رابطه عاطفی جامعه با آموزش و پرورش/تربیت شهروندان مسئولیت پذیر


در نشست هم اندیشی بین شهرداری کرمان و آموزش و پرورش مطرح شد:

رابطه عاطفی جامعه با آموزش و پرورش/تربیت شهروندان مسئولیت پذیر

 رییس شورای اسلامی شهر کرمان در نشست هم اندیشی و انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری کرمان و آموزش و پرورش با بیان این که جامعه با آموزش و پرورش رابطه عاطفی دارد گفت: دو نهاد شهرداری و آموزش و پرورش بیش از هرنهاد دیگری با مردم روبرو هستند.

محمد فرشاد با اشاره به رویکرد فرهنگی شورای شهر و شهردار افزود: تعامل بین این دو نهاد، فرصت خوبی برای ارتقای حوزه های کاری آن ها است.

وی با بیان این که هنر، استفاده بهینه از ظرفیت های موجود جامعه است اظهار داشت: دو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر برای احیای این تفاهم نامه جلسات متعددی با نمایندگان آموزش و پرورش برگزار کردند تا شهروندان بتوانند از ظرفیت های شهرداری و آموزش و پرورش استفاده کنند.

فرشاد با اشاره به اشتراک های فکری شورا، شهرداری و آموزش و پرورش گفت: بخشی از این نگاه فرهنگی، سپردن مدیریت دستگاه های فرهنگی به بانوان است.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا نیز در این نشست گفت: بعد از گذشت سال ها از انعقاد این تفاهم نامه در کمیسیون فرهنگی شورا، رویکرد جدید شورا و توجه ویژه شهردار و معاونان ایشان باعث تسهیل و تسریع در اجرای این تفاهم نامه شد.

زهرا ایرانمنش با اشاره به استفاده رایگان خانواده فرهنگیان از خدمات و امکانات فرهنگی و ورزشی شهرداری در هفته معلم افزود: وظیفه همه نهادها تکریم معلمان و فرهنگیان است تا با انگیزه بیشتری در خدمت آموزش و پرورش جامعه باشند.

وی از گسترش تعاملات فرهنگی شهرداری و آموزش و پرورش در گام اول خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسه، نقطه امیدی برای تداوم همکاری ها است.

در ابتدای این نشست، مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که نگاه فرهنگی شورای شهر و شهرداری، یک فرصت طلایی برای آموزش و پرورش است گفت: اگر از این فرصت استفاده شود این نهاد مردمی تعلیم و تربیت بهتر به رسالت خود می رسد. اسکندری نسب تربیت نسل مسئولیت پذیر، خلاق و پویا را یک ضرورت برای آینده کشور عنوان و تاکید کرد: یکی از اهداف اساسی نظام آموزشی، تربیت شهروندان مسئولیت پذیر است و مدرسه می تواند به عنوان کانون تربیت محله، این نقش را به عهده بگیرد.

در پایان این نشست تفاهم نامه ای با هدف ایجاد زمینه مشارکت بین مدیران شهرداری و آموزش و پرورش، استفاده حداکثری از ظرفیت ها و امکانات طرفین و توسعه همکاری های دوجانبه به امضای ریاست شورای شهر، شهردار کرمان و مدیرکل آموزش و پرورش استان رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *