موافقت با استعفای معصوم زاده/مخالفت با نصب دکل های مخابراتی


در نشست علنی شورای عمومی شهر کرمان صورت گرفت:

موافقت با استعفای معصوم زاده/مخالفت با نصب دکل های مخابراتی

 

نشست علنی شورای عمومی شهر کرمان با حضور اکثریت اعضا و در غیبت عضو مستعفی شورا صبح یکشنبه در محل خانه شهر برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به استعفای ماه بانو معصوم زاده در هفته گذشته گفت:  اعضای شورای شهر در دیدارهای جداگانه خواستار لغو استعفای خانم معصوم زاده شدند و رای گیری نهایی را به این جلسه موکول کردند تا یک هفته فرصتی برای منصرف شدن این عضو شورا باشد.

محمد فرشاد با بیان این که دکتر معصوم زاده در تصمیم خود مصر هستند افزود: در تماس تلفنی شب گذشته دکتر معصوم زاده، اصرار ایشان به استعفا و لزوم حضور در سفارت ایتالیا جهت اخذ ویزا به صورت شفاهی و کتبی به ریاست شورای شهر اعلام شد.

وی در ادامه اظهار داشت: در مدت یک سال و هشت ماه عمر شورای پنجم، اعضای شورا و اصحاب رسانه شاهد روند تصمیم گیری های شورای شهر در جهت تصویب پیشنهادات شهرداری، مشکلات مردمی و احترام به خواسته های اعضای شورا بودند.

فرشاد موافقت نهایی با استعفای ماه بانو معصوم زاده و احترام به خواسته وی را وظیفه اخلاقی شورای شهر عنوان و تاکید کرد: اعضای شورای شهر در خواسته و اصرار ایشان دخل و تصرفی نمی کنند.

در ادامه ضمن تقدیر از زحمات شش ساله ماه بانو معصوم زاده، با 10 رای موافق و یک رای مخالف با استعفای وی موافقت و نحوه جایگزینی عضو شورا جهت طی مراحل قانونی به فرمانداری ارسال شد.

در ادامه نشست علنی شورای عمومی شهر کرمان، شهردار نیز از بررسی ادعای ارسال 29 نامه منتسب به کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر به شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: 5 فقره نامه صرفا جهت اطلاع بود و نیازی به پاسخ نداشت.

سیدمهران عالم زاده با بیان این که پاسخ 11 فقره نامه نیز اخیرا ارسال شده گفت: 6 فقره نامه دیگر هم در مدت زمان اردیبهشت و تیر سال 96 ارسال شده بود که به شورای چهارم برمی گردد و مربوط به دوره جدید شهرداری نیست!

رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در ادامه با بیان این که مصوبات کمیسیون های تخصصی در شورای عمومی رای گیری می شوند اظهار داشت: مصوبات در صورت تصویب در صحن علنی به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شده و پس از تایید به سازمان های مربوطه جهت اجرا ابلاغ می شود.

فرشاد با اشاره به تصویب 22 مصوبه کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر به ریاست ماه بانو معصوم زاده افزود: پیشنهادات اما لازم الاجرا نیستند.

وی ضمن تشکر از زحمات ماه بانو معصوم زاده در شش سال عضویت در شورای اسلامی شهر کرمان اظهار داشت: ایشان معتقد بودند با توجه به تخصص و پتانسیلی که دارند می توانند در خارج از شورای شهر مفیدتر باشند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان همچنین ضرورت توسعه فیبر نوری از سوی شهرداری را یادآور شد و گفت: با پوشش فیبر نوری، دکل های مخابراتی برای همیشه حذف می شوند.

محمد فرشاد با بیان این که این نیاز ضروری باید به صورت بنیادی رفع شود افزود: ارسال درخواست های کتبی شهروندان مبنی بر جلوگیری از نصب دکل های مخابراتی به شورا، نیازمند مصوبه شورای شهر و مجوز شهرداری است که شورای شهر مصالح و خواسته های شهروندان را در این زمینه لحاظ می کند.

وی با اشاره به انجام بخشی از وظایف اداره ارشاد از سوی معاونت فرهنگی شهرداری اظهار داشت: ادارات ارشاد، اوقاف و تبلیغات اسلامی باید در قبال انجام ندادن وظایف خود به شهروندان پاسخگو باشند و همه بار این شهر بر روی دوش شهرداری نیفتد.

در ادامه این نشست، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به 8 مورد نامه رسیده به این کمیسیون گفت: در نامه وزارت کشور به شورای شهر، امکان فروش اوراق مشارکت مالی برای شهرداری ها در راستای تأمین بخشی از منابع مالی فراهم شده که نیازمند مصوبه شورا و ارسال مطالعات شهرداری در این زمینه به وزارت کشور است.

محمدجواد کمیاب ضمن تشکر از پیگیری های شهردار در زمینه تقویت حمل و نقل عمومی افزود: به دلیل اجرای عملیات آسفالت معابر عمومی، 22 خط جدید به خطوط تاکسیرانی شهر کرمان افزوده شده که اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در هفت مورد بدون نرخ، با افزایش زیر 20 درصدی کرایه موافقت کردند.

وی همچنین از نصب کارت خوان در تاکسی ها خبر داد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه، منابع پایدار و حقوقی شورای شهر نیز با اشاره به تصویب هفت لچکی در دو کمیسیون معماری و شهرسازی و برنامه و بودجه گفت: ۱۲منطقه جهت احداث جایگاه‌ های سوخت تک سکو در‌ شورای ترافیک استان تعیین و تصویب شد که شرکت نفت تنها با سه نقطه موافقت کرد.

حسین چناریان همچنین اظهار داشت: یک باب منزل مسکونی همچنان در اختیار شهردار سابق است که ضروری است در باب تخلیه یا اخذ اجاره بها تعیین تکلیف گردد.

همچنین رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و نظارت شورای شهر با اشاره به ضرورت راه اندازی آرامستان جدید و مشکل کمبود اعتبار در این زمینه گفت: اعضای شورای شهر با پیشنهاد شهرداری مبنی بر فروش زمین در آرامستان فعلی و صرف هزینه آن برای تکمیل آرامستان جدید موافقت کنند.

علی خدادادی همچنین از بازدید تیم کارشناسی شهرداری کرمان از کارخانه بازیافت اصفهان خبر داد و افزود: کارخانه بازیافت شهرداری کرمان دوسال تعطیل است؛ پیشنهاد می شود طی فراخوانی و با جذب سرمایه گذار این کارخانه نوسازی شده و خط تولید جدیدی در آن ایجاد شود.

وی با اشاره به نگرانی شهروندان از نصب دکل های مخابراتی در اماکن مسکونی و عمومی اظهار داشت: شهرداری از اعطای مجوز به نصب دکل خودداری کرده و موارد از طریق مراجع قانونی پیگیری شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای شهر نیز با اشاره به طرح خسارات دکل های مخابراتی از دوره سوم شورا گفت: با مخالفت شدید شهروندان با نصب دکل ها در منازل مسکونی، این موضوع به پارک ها منتقل شد.

زهرا ایرانمنش با بیان این که ادامه موضع گیری ها نصب دکل ها را به مدارس شهر منتقل کرد افزود: درخواست می شود شورای شهر با نصب دکل در مدارس مخالفت کرده و در راستای حفظ سلامت شهروندان و کودکان تلاش کند.

وی همچنین با اشاره به دیدار هفته گذشته اعضای شورا با امام جمعه کرمان اظهار داشت: نگاه متفاوت امام جمعه محترم کرمان به رویکرد مساجد باعث شد مسجد امام به عنوان مرکز فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی شهر کرمان مورد توجه شورای شهر و شهرداری قرار بگیرد.

رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش شورای شهر نیز نصب دکل های مخابراتی در اماکن مسکونی و عمومی را عامل نگرانی شهروندان عنوان و تاکید کرد: با توجه به روند رو به رشد آپارتمان نشینی در شهر کرمان و نیاز شهروندان به فضاهای تفریحی، از نصب دکل به طور جد خودداری شود.

علی بهرامی همچنین با طرح این سئوال که درآمد شهر کرمان در آینده از چه طریقی خواهد بود افزود: گردشگری مهم ترین منبع مالی شهر می تواند باشد و ضروری است همه نهادها در راستای توسعه این صنعت گام بردارند.

وی با اشاره به ارزش بازار تاریخی کرمان گفت: بازار دارای بنیاد اقتصادی، تاریخی و فرهنگی است و شهرداری نباید با اعطای بیش از حد پروانه تجاری در مرکز شهر، بنیاد اقتصادی بازار را زیر سئوال ببرد.

بهرامی با بیان این که 60 درصد شهر کرمان وقفی است و نیازمند هزینه اوقاف به عنوان مالک اکثریت شهر است افزود: نهادهایی که وظیفه گردشگری خود را در ایام نوروز روی دوش شهرداری انداختند و یا سازمان هایی که در حوزه تبلیغات دینی فضای شهری در ماه رمضان ورود نکردند در انجام مسئولیت اجتماعی خود کوتاهی می کنند.

وی جابجایی آرامستان کرمان را ضروری دانست و گفت: طبق مصوبه کمیسیون فرهنگی شورای شهر، حیاط مدارس به عنوان پارکینگ در اختیار شهروندان قرار می گیرد؛ پیشنهاد می شود مساجد و تکایا نیز با مساعدت شهرداری در ساخت و تجهیز سرویس های بهداشتی مشارکت کنند.

بهرامی ورود شورا به مسائل کلان شهر کرمان را ضروری دانست و گفت: شورای شهر و شهرداری با استفاده از نظر کارشناسان و مشاوران، طرحی جامع در راستای حل مشکلات کلان شهر کرمان تهیه کنند.

علی اکبر مشرفی نیز با بیان این که توسعه فیبر نوری، نیاز به نصب دکل را کاهش می دهد گفت: شورای شهر و شهرداری با الگو گرفتن از شهرهای بزرگ آیین نامه مدونی برای حل دائم این معضل تهیه کنند.

این عضو شورا همچنین با اشاره به خشک شدن شمشادهای بلوار فارابی افزود: شهرداری با کار کارشناسی برای جلوگیری از تخریب فضای سبز شهر کرمان تمهیداتی بیندیشد.

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی شورا نیز از برگزاری جلسات متعدد این کمیسیون با معاونت های خدمات شهری و شهرسازی شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای خرداد و بر اساس قانون حفظ و گسترش فضاهای سبز شهری، ماموران بازدید مناطق چهارگانه سبزینگی فضاهای خصوصی و عمومی شهر را بررسی می کنند.

رامین ارجمند کرمانی با اشاره به کمیسیون ماده هفت شهرداری افزود: همچنین ارائه گزارش این کمیسیون و اخذ تعهد در قبال حفظ فضای سبز و درختان در صدور پروانه ساختمانی تاثیر خواهد داشت.

عضو دیگر شورای شهر با انتقاد از عدم تغییر فضای شهری در ماه رمضان گفت: شهرداری برای تناسب فضای شهری با مناسبت های ملی و مذهبی تلاش کند.

منصور ایرانمنش همچنین افزود: طرح افزایش لوایح درآمدی از ابتدای سال جاری اجرا شده و لازم است شهرداری کرمان گزارشی از درآمدهای خود در این زمینه را به شورای شهر ارائه دهد.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر نیز با اشاره به برگزاری جلسه این کمیسیون بدون حضور مدیرکل میراث فرهنگی گفت: این جلسه در راستای جلوگیری از موازی کاری شهرداری و میراث فرهنگی  در پروژه احیای محله و بازار قلعه محمود تشکیل شد.

سیدمحمدرضا میرحسینی با بیان این که پیشنهاد شد اطلاعات مرمت پلاک به پلاک این بازار به شورای شهر ارائه شود افزود: مقرر شد کارگروهی متشکل از نهادهای مسئول و مشاوران و کارشناسان مربوط طرح های بافت تاریخی را پس از جمع بندی به دستگاه های اجرایی ارسال کنند.

وی نظارت میراث فرهنگی بر عملیات مرمت این مجموعه تاریخی را ضروری عنوان و تاکید کرد: باید یک برنامه راهبردی با دید کلان برای بافت تاریخی شهر کرمان تهیه و از سوی مراث فرهنگی بررسی و پیگیری شود.

میرحسینی با اشاره به لزوم تهیه طرح جامع حفظ و احیای بافت تاریخی از سوی میراث فرهنگی اظهار داشت: در راستای حفظ معماری سنتی و همچنین ایجاد کاربری جدید، پیشنهاد می شود جلسه دیگری برای تهیه و ارائه بسته تشویقی احیا و باززنده سازی این منطقه از شهر تشکیل شود.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *