در کارگروه گردشگری شورای شهر کرمان مطرح شد: ضرورت معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری و تاریخی کرمان


در کارگروه گردشگری شورای شهر کرمان مطرح شد:

ضرورت معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری و تاریخی کرمان

مسئول کارگروه گردشگری کمیسیون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان بر ضرورت معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری و تاریخی شهر کرمان تاکید کرد و گفت:آسیب‌شناسی،احیاء ،تقویت و به‌روزرسانی صنعت گردشگری به ویژه در حوزه مدیریت شهری برای جلوگیری از موازی‌کاری ها امری مهم و ضروری است.

محمدرضا کمساری در نشست هم اندیشی کارگروه گردشگری کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری شورای شهر کرمان،افزود: امیدواریم با تداوم این نشست های هم اندیشی و رایزنی با فعالان و دلسوزان این حوزه،بتوانیم گامی در راستای احیاء،پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری برداریم.

وی با بیان اینکه احیاء و توسعه صنعت گردشگری بیانگر فرهنگ اصیل و هویت تاریخی شهر است،تصریح کرد:در حوزه گردشگری لازم است برنامه ای جامع،کامل و منسجم برای معرفی شهر کرمان و شناخت قابلیت ها و ظرفیت های تاریخی و فرهنگی شهر کرمان و همچنین ظرفیت هایی که به دلیل بی توجهی ممکن است از دست بروند،در نظر گرفته شود.

کمساری ادامه داد:در این راستا سعی بر این است منطقه ای به عنوان پایلوت در نظر گرفته شود و ضمن شناسایی ظرفیت های تاریخی و فرهنگی آن،در جهت احیاء و معرفی آن به گردشگران به صورت ویژه اقدام شود.

وی اظهار داشت:با برنامه ریزی و تعریف برنامه های (بلند مدت،میان مدت و کوتاه مدت) و ایجاد فضای هم اندیشی و تعاملی می توانیم گام های موثرتری در این حوزه برداریم.

رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست،با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری،گفت:این حوزه یکی از مهمترین پایه های توسعه اقتصادی یک کشور به شمار آورد،به همین دلیل هم این صنعت به عنوان مهم ترین منبع درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا، محسوب می شود و آن را موتور توسعه می نامند و روز به روز بیشتر مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد.

عشرت کردستانی افزود: توسعه صنعت گردشگری از طریق مطالعه علمی،شناخت ظرفیت ها و سپس برنامه ریزی دقیق برای بهبود و مستحکم نمودن ارکان این صنعت میسر خواهد شد.

وی ادامه داد:با تعامل و هم اندیشی با سایر نهادها و دستگاه ها و هم افزایی و تبیین مباحث گردشگری می توانیم در این حوزه موفق عمل کنیم.

آقای نیکبخت،فعال حوزه فرهنگی و گردشگری نیز در این نشست در خصوص مباحث گردشگری،ارائه طرح و برنامه در این حوزه را مهم دانست و گفت:یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت و توسعه در حوزه گردشگری،بکارگیری نیروهای متخصص،متعهد و دلسوز در این زمینه است.

وی افزود:لازمه یک حرکت موفقیت آمیز در این حوزه برنامه ریزی دقیق،صحیح و حساب شده،تعین نقشه راه و برنامه ریزی در جهت اجرایی کردن آن در کنار بکارگیری نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد است.

نیکبخت ادامه داد:در مبحث گردشگری نباید سلیقه ای عمل کنیم و لازم است اهداف تعیین و نقشه راه تعریف شود.

وی خاطر نشان کرد:با هم اندیشی و گردآوری نظرات و پیشنهادات افراد متخصص این حوزه و ایجاد سازوکار مناسب در این زمینه می توانیم شاهد موفقیت های بزرگی در این حوزه باشیم.

آقای ایرانپور،فعال حوزه گردشگری نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهر کرمان،گفت:شهر کرمان دارای پیشینه فرهنگی و آثار تاریخی ارزشمندی است که باید به بهترین نحو به گردشگران معرفی شود.

وی با تاکید بر اهمیت تعیین مسیر گردشگری در جهت جذب گردشگران،افزود:تعیین مسیر گردشگری مذهبی کرمان از میدان شهداء تا گلزار شهدای کرمان،حرکت بسیار ارزشمندی است که نیازمند برنامه ریزی دقیق و حساب شده است.

ایرانپور تصریح کرد: برای جذب گردشگران باید ظرفیت های تاریخی کرمان شناسایی شوند و در گردشگران انگیزه ایجاد شود که ایجاد انگیزه در سایه اجرای طرح های گردشگری و برنامه های جامع و کامل بوجود خواهد آمد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *