عملکرد شهردار و نیروهای آتش‌نشانی در مهار آتش‌سوزی خیابان شریعتی قابل تقدیر است


رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: عملکرد شهردار کرمان و نیروهای آتش‌نشانی در مهار آتش‌سوزی مهیب خیابان شریعتی قابل تقدیر است.

فتح‌الله مؤیدی امشب در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به آتش‌سوزی مغازه‌ای در خیابان شریعتی در چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته افزود: علاوه بر تلاش نیروهای آتش‌نشانی و به‌ویژه آقای مؤمنی رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، حضور مهندس سیف‌الهی شهردار کرمان و مدیریت این حادثه توسط وی، قابل تقدیر است.

وی افزود: اگر آتش به دو بانک نزدیک این مغازه سرایت می‌کرد، اتفاقات جبران‌ناپذیری رخ می‌داد که شهردار کرمان با حضور خود در دقایق اولیه‌ی آتش‌سوزی، این حادثه را به خوبی مدیریت کرد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین از سایر دستگاه‌هایی که در این زمینه به شهرداری کمک کردند، به‌ویژه نیروی انتظامی تشکر کرد.

تقدیر از حضور مردم در راه‌پیمایی 22 بهمن
مؤیدی هم‌چنین به حضور پرشور مردم سراسر ایران اسلامی به خصوص مردم ولایتمدار کرمان در راه‌پیمایی 22 بهمن اشاره کرد و ضمن تشکر از حضور چشم‌گیر مردم در آیین راه‌پیمایی یوم‌الله 22 بهمن گفت: مردم ایران اسلامی، نشان دادند که همواره گوش به فرمان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای هستند.

گلایه از هم‌کاری‌نکردن دانشگاهیان در مسایل شهرسازی
رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین به نشستی با حضور استاندار کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و برخی از استادهای دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این نشست برخی از استادهای دانشگاه از جمله آقای ایرانمنش رییس دانشکده‌ی هنر، نسبت به وضعیت شهرسازی در شهر کرمان انتقاد داشت.
مؤیدی افزود: در این جلسه به استادهای دانشگاهی که حضور داشتند، گفتم که آن‌چه که در شهر اجرا می‌شود را مشاوران دانشگاهی، با دریافت پول هنگفت ارایه می‌کنند.
وی تصریح کرد: دقیقاً یک‌سال قبل از سوی شورای اسلامی شهر کرمان با دانشگاه‌ها مکاتبه کردیم تا نقطه‌نظرات خود را در خصوص مسایل شهرسازی ارایه کنند، اما حتی یک پاسخ هم دریافت نشد.
مؤیدی ادامه داد: برای طراحی میدان آزادی نیز شهرداری با موافقت شورای شهر مسابقه‌ی طراحی سراسری گذاشت و بارها توسط رسانه‌ها اعلام شد، اما حتی یک نفر از دانشگاهیان در این مسابقه شرکت نکرد و طرحی ارایه نشد.
وی افزود: دانشگاهیان از یک‌سو نگران وضعیت شهرسازی شهر کرمان هستند و از سوی دیگر حاضر به هیچ نوع هم‌کاری نیستند.

لگه‌گیری آسفالت معابر تا لحظات پایانی سال
شهردار کرمان هم در این نشست از تهیه‌ی قیر به میزان دو میلیارد تومان برای لکه‌گیری آسفالت معابر شهر کرمان خبر داد و گفت: تیم‌های لکه‌گیری آسفالت شهرداری، تا لحظات پایانی سال فعال هستند.
ابوالقاسم سیف‌الهی افزود: هم‌چنین از ابتدای اسفندماه، حفاری‌های شرکت‌های خدمات‌رسان تعطیل می‌شود.
وی به فعال‌بودن تمام پروژه‌های عمرانی شهر اشاره کرد و گفت: پارک بانوان پیش‌رفت قابل توجهی دارد، بتن‌ریزی دریاچه‌ی پردیسان قائم در حال انجام است و فاز نخست آن در نوروز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

پیام‌ مردم به دشمنان، دولتی‌ها و رهبر معظم انقلاب در راه‌پیمایی 22 بهمن
حجت‌الاسلام ربانی عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست به حضور پرشور مردم کرمان در راه‌پیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: مردم با حضور باصلابت خود در راه‌پیمایی 22 بهمن، آگاهی خود را در معرض دید جهانیان قرار دادند.
وی با بیان این‌که حضور باشکوه مردم در راه‌پیمایی 22 بهمن امسال، دارای پیام‌های متعدد بود، بیان کرد: یک پیام مردم به دشمن بود که ما هستیم، یک پیام به رهبری بود که ما هستیم و یک پیام به دولتی‌ها بود که ما هستیم، اما هر کدام از این پیام‌ها تعریف خودش را داشت.
ربانی افزود: پیام مردم به دشمن این بود که ما در کنار نظام هستیم، پیام مردم به رهبری این بود که ما در کنار رهبری و پیرو ولی امر هستیم و پیام مردم به مدیران دولتی این بود که اگر برخی از مدیران نیستند، ما هستیم و مردم همواره در دفاع از انقلاب، از برخی مدیران سبقت می‌گیرند.
وی هم‌چنین از اقدام به‌موقع شهردار کرمان و نیروهای آتش‌نشانی برای مهار آتش‌سوزی خیابان شریعتی تقدیر کرد و گفت: اگر از جان‌گذشتگی شهردار کرمان و نیروهای آتش‌نشانی نبود و آتش‌سوزی به دو بانک نزدیک محل حادثه سرایت می‌کرد، یکی از تبعات منفی آن این بود که بهانه دست دشمن می‌داد.

تحریف سخنان رییس شورا توسط دو رسانه‌ی کرمان
ربانی به تحریف سخنان مؤیدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان توسط یکی از نشریات کرمان و یکی از خبرگزاری‌ها نیز اشاره کرد و گفت: هیچ کدام از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، مخالف اقدامات توسعه‌ای استاندار محترم کرمان نیستند و تمام اعضای شورا از فعالیت‌های استاندار حمایت می‌کنند.
وی افزود: صحبت‌های رییس شورا در این دو رسانه تحریف و تیتر خبر با غرض نوشته شده است.

حمایت اعضای شورا از فعالیت‌های توسعه‌ای استاندار کرمان
ربانی با بیان این‌که در شورای اسلامی شهر کرمان اختلاف سلیقه وجود دارد، گفت: اما در شورا اختلاف جدی که مانع پیش‌رفت فعالیت‌های عمران شهری شود، وجود ندارد و همه‌ی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان متحد و هم‌دل و هم‌راه شهردار محترم کرمان هستند و از برنامه‌های استاندار و شهردار حمایت می‌کنند.
وی هم‌چنین اخذ تندیس سیمین در اولین جشنواره‌ی رتبه‌بندی شرکت‌های تابعه‌ی «شستا» توسط مجتمع صنایع لاستیک بارز را به مشرفی رییس کارخانه‌ی لاستیک بارز و عضو شورای اسلامی شهر کرمان تبریک گفت و بیان کرد: مجتمع لاستیک بارز با تلاش‌های آقای مشرفی و پرسنل زحمت‌کش این کارخانه، بین 257 شرکت وابسته به «شستا»، رتبه‌ی نخست کشوری را به‌عنوان تولیدکننده‌ی برتر کسب کرده است.

تأکید بر نوسازی ناوگان سازمان اتوبوسرانی شهرداری کرمان
در این نشست صدیقه زاهدی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز به وضعیت اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: برخی از اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی فرسوده است و ناوگان سازمان اتوبوسرانی نیاز به نوسازی دارد.
وی به حضور صادق‌زاده رییس سازمان بهزیستی استان کرمان در نشست کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: در این جلسه به معضلات اجتماعی اشاره و تأکید شد که باید با هم‌افزایی تمام دستگاه‌های مربوط، تلاش کنیم تا معضلات اجتماعی به‌ویژه آسیب‌های نوپدید کاهش پیدا کند.
زاهدی افزود: در همین خصوص قرار است جلسه‌ای با حضور استاندار کرمان و مدیران دستگاه‌های مربوط به حوزه‌ی اجتماعی داشته باشیم.
انجام کار تحقیقاتی مشترک شهرداری و بهزیستی و بازدید از مراکز مختلف بهزیستی نیز از جمله مواردی بود که زاهدی به آن‌ها اشاره کرد.

اعضای شورای شهر، پل ارتباطی مردم و مسئولان
زهرا ایرانمنش رییس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی نیز از اقدامات شهرداری در زمینه‌ی آذین‌بندی شهر و برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت ایام‌الله دهه‌ی فجر تقدیر کرد.
وی هم‌چنین ارتباط با مردم را یکی از رسالت‌های شورای اسلامی شهر دانست و با بیان این‌که اعضای شوراها، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، گفت: به همین دلیل، یکی از رسالت‌های کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی، شناسایی تشکل‌هایی است که ظرفیت‌های مطلوبی دارند.
ایرانمنش افزود: یکی از این تشکل‌ها، پژوهشکده‌ی تعلیم و تربیت است که از مدیر این پژوهشکده برای استفاده از ظرفیت جوانانی که در این پژوهشکده فعال هستند، دعوت شده است.

تقدیر از اقدام جدی برای برخورد با مراکز عرضه‌ی قلیان
ماه‌بانو معصوم‌زاده رییس کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست هم از بررسی مسایل زیست‌محیطی با حضور مدیران سازمان محیط زیست خبر داد.
وی افزود: هم‌چنین تقویم سلامت سال 94 را برای نصب شعارهای بهداشتی روی بیلبوردها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در اختیار شهرداری کرمان قراردادیم.
معصوم‌زاده از اقدام استاندار کرمان، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و معاون بهداشتی دانشگاه برای جمع‌آوری مراکز عرضه‌ی قلیان تقدیر کرد و با بیان این‌که در بسیاری از شهرها موضوع جمع‌آوری عرضه‌ی قلیان به‌طور جدی پی‌گیری می‌شود، خواستار ادامه‌ی روند برخورد با مراکز عرضه‌ی قلیان شد.

پخش کلیپ‌های تولیدشده توسط شهرداری از سیمای مرکز کرمان
رویا دیوان‌بیگی رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی هم در این نشست به ادامه‌ی نشست‌های مشترک با صدا و سیما اشاره کرد و گفت: مقرر شد تا در برنامه‌های «پنجره» و «در شهر»، شورای اسلامی شهر کرمان و شهرداری به‌صورت ماهانه برنامه داشته باشند.
وی افزود: هم‌چنین مصوب شد تا کلیپ‌های تولیدشده توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان به‌صورت رایگان توسط صدا و سیما پخش شود.
برنامه‌سازی با موضوعات اجتماعی از جمله سبک زندگی، عفاف و حجاب، خانواده و ازدواج توسط صدا و سیما از دیگر مصوباتی بود که دیوان‌بیگی به آن اشاره کرد.
وی افزود: مقرر شد تا نشست بعدی با حضور تولیدکنندگان و کارگردانان صدا و سیما برگزار شود.
رییس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی هم‌چنین از شناسایی مساجد فعال شهر کرمان و هماهنگی با ائمه‌ی جماعت این مساجد برای برنامه‌ریزی فرهنگی در مساجد در سال آینده خبر داد.
دیوان‌بیگی افزود: شناسایی فرزندان قاری و حافظ قرآن خانواده‌ی شهرداری و تجلیل از این افراد نیز از دیگر مصوبات کمیسیون فرهنگی و آی‌تی بود.

تأکید بر سامان‌دهی ایستگاه اتوبوس خیابان بهمنیار
در ادامه، زهرا لری رییس کمیسیون خدمات شهری خواستار سامان‌دهی ایستگاه اتوبوس خیابان بهمنیار شد که شهردار کرمان از جابه‌جایی این ایستگاه به بعد از چهارراه فرهنگیان در آینده خبر داد.
لری هم‌چنین به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات خانگی اشاره کرد و گفت: قرار است با حضور مسئولان کمیته‌ی امداد، فنی و حرفه‌ای و بهزیستی در خصوص برگزاری این نمایشگاه‌ها در پارک‌های شهر تصمیم‌گیری شود.
رییس کمیسیون خدمات شهری نامطلوب‌بودن آسفالت معابر شهر کرمان را یکی از مشکلات اصلی این شهر دانست و با بیان این‌که جزییات پروژه‌ی آسفالت معابر شهر کرمان از طریق فاینانس داخلی به نتیجه رسیده است، گفت: در این زمینه از شهرداری درخواست داریم تا اولویت‌های آسفالت مناطق چهارگانه را به شورای شهر اعلام کند.
لری هم‌چنین خواستار سامان‌دهی ایستگاه تاکسی زیر پل 9 دی و آزادسازی معابر اطراف این پل شد.
رییس کمیسیون خدمات شهری از اقدام به‌موقع و خوب نیروهای آتش‌نشانی برای مهار آتش‌سوزی خیابان شریعتی تقدیر کرد و گفت: با توجه به حساسیت کار آتش‌نشانی، باید در بودجه‌ی سال آینده‌ی شهرداری کرمان تقویت سازمان آتش‌نشانی و مجهز‌کردن این سازمان به تجهیزات نوین مد نظر قرار گیرد.

آسفالت تمام معابر شهر کرمان تا سال 95
علی‌اکبر مشرفی رییس کمیسیون مسایل کلان شهر هم با بیان این‌که اجرای تمام تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر کرمان به مرحله‌ی قابل قبولی رسیده است، گفت: از وضعیت پل سیدی نیز گزارشی در کمیسیون مسایل کلان شهر ارایه شد که از شهرداری تقاضا داریم قرارداد ادامه‌ی کار پیمان‌کار پل سیدی به‌روز و برنامه‌ی زمانبندی به شورای اسلامی شهر کرمان ارسال شود.
وی از استاندار کرمان برای تلاش در زمینه‌ی انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیا در خصوص اجرای پروژه‌های شهری در کرمان تشکر کرد و گفت: تلاش‌ها و پی‌گیری‌های استاندار، رییس شورا و شهردار کرمان برای انعقاد پیش‌قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیا قابل تقدیر است و امیدواریم با 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این قرارگاه در کرمان، تا چهار سال آینده شاهد رشد و پیش‌رفت چشم‌گیر شهر کرمان باشیم.
مشرفی به اجرای آسفالت معابر شهر کرمان از طریق فاینانس داخلی نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای آسفالت معابر از طریق فاینانس داخلی، تمام معابر شهر کرمان که قابلیت آسفالت‌شدن دارند، آسفالت می‌شوند.
وی با بیان این‌که برآورد آسفالت مناطق چهارگانه‌ی شهر کرمان 90 میلیارد تومان است، گفت: از این رقم، 60 میلیارد تومان آسفالت می‌شود و 30 میلیارد تومانِ باقی‌مانده، به‌دلیل حفاری‌های شرکت‌های خدمات‌رسان آسفالت نخواهد شد.
مشرفی افزود: با اجرای آسفالت از طریق فاینانس داخلی، تا سال 95 تمام معابری که در شهر کرمان قابلیت آسفالت‌شدن دارند، آسفالت خواهد شد.
محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری نیز از حمایت‌های استاندار کرمان برای اجرای پروژه‌های شهری در کرمان تشکر کرد و گفت: اخیراً نیز با حمایت استاندار، معاون عمرانی استاندار و هم‌چنین مساعدت مدیرکل راه و شهرسازی موافقت‌نامه‌ی خوبی برای واگذاری زمین «بام کرمان» به شهرداری منعقد شد که جای تقدیر دارد.
وی هم‌چنین از مهندس سیف‌الهی شهردار کرمان و نیروهای سازمان آتش‌نشانی برای اطفای حریق مهیب مغازه‌ای در خیابان شریعتی در روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته تقدیر کرد.
پنجعلی‌زاده در ادامه، به بیان آخرین مصوبات کمیسیون حقوقی، املاک و سرمایه‌گذاری پرداخت.

پل سیدی تا شهریور سال آینده به بهره برداری می‌رسد
منصور ایرانمنش رییس کمیسیون معماری و شهرسازی هم اقدام شهردار کرمان و آتش‌نشانی در مهار آتش‌سوزی خیابان شریعتی را شایسته‌ی تقدیر دانست.
وی هم‌چنین به‌عنوان ناظر شورای اسلامی شهر کرمان بر پروژه‌های عمران شهری به بازدید از پروژه‌ی پل سیدی اشاره کرد و گفت: خوش‌بختانه پس از مدت‌طولانی که این پروژه معطل مانده بود، در حال حاضر کار آغاز شده و قرار است تا شهریورماه سال آینده تقاطع غیرهم‌سطح سیدی به بهره‌برداری برسد.
ایرانمنش هم‌چنین از فعال‌بودن دیگر پروژه‌های شهری از جمله پروژه‌ی بدنه‌سازی میدان شهدا، به‌سازی ورودی بولوار خلیج فارس (جاده‌ی تهران) و دریاچه‌ی مصنوعی پردیسان قائم خبر داد.
وی هم‌چنین به نوشتن اسماء متبرکه بر روی سنگ‌ قبرها اشاره کرد و با بیان این‌که برخی از شهروندان از این وضعیت ناراضی هستند، خواستار تذکر جدی توسط اتاق اصناف به صنف سنگ‌تراش مبنی بر ننوشتن اسماء متبرکه بر روی سنگ ‌قبرها شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *