خواهرخواندگی، خانه فرهنگ و هنر، شهر دوستدار کودک، کرمان باشکوه


در نشست کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان بررسی شد؛

خواهرخواندگی، خانه فرهنگ و هنر، شهر دوستدار کودک، کرمان باشکوه

 

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان در نشست این کمیسیون با مدیرعامل خانه هنرمندان با اشاره به آیین نامه مصوب شورای شهر در زمینه برون سپاری فعالیت های فرهنگی و هنری شهرداری گفت: بر اساس این آیین نامه می توان خانه های فرهنگی و هنری منطبق با سیاست های شهرداری راه اندازی کرد.

زهرا لری اظهار داشت: خانه هنرمندان نیز می تواند در قالب یک قرارداد یکی از مکان های فرهنگی شهر کرمان با تعیین نوع و نحوه فعالیت های فرهنگی همسو با معاونت فرهنگی شهرداری باشد.

علی خدادادی نیز با بیان این که علاقمند بودیم خانه شهر در اختیار هنرمندان کرمانی قرار بگیرد گفت: اما میراث فرهنگی به جد پیگیر مرمت این بنا است که زمان زیادی می خواهد.

حسین چناریان نیز ضمن اعلام موافقت با مشارکت شهرداری و خانه هنرمندان اظهار داشت: خانه هنرمندان می تواند در قالب یک توافق نامه با شهرداری، فعالیت های فرهنگی و هنری خود را به شهروندان کرمانی ارائه دهد.

وی همچنین از موافقت اعضای کمیسیون با کلیات طرح مشارکتی خانه هنرمندان خبر داد و خاطرنشان کرد: با این حال اما باید زمینه عادلانه ای برای همکاری کلیه سازمان های مردم نهاد فراهم کنیم.

چناریان با بیان این که شورا به توانمندی های خانه هنرمندان اعتماد دارد افزود: اما در این میان چارچوبی نیاز است که مبنای مشارکت شهرداری با سازمان ها و تشکل های دیگر نیز شود.

احمد حسن زاده نیز ارشاد را متولی اصلی هنرمندان دانست و تاکید کرد: باید بستری فراهم شود تا خدماتی که این مرکز به شهروندان ارائه می کند پاسخگوی نیازهای هنری همه شهروندان باشد.

وی با بیان این که کار در حوزه فرهنگ نیازمند بستر مناسب است گفت: افتخار می کنیم که هنرمندان در کنار شورا و شهرداری فعالیت های فرهنگی و هنری شهر کرمان را بر عهده بگیرند.

در ابتدای این نشست مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: این تشکل می تواند با حمایت معنوی شورای شهر از فعالیت های تخصصی هنری، بهره وری نظام فرهنگی و هنری شهر را بالا ببرد.

عبدالرضا قراری با اشاره به گذشت سه سال از دوره مدیریت شهری پنجم افزود: تنها یک سال دیگر فرصت باقی است تا کار فرهنگی ماندگاری در این دوره ثبت شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار نیز با بیان این که خانه هنرمندان، منسجم ترین تشکل غیر دولتی است گفت: این خانه می تواند انسجام دهنده بخش های هنری استان و بازوی کمکی برای حوزه های فرهنگی شهر کرمان باشد.

محمد جهانشاهی با اشاره به مساعدت شهرداری کرمان در تامین فضای استقرار خانه هنرمندان افزود: شهرداری نیز خواستار افزایش بهره وری از هنر در شهر کرمان در تعامل با هنرمندان است.

وی همچنین از بررسی پنج شهر در کشورهای ایتالیا، ارمنستان و مجارستان برای اجرای طرح خواهرخواندگی با کرمان خبر داد.

در ادامه طرح «کرمان باشکوه» نیز مورد ارزیابی اعضای کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان قرار گرفت.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان این طرح را ارزشمند عنوان و بر جای خالی آن در مدیریت فرهنگی شهر کرمان تاکید کرد.

لری با بیان این که تهیه داده های علمی و مستند در این طرح ضروری است گفت: پالایش این اطلاعات و تولید محتوایی که معرفی کرمان را غنا ببخشد مهم است.

وی ارزیابی مرحله به مرحله طرح «کرمان باشکوه» تا حصول نتیجه مطلوب را خواستار شد.

حسن زاده نیز با بیان این که طرح «کرمان باشکوه» به بررسی بین بخشی نیاز دارد گفت: تمامی حوزه های تخصصی باید روی ظرفیت های متنوع این طرح نظر دهند.

سپس مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به ضرورت توسعه این مرکز فرهنگی در شهر کرمان گفت: کانون می تواند در اجرای طرح شهر دوستدار کودک نقش موثری ایفا کند.

محسن روحی با بیان این که برای راه اندازی فرهنگسرای کودک به مکان مناسب تری نیاز داریم از شورای شهر درخواست کرد از افزایش مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف شهر حمایت کند.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز با بیان این که طرح شهر دوستدار کودک یک طرح بین المللی است گفت: برای اجرای مطلوب این طرح نیازمند مشارکت دستگاه های مختلف هستیم.

لری با اشاره به احداث چهار بوستان ویژه بانوان در چهار منطقه شهر کرمان افزود: پیشنهاد می شود در این بوستان ها مکانی برای مادران و کودکان شان پیش بینی شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *