می رسد.
 
در ادامه حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با اشاره به طرح دهکده سلامت در این کمیسیون گفت: مرکز جامع سرطان با بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی، مرکز پزشکی هسته ای، مرکز جامع سرطان، ساختمان آموزشی – تحقیقاتی، همراه سرا، بخش سلول های بنیادی، دهکده اقامتی – درمانی و فضاهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی بر اساس درخواست موسسه خیریه کمک مورد کارشناسی قرار گرفت و مقرر شد شهرداری نیز هزینه مشارکت در این پروژه را برآورد کند.
 
وی از بررسی جزییات قرارداد از منظر فنی و حقوقی در شهرداری و ارائه گزارش آن به شورا خبر داد.
 
فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت نیز با تقدیر از بانیان این امر خیر گفت: زمین مورد نظر از سوی شهرداری و در قالب موسسه بناهای ماندگار به این پروژه واگذار می شود.
 
وی همچنین اظهار داشت: اکنون که فرصتی برای خدمت به سلامت شهروندان ایجاد شده شهرداری نیز مساعدت لازم را فراهم کند.
 
علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست نیز با بیان این که میدان هفت باغ سال هاست نابسامان مانده گفت: این وضعیت به ورودی شهر کرمان از طرف هفت باغ چهره زشتی داده است.
 
وی با اشاره به مالکیت 50 درصدی شهرداری در این زمین افزود: قیمت املاکی که در قالب موسسه بناهای ماندگار واگذار می شوند تعیین نمی شود.
 
خدادادی با بیان این که این زمین به مردم کرمان اختصاص دارد اظهار داشت: ان شاءالله بنایی با این کاربری و عظمت در شان مردم کرمان احداث می شود.
 
منصور ایرانمنش، با تاکید بر لزوم تایید کارشناسی این پروژه گفت: با اصل موضوع و نیت خیر موسسه کمک موافق هستیم اما جزییات پروژه باید مستند بوده و به درخواست، پیوست شود.
 
وی همچنین با اشاره به ضرورت طرح تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج افزود: این پروژه گرچه در قالب موسسه بناهای ماندگار شهرداری اجرا می شود اما نیازمند صدور پروانه ساخت از طریق مراحل قانونی است.
 
محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران نیز احداث دهکده سلامت را نیاز درمانی جنوب شرق عنوان و تاکید کرد: زمین میدان هفت باغ چندسال بلاتکلیف مانده و با مخالفت ما این معضل همچنان باقی خواهد ماند.
 
وی تصویب کلیات این طرح در شورای پنجم را ضروری دانست اما افزود: ان شاءالله شورای آینده درباره جزییات طرح کارشناسی لازم را به عمل آورده و تصویب کند.
 
به گفته کامیاب، این مرکز درمانی با هدف جذب گردشگر سلامت در جنوب شرق کشور ایجاد شده و به عنوان قطب بین المللی در حوزه سرطان برای شهر کرمان تولید ثروت می کند.
 
محمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف نیز گفت:  درصد اشغال زمین در رابطه با ساختمان های مورد نیاز بین ۳۰ تا ۴۰ درصد خواهد بود و  بقیه ملک باید به فضای سبز اختصاص می یابد.
 
در ادامه محمد فرشاد، رییس شورا بررسی و کارشناسی طرح و برآورد هزینه پروانه ساخت را ضروری دانست و گفت:  بدیهی است با توجه به محور گردشگری هفت باغ با هماهنگی بین خیریه و شهرداری طراحی مناسبی برای ساخت و ساز انجام می‌گیرد و جهت تصویب و شروع عملیات اجرایی به شورای آینده ارائه خواهد شد تا اثری ماندگار و فاخر برای کرمان ایجاد شود.
 
سپس کلیات پروژه احداث دهکده سلامت، به رای گذاشته شد و به اتفاق آراء به تصویب رسید.
 
در ادامه زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان راه‌اندازی خانه فرهنگ در شهرک صنعتی و همت را ضروری دانست و گفت: خانه پدری شهید مغفوری نیز طبق درخواست خانواده آن شهید به موزه و خانه فرهنگ مشارکتی تبدیل می شود.
 
وی همچنین به نامزدی کرمان به عنوان پایتخت کتاب، شهر یادگیرنده و خواهرخواندگی با دومین شهر بزرگ مجارستان، اشاره و تصریح کرد: تا دو ماه آینده کرمان جایزه ملی شهر ایرانی – اسلامی با نیل به مرحله نیمه نهایی را کسب خواهد کرد.
 
احمد حسن زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان از برگزاری مسابقات و مناسبات ویژه دهه ولایت خبر داد و خاطرنشان کرد: لازم است معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در تزیین فضاهای شهری بدین مناسبت، نهایت همکاری را داشته باشد.
 
سپس محمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف با اشاره به تصویب شش محور گردشگری در این کمیسیون گفت: پیشنهاد می شود شهرداری با کمک دستگاه های ذیربط محور اصلی گردشگری زیارتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در اولویت قرار دهد.
 
وی همچنین تکمیل رینگ پیرامونی کرمان و اصلاح ورودی های شهر را خواستار شد.
 
علی خدادادی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست و نائب رییس کمیسیون حقوقی و نظارت نیز با قرائت مصوبات این کمیسیون اظهار داشت: سه مصوبه که طبق دستورالعمل معین شده بود بررسی و مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت و دو مصوبه نیز به کمیسیون بودجه سپرده شد.
 
وی با اشاره به طلب شرکت شهر و خدمت از شهرداری گفت: پیشنهاد می شود این طلب با توجه به سهامداری کارگران و کارمندان شهرداری در آن، با نظارت شورا و امور مالی شهرداری به حساب آن ها واریز شود.
 
همچنین منصور ایرانمنش، عضو شورا با بیان این که سهامداران شرکت شهر و خدمت در این سال ها خیلی متضرر شدند گفت: کارگران و کارمندان شهرداری حتی به اصل سپرده خود نرسیدند و تظلم خواهی خود را به شورای شهر ارائه کردند.
 
وی پیشنهاد داد: این بدهی در اسرع وقت به سهامدارانی که ضرر کردند پرداخت شود.
 
رییس شورا نیز در تماسی با مدیرعامل شرکت شهر و خدمت، از وی خواست لیست کلیه سهامداران به شورا ارسال شود.
 
محمد فرشاد همچنین اظهار داشت: پیشنهاد می شود شرکت شهر و خدمت به شورا وکالت دهد بدهی شهرداری به شرکت مذکور به حساب سهامداران واریز شود.
 
در پایان پیشنهادات مربوط به اصلاح دستورالعمل کمیته های نظارتی مطرح و به تصویب رسید و چارت سازمانی شورا نیز مصوب شد.
 
 
 
ReplyForward

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *