حضور دبير منطقه‌ي هفت دانشگاه آزاد اسلامي و اعضاي ستاد «بزرگداشت سي‌امين سالگرد دانشگاه آزاد اسلامي» در جمع اعضای شورا

نشست این هفته شوراي عمومي  اسلامي شهر کرمان با حضور رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر، شهردار کرمان، دبير منطقه‌ي هفت دانشگاه آزاد اسلامي و اعضاي ستاد «بزرگداشت سي‌امين سالگرد دانشگاه آزاد اسلامي» در کرمان برگزار شد.

در این نشست رئيس شوراي اسلامي شهر کرمان با بيان اين‌که ايجاد و راه‌اندازي دانشگاه آزاد اسلامي در دورترين نقاط استان باعث کاهش ناامني در اين مناطق شده است، خدمات و فعاليت‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي در طول سي سالي که از عمر اين دانشگاه مي‌گذرد را قابل تقدير دانست و گفت: در شهر کرمان شوراي اسلامي شهر و شهرداري آمادگي دارند تا به لحاظ سخت‌افزاري و نرم‌افزاري، دانشگاه آزاد اسلامي کرمان را ياري کنند.
علي مهاجري افزود: يکي از برنامه‌هاي شوراي اسلامي شهر، نشست با مديران دانشگاه‌هاي کرمان از جمله شهيد باهنر، علوم پزشکي، پيام نور و آزاد اسلامي است تا مسايل عمومي دانشگاه‌ها در اين نشست‌ها مطرح و بررسي شود.
در ادامه دبير منطقه‌ي هفت دانشگاه ‌آزاد اسلامي، گفت: دانشگاه آزاد اسلاي طي سه دهه تلاش، بخش مهمي از منابع مالي و انساني کشور را حفظ کرده است.
 بابک آل‌طه به چهار ميليون فارغ‌التحصيل دانشگاه آزاد اسلامي اشاره و خاطرنشان کرد: اگر 20 درصد از اين تعداد براي ادامه‌ي تحصيل به خارج از کشور مي‌رفتند، علاوه بر خروج منابع انساني، مبالغ نجومي و هنگفتي ارز از کشور خارج مي‌شد.
وي با بيان اين‌که دانشگاه آزاد اسلامي نتيجه‌ي تلاش ملت، دولت، مجلس و به طور کل نظام جمهوري اسلامي است، گفت: تاکنون سه دهه را در دانشگاه آزاد اسلامي پشت سر گذاشتيم که دهه‌ي اول دهه‌ي «تثبيت»، دهه‌ي دوم دهه‌ي «توسعه» و دهه‌ي سوم دهه‌ي «کيفيت» بوده است.
آل‌طه افزود: در دهه‌ي اول دانشگاه به عنوان يک نهاد آموزشي و پژوهشي، خود را به جامعه معرفي و جايگاه خود را تثبيت کرد،‌در دهه‌ي دوم دانشگاه با ايجاد واحدها و مراکز در سراسر کشور به توسعه‌ي کمي نظر داشت و در دهه‌ي سوم دانشگاه تلاش کرد تا در سطح جهان اعتبار کسب کند.
وي ادامه داد: در سال 2000 دانشگاه آزاد اسلامي هيچ مقاله‌اي براي ارائه در سطح جهان نداشت اما در سال 2010 با 1400 مقاله‌ي ISI  در عرصه‌ي توليد مقالات به رتبه‌ي نخست دست يافت ودر سال گذشته در خاورميانه بيشترين مقالات ISI را داشت.
وي افزود: در زمينه‌ي عمراني نيز اکنون دانشگاه آزاد اسلامي، 200 ميليون مترمربع بنا دارد که ساليانه يک ميليون مترمربع به آن اضافه مي‌شود.
آل طه ادامه داد: در حوزه‌ي ورزش نيز دانشگاه آزاد اسلامي تاکنون موفق به کسب 1045 مدال در رشته‌هاي مختلف شده است.
وي با بيان اين‌که اکنون يک ميليون و 400 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامي مشغول به تحصيل هستند، گفت: با مقايسه‌ي تعداد دانشجوياني که هم‌اکنون در دانشگاه آزاد اسلامي تحصيل مي‌کنند با آمار سال‌هاي اول انقلاب، مشاهده مي‌شود که دانشگاه آزاد اسلامي يکي از بزرگترين دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي در توسعه‌ي آموزش عالي است.
آل‌طه به موفقيت‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي در حوزه‌ي فرهنگي نيز اشاره و خاطرنشان کرد: امسال براي پنجمين بار در بين سازمان‌هاي مختلف کشور دانشگاه آزاد مقام برتر را در زمينه‌ي اقامه‌ي نماز به دست آورد.
وي افزود: در عرصه‌ي دفاع مقدس نيز دانشگاه آزاد اسلامي تنها دانشگاهي است که در پذيرش، سهميه‌ي‌ بسيجي فعال را لحاظ مي‌کند.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر کرمان نيز در اين نشست گفت: تغييرات کيفي بسياري در دانشگاه آزاد اسلامي از بدو تاسيس تاکنون صورت گرفته است.
کامران صنعتي افزود: افزايش کمي و کيفي دانشگاه آزاد اسلامي طي سه دهه، باعث ارتقاي سطح علمي و فرهنگي جامعه شده است.
رئيس کميسيون فني و مهندسي شوراي اسلامي شهر کرمان، نيز با بيان اين‌که دانشگاه آزاد اسلامي واحد کرمان از لحاظ کمي و کيفي پيشرفت بسيار زيادي داشته است، تاکيد کرد: اکنون در دانشگاه آزاد اسلامي بايد همه‌ي تلاش مسئولان بر ايجاد امکانات و افزايش تحصيلات تکميلي شامل کارشناسي ارشد و دکترا باشد.
عيسي سلاجقه افزود: بنابراين دانشگاه آزاد اسلامي بايد با برنامه‌ريزي مناسب در جهت بکارگيري و جذب اعضاي هيئت علمي تلاش کند زيرا اساتيد به عنوان مولد علم، دانشگاه را مي‌سازند.
رئيس کميسيون فرهنگ و امور اجتماعي شوراي اسلامي شهر کرمان، نيز گفت: دانشگاه آزاد اسلامي تاثير زيادي در ارتقاي فرهنگ جامعه داشته است.
زهرا لري با بيان اين‌که کمتر خانواده‌اي را مي‌توان يافت که با دانشگاه ‌بي‌ارتباط باشد، لحاظ کردن سهميه‌ي بسيجي فعال در پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي را قابل تقدير خواند و گفت: اين کار در ورود بسيج به دانشگاه، بسيار تاثيرگذار بوده است.
وي هم‌چنين آموزش آيين شهروندي را يکي از دغدغه‌هاي شوراي اسلامي شهر کرمان عنوان و تاکيد کرد: آموزش آئين شهروندي بايد در سرلوحه‌ي کار دانشگاه آزاد اسلامي قرار گيرد.
رئيس کميسيون بانوان جوانان و مشارکت‌هاي مردمي، شوراي اسلامي شهر کرمان نيز مضمون تاکيد بر تقويت رشته‌هاي علوم انساني به ويژه زيرشاخه‌هاي ادبيات فارسي، تصريح کرد: متاسفانه در دانشگاه‌ها رشته‌هاي علوم انساني مظلوم واقع شده‌اند، بنابراين بايد با هماهنگي با آموزش و پرورش، رشته‌هاي علوم انساني معرفي و از دانش‌آموزان براي ادامه‌ي تحصيل در اين رشته‌ها دعوت شود.
زهرا ايرانمنش هم‌چنين با اشاره به توجه ويژه‌ي شهردار کرمان به مسايل فرهنگي، از مديران دانشگاه آزاد اسلامي خواست با هم‌کاري و مشارکت شهرداري نسبت به برپايي همايش‌هاي مختلف در رابطه با فرهنگ شهرنشيني و آئين شهروندي اقدام کنند.
در اين نشست هم‌چنين اعضاي ستاد «بزرگداشت سي‌امين سالگرد دانشگاه آزاد اسلامي» در کرمان به بيان نقطه نظرات و درخواست‌هاي خود پرداختند.
لازم به ذکر است: تغيير نام پل چهارراه جوپاري به نام پل «دانش» يا «پژوهش»، مشارکت شهرداري کرمان براي برپايي همايش پياده‌روي خانوادگي به مناسبت سي‌امين سالگرد دانشگاه آزاد اسلامي، تسريع در بازسازي و ايجاد روشنايي در مسير تردد دانشجويان در شهرک خواجو، مشارکت دانشجويان دانشکده‌ي معماري و هنر در ايجاد «نگارگذر هنر» در نقاط مختلف شهر کرمان و نصب تابلوهاي راهنماي در سطح شهر براي نشان‌دادن مسير دانشگاه آزاد اسلامي و دانشگاه شهيد باهنر به دانشجويان غيربومي، از جمله درخواست‌هاي اعضاي ستاد «بزرگداشت سي‌امين سالگرد دانشگاه آزاد اسلامي» بود.
لازم به ذکر است اعضاي شوراي اسلامي شهر از طراحي‌هاي شهري بخش معماري دانشگاه آزاد اسلامي استقبال کردند و رئيس شوراي اسلامي شهر نيز خواستار ارائه‌ي پيشنهادهاي تخصصي دانشگاه آزاد اسلامي به کميسيون‌هاي مختلف شورا شد و در خصوص نام‌گذاري پل چهارراه جوپاري به نام «دانش» يا «پژوهش»، از رئيس دانشگاه آزاد اسلامي خواست اين درخواست را به صورت مکتوب به شورا ارسال کند.
شايان ذکر است در اين نشست دبير منطقه‌ي هفت دانشگاه آزاد و رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد کرمان با اهداي لوح و هدايايي از مهندس «ابوالقاسم سيف‌الهي» شهردار کرمان، «علي مهاجري» رئيس شوراي اسلامي شهر کرمان و هم‌چنين اعضاي شوراي اسلامي شهر کرمان تجليل کرد.

گفتني است در پايان اين نشست هم‌چنين مصوبات کميسيون‌هاي پنج‌گانه‌ي شوراي اسلامي شهر کرمان توسط روساي کميسيون‌ها عنوان شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *