طرح تبلیغاتی «کرمان باشکوه»

در نشست کمیسیون گردشگری و اصناف با معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان طرح تبلیغاتی «کرمان باشکوه» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
رییس کمیسیون گردشگری و اصناف با بیان این که فعالیت در حوزه گردشگری شهری به کار مشترک سه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مرتبط است گفت: کرونا فرصتی برای بسترسازی در زمینه جذب گردشگر فراهم کرده تا کرمان به خوبی معرفی شود.
 
سیدمحمدرضا میرحسینی ارزیابی طرح قبل و بعد از اجرا را ضروری عنوان و تاکید کرد: ارائه ارزیابی ها به شورا و بررسی آن در دو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی لازم است.
 
وی با بیان این که شهر کرمان از منظر طبیعی و تاریخی غنی است اظهار داشت: همه دستگاه ها باید در معرفی شهر کرمان گام های بلندی بردارند.
 
میرحسینی با اشاره به طرح «کرمان باشکوه» تصریح کرد: فضای مجازی بستر مناسبی برای معرفی کرمانی است که با هر جستجوی اینترنتی غیرمنصفانه مطرح می شود.
 
وی آثار تاریخی استان کرمان را منحصر به فرد عنوان و تاکید کرد: با این حال اما شهر کرمان به عنوان پیشانی استان در حد و اندازه های شایسته معرفی نشده است.
 
به گفته میرحسینی فاز اول عملیات طرح «کرمان باشکوه» ظرف مدت 9 ماه اجرا شده و بهره برداری کامل آن تا نوروز 1400 به سرانجام می رسد.
 
سپس حسین چناریان با بیان این که جستجوی کرمان در اینترنت اطلاعات کاملی ارائه نمی دهد گفت: مهم این است این طرح چقدر می تواند آگاهی و اطلاعات بین المللی را نسبت به شهر کرمان افزایش دهد.
 
وی برندسازی را مهم ترین هدف این طرح دانست و افزود: پیشنهاد می شود اصطلاحی انتخاب شود که با اهداف شهرداری در زمینه تقویت گردشگری همخوانی بیشتری داشته باشد.
 
چناریان تبلیغ تولیدات صنایع دستی و غذایی یکی دیگر از راهکارهای معرفی کرمان عنوان و تصریح کرد: هر اقدامی که کرمان را به شایستگی به جهانیان معرفی کند پسندیده و مورد تایید است.
 
منصور ایرانمنش نیز انتخاب عنوان برای این طرح را مهم عنوان کرد و خواستار طرح نام های بیشتر از سوی کارشناسان شد.
 
در ادامه زهرا لری نقش ارتباطات بین الملل روابط عمومی ها را یادآور شد و گفت: نباید مشارکت روابط عمومی ها در زمینه تویت گردشگری به منزله موازی کاری باشد.
 
همچنین احمد حسن زاده توجه به گردشگری را یک فعالیت فرابخشی دانست و گفت: لازم است هشت کمیسیون شورا درگیر این مسئله مهم شوند.
 
در ابتدای این نشست، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار با اشاره به جزییات طرح «کرمان باشکوه» گفت: یک حرکت عمومی در شهر کرمان برای معرفی جاذبه های گردشگری راه افتاده است.
 
محمد جهانشاهی با بیان این که تنها دو نهاد میراث فرهنگی و شهرداری برای بازاریابی گردشگری فعالیت کردند افزود: تاکنون انتخاب عنوان برای گردشگری کرمان سلیقه ای و بدون پشتوانه علمی و تحقیقاتی بوده است.
 
وی این طرح را دغدغه ای اجتماعی از سوی چند جوان کرمانی عنوان و بر نتیجه آن تا نوروز 99 تاکید کرد.
در پایان رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف پیشنهاد داد: با توجه به ضرورت تقویت گردشگری شهری و معرفی بهینه کرمان به جهانیان، طرح «کرمان باشکوه» از سوی معاونت فرهنگی شهرداری ارزیابی شده و جهت تصویب نهایی در نشست بعدی این کمیسیون مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *