راه اندازی شهرداری بافت تاریخی کرمان؛ به زودی


رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر خبر داد:

راه اندازی شهرداری بافت تاریخی کرمان؛ به زودی

 رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر در نشست این کمیسیون با معاونان شهرسازی، اداری و فرهنگی شهرداری از راه اندازی شهرداری بافت تاریخی کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: عزم و اراده شورای پنجم و شهردار بر باززنده سازی بافت تاریخی و محله های ارزشمند آن است.

سیدمحمدرضا میرحسینی با اشاره به وجود 7 هزار اثر تاریخی، 700 اثر با ثبت ملی و 7 اثر با ثبت جهانی در استان گفت: قدمت تاریخی کرمان و وجود بخش عمده ای از این آثار در بافت تاریخی شهر، این ظرفیت را دارد که به عنوان یکی از شهرهای گردشگرپذیر کشور مطرح شود.

وی با بیان این که بافت تاریخی شهر در سال های گذشته تخریب و متروکه شده افزود: برای تحقق احیای این گنجینه باارزش، لازم است مدیریت مستقل و کارشناسی بر این بخش از شهر مستقر شود.

میرحسینی با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی در کمیسیون گردشگری و اصناف در این زمینه گفت: در این همین راستا تشکیل شهرداری بافت تاریخی در شورا تصویب شد و انجام مراحل مقدماتی و اداری آن از سوی شهرداری در حال انجام است.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا همچنین اظهار داشت: این کمیسیون مصوب کرده شهرداری پیشنهادات خود برای باززنده سازی بافت تاریخی به کمیسیون ارائه دهد تا ظرف مدت 15 روز آینده بسته تشویقی جهت احیا و بازسازی بناهای تاریخی و رونق بازار تهیه شود.

به گفته وی شهرداری باید با اقدامی شجاعانه و وسعت نظر، بسته تشویقی مناسبی تهیه و ارائه دهد تا شرایط مطلوب وجذابی برای ایجاد انگیزه در ساکنان و کسبه محله های تاریخی و بازگشت آنان به این منطقه از شهر فراهم شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *