لوایح عوارضی سال 1394 شهرداری کرمان تصویب شد


سخن‌گوی شورای اسلامی  شهر کرمان  خبرداد:

لوایح عوارضی سال 1394 شهرداری کرمان تصویب شد

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان از تصویب لوایح عوارضی سال1394 پیشنهادی شهرداری کرمان طی جلسات متعدد فوق العاده شورای عمومی خبر داد و گفت: لوایح عوارضی پیشنهادی سال 1394 شهرداری کرمان، شامل لوایح مربوط به عوارض صدوری(ماهیانه) و بهای خدمات شهری کسب و پیشه و لوایح مربوط به معاونت ها و سازمان ها با حضور اکثریت اعضا، شهردار کرمان و تنی چند از مدیران شهرداری کرمان به تصویب شورای اسلامی شهر کرمان رسید.

کمال جوانمرد، با انتقاد از اینکه عوارض و تعرفه های شهر کرمان نسبت به تعرفه های سایر شهرهای استان های همجوار و حتی برخی شهرهای استان هنوز به جایگاه واقعی خود ارتقاء نیافته اظهار امیدواری کرد تا شهروندان عزیز کرمانی با پرداخت به موقع عوارض مربوطه خود، در ساختن شهری زیبا  و درخور کرمان و کرمانی اهتمام لازم را مبذول نمایند.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: لوایح عوارضی کسب و پیشه با 50 درصد افزایش نسبت به سال 93 به عوارض صدوری(ماهیانه) و 50 درصد افزایش به بهای خدمات شهری جهت وصول در سال 94 تصویب شد.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان به عوارض سازمان ها  نیز اشاره کرد و گفت: عوارض سازمان حمل و نقل و ترافیک با 20 درصد افزایش نسبت به سال 93 برای وصول در سال 94 تصویب شد.

جوانمرد گفت: موضوع سازمان حمل و نقل و ترافیک مربوط به پایانه ها و ترمینال ها که موارد جدیدی از سوی شهرداری پیشنهاد شده بود بررسی و با بعضی از آن موارد با کسر از مبالغ پیشنهادی موافقت و تعدادی از آن موارد نیز حذف شد.

وی افزود: در بحث خدمات شهری، جمع آوری، حمل و دفع زباله ها برای منازل مسکونی که مبلغ مصوب سال قبل 276.000 ریال در سال بود به مبلغ 500.000 ریال در سال 94 افزایش یافته و در واحد های غیر مسکونی و غیر صنفی 50 درصد افزایش نسبت به سال 93 تصویب شد.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان تصریح کرد: عوارض مربوط به سازمان پارک ها و فضای سبز با  15 درصد افزایش نسبت به سال 93 به تصویب رسید و با چند ردیف جدید پیشنهادی شهرداری مخالفت شد.

وی از افزایش 15درصدی عوارض سازمان تاکسیرانی خبرداد و افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با 20درصد افزایش نسبت به مبالغ سال 93 تصویب و برای خانواده های محترم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی 50 درصد تخفیف درنظر گرفته شد.

جوانمرد، به افزایش 25 درصدی عوارض سازمان بهشت زهرا نسبت به مبالغ مصوب سال 93 اشاره کرد و گفت: عوارض سازمان میادین میوه و تره بار با 15 درصد افزایش نسبت به مبالغ سال 93  به تصویب رسید.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: عوارض مدیریت اجرائیات با 25درصد افزایش نسبت به سال 93 و حوزه شهرسازی و معماری با 10درصد افزایش نسبت به سال 93 به تصویب رسید.

جوانمرد به افزایش عوارض مربوط به سازمان بهسازی و زیباسازی اشاره کرد و گفت: در تابلوهای(برند خارجی) با 30درصد افزایش و مابقی ردیف ها با حدود 20 درصد افزایش نسبت به سال 93 تصویب شد.

سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان اظهار امیدواری کرد تا شهروندان عزیز کرمانی برای ساختن شهری زیبنده کرمان، همکاریهای لازم را با شهرداری و شورای شهر داشته باشند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *