تصويب بودجه پيش نهادي سال 91 شهرداري کرمان

بودجه‌ي پيش‌نهادي سال 91 شهرداري کرمان در جلسه‌ي علني فوق‌العاده‌ي شوراي اسلامي شهر کرمان بررسي و تصويب شد.

رديف‌هاي درآمدي بودجه‌ي سال 91 شهرداري کرمان با 15 درصد افزايش 148 ميليارد و 236 ميليون تومان پيش‌نهاد شده بود که با بررسي و تبادل نظر اعضاي شورا مورد تصويب قرار گرفت.
شهردار کرمان، در اين نشست با بيان اين که ميزان افزايش بودجه‌ي پيش‌نهادي حد مشخصي دارد، گفت: شهرداري با پشتيباني شوراي اسلامي شهر کرمان، برنامه‌ريزي مي‌کند و ديدگاه اصلي اين است که پروژه‌هايي را که شهرداري آغاز کرده است، تا پايان دوره‌ي شورا به بهره‌برداري برساند تا مردم از رهاورد اقدامات شوراي اسلامي شهر و شهرداري، بهره‌مند شوند.
ابوالقاسم سيف‌الهي با بيان اين که بودجه‌ي سال گذشته‌ي شهرداري کرمان 129 ميليارد و 100 ميليون تومان بوده است، گفت: درصد تخصيص بودجه در سه سال گذشته همواره 60 درصد عمراني و 40 درصد جاري بوده و در سال آينده نيز درصد تخصيص بودجه 61 درصد عمراني و 39 درصد جاري است.
سيف‌الهي با اشاره به اين که عمليات عمراني در مجموعه‌ي بافت قديم در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در مجموعه‌ي بافت قديم تاکنون فعاليت‌هاي خوبي انجام شده است و پروژه‌هاي در دست اجراي بافت قديم از جمله قلاع دختر و اردشير و پارکينگ‌هاي طبقاتي و هم‌چنين طرح مجموعه‌ي گنجعلي‌خان که با مشارکت اداره‌ي کل ميراث فرهنگي و پروژه‌ي گودال خشت‌مال‌ها که با مشارکت بخش خصوصي اجرا خواهد شد، چهره‌ي اين بخش از شهر را تغيير خواهد داد.
شهردار کرمان، هم‌چنين در اين نشست ضمن تجليل از مردم به خاطر حضور پرشور در انتخابات مجلس شوراي اسلامي، به اقدامات انجام شده توسط شهرداري کرمان در رابطه با انتخابات اشاره کرد و گفت: شهرداري کرمان حدود 50 نقطه از شهر را براي نصب پوسترهاي تبليغاتي پيش‌بيني کرده بود که خوش‌بختانه اين کار به صورت منظم انجام شد.
سيف‌الهي افزود: هم‌چنين در 100 نقطه از شهر تابلوهاي تبليغاتي براي حضور مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي نصب شد، ضمن اين که براي حضور مردم در انتخابات، بيانيه‌ي مشترکي از سوي شوراي اسلامي شهر کرمان و شهرداري در نشريه‌ي «کرمان‌شهر» به چاپ رسيد.
شهردار کرمان، به برخي از اقدامات شهرداري در آستانه‌ي سال جديد نيز اشاره کرد و گفت: 1000 تن قير براي لکه‌گيري کوچه‌ها و خيابان‌هاي شهر کرمان خريداري شده است.
وي افزود: تا چند روز آينده حفاري‌هاي سطح شهر نيز متوقف مي‌شود، ضمن اين که شهرداري در زمينه‌ي انجام خدمات شهري، زيباسازي معابر شهر و گل‌کاري در حال فعاليت است تا بتواند از ميهمانان نوروزي به خوبي استقبال کند.
لازم به ذکر است: در ادامه‌ي اين نشست، در قالب بررسي بودجه‌ي پيشنهادي سال 91 شهرداري کرمان، هزينه‌هاي خدمات اداري شهرداري مرکز، شهرداري‌هاي مناطق چهارگانه و سازمان‌هاي شهرداري و هم‌چنين هزينه‌هاي خدمات شهري و عمراني شهرداري بررسي شد و پس از اصلاحات لازم به تصويب رسيد که هزينه‌هاي جاري در قياس با بودجه‌ي مصوب سال 90، در قسمت هزينه‌هاي اداري با 23 درصد افزايش، هزينه‌هاي شهري با 17 درصد افزايش و هزينه‌هاي عمراني با 12 درصد افزايش به تصويب رسيدند و در نهايت هزينه‌هاي اداري 17 درصد، هزينه‌هاي شهري 22 درصد و هزينه‌هاي عمراني 61 درصد از کل بودجه‌ي سال 91 شهرداري را به خود اختصاص دادند.
گفتني است در اين جلسه هم‌چنين مصوب شد شهردار کرمان در اسرع‌وقت فهرست پروژه‌هاي عمراني شهرداري را براساس اولويت‌هاي لازم به شوراي اسلامي شهر کرمان ارائه کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *