شهر کرمان تا رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به کار بیشتر دارد


امام جمعه کرمان در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر:

شهر کرمان تا رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به کار بیشتر دارد

 

رییس و اعضای شورای اسلامی شهر با امام جمعه کرمان دیدار کردند. در این دیدار حجت الاسلام دکتر علیدادی با بیان این که برگزاری جلسات متعدد با شورای شهر و شهرداری برای توسعه و پیشرفت شهر کرمان است گفت: شهر کرمان تا رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به کار بیشتر دارد.

وی با بیان این که انتخاب حق طبیعی و شرعی مردم است افزود: اعضای شورای شهر اگرچه با یک سلیقه سیاسی و یا لیست اسامی مختلف انتخاب می شوند اما بعد از انتخابات در برابر همه شهروندان مسئول هستند.

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به دو محوریت انتخاب در شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر هم از پشتوانه رای مردم برخوردارند هم از پشتیبانی اجرایی و مسئولیت اجتماعی بنابراین باید اختلافات جناحی و سیاسی را کنار بگذارند و چون خانواده ای در توسعه شهر همکاری کنند.

وی ارزیابی طرح جامع شهر کرمان را در دوره های ده ساله ضروری عنوان و تاکید کرد: این ارزیابی می تواند محک سنجش مدیران شهری و میزان توسعه و پیشرفت شهر از منظر حمل و نقل، آموزش عالی، جمعیت شهری و مراکز فرهنگی و مذهبی باشد.

امام جمعه کرمان با اشاره به افزایش هزینه کرد خدمات شهری به دلیل گستردگی آن گفت: عوارض شهری طی سال های گذشته تغییری نکرده و درآمد شهرداری را با رکود مواجه کرده بود.

وی با بیان این که بهتر بود این میزان، پلکانی افزایش می یافت افزود: هم نیاز است درآمد شهر افزایش یابد هم وضعیت اقتصادی مردم مورد ملاحظه مسئولان قرار گیرد.

حجت الاسلام علیدادی با انتقاد از فضای شهری کرمان اظهار داشت: فضاهایی که در زیبایی منظر شهری اثر دارند جذاب نیستند و روحیه خوبی در شهروندان ایجاد نمی کنند.

وی اما ضمن تقدیر از تلاش های شورای شهر و شهرداری در پرداخت های به روز کارگران گفت: برای بهداشت، درمان، آموزش، فرهنگ و دین مردم کرمان برنامه ریزی و هزینه کنید.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پروژه های عمرانی گفت: با توجه به تثبیت ساختار شهرداری‌، ارائه خدمات شهری ایده آل شورای پنجم نیست اما با توجه به شرایط فعلی کشور، به طور نسبی قابل قبول است.

محمد فرشاد با بیان این که تمام هم و غم اعضای شورای شهر در کمیسیون های هشت گانه، هموار کردن راه برای انجام بهتر وظایف شهرداری است افزود: علی رغم این که از سه گروه سیاسی استان در شورای شهر کرمان حضور دارند اما مباحث سیاسی در این شورا مطرح نمی شود

همچنین رییس کمیسیون برنامه و بودجه، منابع پایدار و حقوقی شورای شهر با اشاره به تعامل و ثبات درونی شورا و پرهیز از مسائل سیاسی گفت: اشکالات لوایح درآمدی و بودجه شهرداری بر مبنای کارِ کارشناسی در طول یک سال اصلاح شد و بودجه شهرداری را برای اداره بهتر شهر دچار تحولی اساسی و بنیادی کرد.

حسین چناریان از تصویب ضریب کاهنده عوارض در شورا خبر داد و خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر با وجود مخالفت کمیته تطبیق فرمانداری با این مصوبه، در حال پیگیری آن در استانداری و کاهش دغدغه شهروندان هستند.  

رییس کمیسیون فرهنگی هنری و بانوان شورای شهر نیز با بیان این که اولویت نامگذاری معابر با شهدا است گفت: در تفاهم نامه شهرداری با آموزش و پرورش، امکانات و ظرفیت های دو نهاد در اختیار شهروندان کرمانی قرار می گیرد.

زهرا ایرانمنش با اشاره به تصویب ایجاد گذرهای فرهنگی در شورا افزود: بوستان فرهنگی شهید مطهری دارای مجموعه ای متمرکز برای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی شهروندان است.

سپس رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر با اشاره به دغدغه اشتغال و رونق تولید اظهار داشت: برای جذب گردشگر و توسعه این صنعت، باید زیرساخت ها و امکانات شهر کرمان را به کمک بگیریم.

سیدمحمدرضا میرحسینی از ایجاد محور گردشگری آیینی مذهبی در محله شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: احیای بافت تاریخی و باززنده سازی محلات قدیمی در رونق گردشگری و افزایش درآمد شهر کرمان موثر است.

منصور ایرانمنش نیز با اشاره به انسجام شورای شهر گفت: با مدیریت خوبی که در شورای شهر صورت می گیرد تاکنون در بحث های کاری، شائبه سیاسی وجود نداشته است.

وی بازنگری و تجدید قوا در شهرداری را ضروری عنوان و تاکید کرد: با وجود انجام خدمات زیاد در شهر، انتظارات شورای شهر و شهروندان برآورده نشده است.

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی شورای شهر نیز با بیان این که در بحث های طراحی و نرم افزاری کم و کاستی وجود ندارد گفت: اولین طرح جامع شهر کرمان در سال 64 مصوب، در سال 87 بازنگری و در سال 96 سیاست گذاری شده است.

رامین ارجمند کرمانی با انتقاد از قطع کمک های دولتی در سال های اخیر افزود: تعادلی بین درآمدهای شهرداری و وظایف شهری وجود ندارد و قوانین شهری کهنه و چالش برانگیز شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *