شورای شهر و شهرداری با هم افزایی و همکاری مشکلات شهری را حل کنند/ استعفا به دلیل برخی نارسایی ها درست نیست


در نشست عمومی شورای شهر کرمان عنوان شد:

شورای شهر و شهرداری با هم افزایی و همکاری مشکلات شهری را حل کنند/ استعفا به دلیل برخی نارسایی ها درست نیست

 

نشست عمومی شورای شهر کرمان با حضور اعضای این شورا، شهردار کرمان و خبرنگاران رسانه های مختلف به بررسی چندین نامه و مصوبه و همچنین بررسی استعفای ماه بانو معصوم زاده اختصاص یافت.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این که دکتر معصوم زاده به عنوان تنها پزشک متخصص شورا در کمیسیون سلامت اثرگذار بودند گفت: ما میخواهیم راهی را که با هم شروع کردیم با هم به پایان برسانیم.

محمد فرشاد با اشاره به دلائل این عضو شورای شهر برای استعفا افزود: توقعات ایشان، توقعات اعضای شورا هم هست اما شرایط جامعه دلیلی بر عدم تحقق این توقعات می تواند باشد.

وی با بیان این که خانم معصوم زاده استعفای کتبی خود را 26 فروردین به بنده دادند اظهار داشت: از همان زمان اصرار بنده و بقیه اعضا بر منصرف کردن ایشان بود.

به گفته فرشاد شورای شهر و شهرداری باید با هم افزایی و همکاری مشکلات شهری را حل کنند؛ گرچه رفع این موانع، زمان بر است اما نباید باعث دلسردی شود.

همچنین علی خدادادی با اشاره به تلاش خود برای انصراف ماه بانو معصوم زاده از استعفا گفت: اما به گقته ایشان، مشکلات خانوادگی و البته حضور در عرصه دیگر سیاست از دلائل این عضو شورای شهر برای استعفا است.

علی اکبر مشرفی نیز با بیان این که دکتر معصوم زاده در 6 سال حضور در شورای شهر، منشاء اثرات بسیاری بوده اند گفت: مشکلات جامعه زیاد است اما خالی کردن این عرصه، پاک کردن صورت مسئله محسوب می شود.

وی با بیان این که شورای شهر، محل تضارب افکار و آرای مختلف است افزود: این که تفکر مورد تایید اکثریت باشد یا نباشد طبیعی است اما خالی کردن عرصه درست نیست.

به گفته منصور ایرانمنش عضو دیگر شورای شهر، استعفا به دلیل برخی نارسایی ها درست نیست؛ کار در شورا، فردی نیست بلکه مجموعه تصمیم می گیرد اما یک نفر وقتی تاثیر می گذارد که در اقلیت قرار بگیرد.

وی ورود ماه بانو معصوم زاده به عرصه دیگر را بحثی جداگانه عنوان و تاکید کرد: در غیر این صورت همه ما دل نگرانی داریم و گلایه اما دلیلی نمی بینیم که استعفا دهیم.

حسین چناریان نیز نوع استعفا به دلائل کاری را قابل رسیدگی دانست و گفت: اگر افراد به دلیل عدم اجرای خواسته هایشان استعفا بدهند و شورا به دلیل مشکلات کاری انسجام خود را از دست بدهد قابل تامل است.

همچنین زهرا ایرانمنش با بیان این که ورود این عضو شورا به عرصه دیگری از سیاست، افتخاری برای بانوان کرمانی است گفت: در غیر این صورت مشکلات مطرح شده در کمیسیون های دیگر نیز وجود دارند و دلیل موجهی بر خالی کردن میدان نیست.

در ابتدای این جلسه ماه بانو معصوم زاده با اشاره به گسترش سلامت جسم و روان شهروندان در کمیسیون تخصصی سلامت شورا گفت:  انتظار این است که شهردار توانایی اجرای برنامه های خود را داشته باشد و همچنین منابع پایدار مالی نیز تامین کند.

وی با بیان این که بنده به دلیل نداشتن تجربه کار اجرایی به شهردار رای ندادم افزود: ما در شورا به شخص رای ندادیم بلکه به برنامه رای دادیم؛ بنابراین درخواست می کنم شهردار بار دیگر برنامه پیشنهادی خود را ورق بزند و ببیند چند درصد آنها محقق شده و چقدر در این راستا پیش رفته است.

وی با اشاره به عدم پاسخ 20 نامه ارسالی شورا از سوی شهردار اظهار داشت: ضمن این که به اهداف مدنظرم نرسیدم در راستای سند تحول سلامت نیز به نتیجه ای نرسیدیم.

در ادامه استعفای ماه بانو معصوم زاده با 5 رای موافق، 5 رای مخالف و یک رای ممتنع به جلسه عمومی هفته آینده شورای شهر موکول شد.

بررسی نامه های وارده نیز در صحن علنی شورا با طرح درخواست هیئت ورزش های جانبازان و معلولان برای واگذاری زمین از سوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه آغاز شد.

حسین چناریان در این زمینه گفت: بهتر است زمین در قالب موسسه بناهای ماندگار واگذار شود. علی بهرامی نیز در ادامه افزود: جمعی از جوانان معلول شهر به مکان مناسبی برای انجام تمرینات ورزشی نیاز دارند. همچنین علی اکبر مشرفی ورزش را نیاز واقعی جامعه معلولان عنوان و تاکید کرد: واگذاری زمین اطراف قلعه دختر به طرح مشاور بستگی دارد. رامین ارجمند کرمانی نیز اختصاص مکانی دائم به جوانان را خواستار شد و افزود: این مهم با کارشناسی صورت پذیرد. محمد فرشاد اما با موافقت با اصل موضوع، کارشناسی را از سوی شهرداری مهم عنوان و تاکید کرد: موسسه بناهای ماندگار زمینی را به این امر اختصاص دهد.

در ادامه زهرا ایرانمنش، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای شهر از برگزاری جلسه هم اندیشی این کمیسیون با معاونت فرهنگی سپاه خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شد در راستای تعامل شهرداری و سپاه، کارگروهی متشکل از متولیان فرهنگی و کارشناسان شهرداری تشکیل شده و علاوه بر رفع موازی کاری ها، از امکانات شهرداری استفاده بهینه شود.

همچنین علی بهرامی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای شهر حضور تیم دوچرخه سواری کرمان با نام شهرداری را در سطح ملی خواستار شد و گفت: ورزش کرمان پتانسیل معرفی ظرفیت های گردشگری این شهر را دارد. وی همچنین از درخواست یکی از هنرمندان کرمانی برای مساعدت شورای شهر در ساخت کلیپی به یاد زنده یاد بسطامی خبر داد و افزود: این کار برای رونق گردشگری کرمان مفید است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *