در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد: پیگیری صدور حکم شهردار منتخب / تعیین تکلیف پروژه های شهری / بازنگری واگذاری خانه های فرهنگ / ایمن سازی جاده منتهی به آرامستان


 

 

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:

پیگیری صدور حکم شهردار منتخب / تعیین تکلیف پروژه های شهری / بازنگری واگذاری خانه های فرهنگ / ایمن سازی جاده منتهی به آرامستان

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و اعضای شورا، سرپرست شهرداری و تعدادی از خبرنگاران برگزار و به صورت زنده از سایت، اینستاگرام و آپارات پخش شد.

علی رضا نادری، رییس شورا با تسلیت اربعین امام حسین (ع) و بزرگداشت هفته دفاع مقدس از قرائت نامه های بی شمار یک شهروند خبر داد و خاطرنشان کرد: این شهروند کرمانی با عنوان “شهروند متفاوت” با ارسال 7 نامه با مضمون معضلات شهری در بسیاری از مطالب مطرح شده محق است و حرف حساب می زند.

وی در ادامه اظهار داشت: باید یک قانون تهیه شود تا همه بتوانند طبق آن چارچوب و ضوابط قانونی، از خدمات فرهنگی شهرداری استفاده کنند؛ گرچه گاهی هم یک مؤسسۀ با سطح بالا وجود دارد که کار خاصی انجام می‌دهد و برای شهر نیاز است که باید استثنا قائل شویم.

رییس کمسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا نیز با بیان اینکه با پایان دورۀ قبل و شروع به‌کار دور جدید شورا و مدیریت شهری، طبیعتاً در برخی از موضوع‌ها وقفه‌ای ایجاد می‌شود، گفت: بخشی از موضوعات مربوط به مردم و برخی مربوط به پروژه‌هاست که طبیعی است، اما برای طولانی‌نشدن این روند، باید به صدور حکم شهردار، سرعت بخشید.

همچنین حسین چناریان، رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و مقاومت جانانه ملت ایران گفت: قاعدتا با پایان دوره قبل و آغاز دوره جدید وقفه ای در مدیریت شهری ایجاد می شود که کار مردم را با خلل مواجه می کند.

وی بر ضرورت تکمیل پروژه های شهری تاکید کرد و افزود: در زمان سرپرستی شهرداری مشکل خاصی در اداره امور شهر نداشتیم اما برخی از موارد باقی مانده از دوره گذشته بایستی با حضور رسمی شهردار منتخب تصمیم گیری شود.

چناریان تاخیر در صدور حکم شهردار جدید را باعث ضرر و زیان شهرداری دانست و اظهار امیدواری کرد: با پیگیری شورا حکم شهردار منتخب صادر گردد.

وی با اشاره به تقاطع غیرهم سطح شهدای خلبان گفت: اختلاف نظرها بایستی با نظر مشاوران و کارشناسان تعیین تکلیف شوند تا با توجه به افزایش مداوم قیمت مصالح، خسارت مالی آن از جیب شهرداری و شهروندان پرداخت نگردد.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری همچنین به تقاطع هم سطح شهید زنگی آبادی اشاره و تاکید کرد: با توجه به عدم ورود پیمانکار به این پروژه، جریمه ای متوجه شهرداری نمی شود اما پیشنهاد می شود این پروژه نیز در جلسه ای تعیین تکلیف شود.

چناریان بهره برداری از پروژه های بام کرمان و تله کابین را از مطالبات مردم کرمان عنوان و تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و تسریع در واکسیناسیون، ضرورت دارد برای برگزاری باشکوه این مراسم در کرمان مطابق شرایط موجود تصمیماتی گرفت.

وی همچنین به هفتم مهرماه روز آتش نشانی اشاره کرد و با تبریک به کارکنان این سازمان خدماتی گفت: این کمیسیون در راستای تجلیل از زحمات همکاران این حوزه، با اهدای کارت هدیه به 182 نفر از کارکنان سازمان آتش نشانی موافقت کرد.

چناریان از موافقت کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری با پرداخت حق الزحمه کارشناسان پروژه بلوار شهید سلیمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به مراجعه شهروندان خوش حساب به شهرداری جهت پرداخت عوارض سال 99 و عدم آمادگی سامانه ای شهرداری، اخذ دیرکرد از سوی شهرداری خلاف است.

وی در ادامه پنج مصوبه این کمیسیون را قرائت کرد.

در ادامه فتح الله مویدی، رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست با اشاره به گزارش شهرداری از رفع سد معبر در بازار مظفری و قدمگاه گفت: همچنین شناسایی واحدهای صنفی و کدگذاری از سوی سازمان میادین در راستای ساماندهی اصناف و دست فروشان در دست اقدام است.

وی همچنین از بازدید اعضای کمیسیون خدمات شهری از بازار و قدمگاه در هفته آینده و پیگیری تصمیمات شورا و شهرداری در این زمینه خبر داد.

مویدی با انتقاد از سد معبر کسبه خیابان امام اظهار داشت: مقرر شد کسبه این خیابان با مراجعه به سازمان میادین و تعیین میزان هزینه استفاده از پیاده رو، مبلغ آن را بپردازند.

وی به وضعیت نامطلوب محیط زیستی در شهرک شکوه و بالاآمدن پساب آن اشاره و تصریح کرد: شهرداری در قبال جمع آوری پساب شهرک ها وظیفه ای ندارد اما از دایره حقوقی شهرداری درخواست شده این موضوع را از منظر قانونی بازبینی کند.

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و میراث فرهنگی از بررسی دو پروژه بازسازی میدان ارگ و پیاده روسازی خیابان تجلی خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شد کادر امانی شهرداری خود مسئولیت تکمیل این دو پروژه را به عهده بگیرد تا کسبه بیش از این به زحمت نیفتند.

وی همچنین با اشاره به آرام سازی و ایمن سازی جاده منتهی به آرامستان “بهشت کریمان” گفت: احداث پارکینگ این آرامستان نیز با انرژی مضاعف نیروهای شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

ایرانمنش از افزایش 35 درصدی نرخ سرویس مدارس در سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به آسیب مالی رانندگان این حوزه از شیوع ویروس کرونا افزایش نرخ سرویس مدارس منطقی است.

با این حال اما مویدی به افزایش 70 درصدی این مبلغ در دو سال گذشته انتقاد کرد.

عشرت کردستانی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با اشاره به بازدیدهای میدانی این کمیسیون از پتانسیل های فرهنگی و ورزشی محلات و شناسایی اماکن اداری، از دیدار اعضای این کمیسیون با دبیر بنیاد مکتب سردار شهید سلیمانی خبر داد و گفت: پیشنهاد شده فضای مناسبی برای فعالیت این موسسه از سوی شهرداری اختصاص یابد.

وی با اشاره به بررسی اختصاص خانه فرهنگ به موسسه فرهنگی “فتوح اندیشه” در این کمیسیون افزود: حوزه فرهنگی شهرداری در راستای اهداف شورای ششم به ظرفیت ها و مشورت های این موسسه فرهنگی که بنیانگذار ترویج مکتب شهید سلیمانی است نیاز دارد.

محمدرضا کمساری، سخنگوی شورا نیز اظهار داشت: بهتر است هرچه سریع تر سازوکار مشارکت خانه های فرهنگ بازبینی و مشخص شده و موارد مشابه در شورا تعیین تکلیف شوند.

همچنین سیدمحمد موسوی، رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره وری با بیان این که برنامه ریزی در حوزه فرهنگی و سیاست گذاری در این زمینه باید مدون باشد گفت: برخی اتفاقات مشابه در دوره گذشته در چارچوب وظایف شهرداری نبود و باید در تشکیل خانه های فرهنگ مشارکتی بازنگری صورت گیرد.

به گفته وی، واگذاری امکانات و خدمات شهرداری به بخش خصوصی بایستی از طریق مزایده بوده و به مطالبات و مراجعات شهروندان در این زمینه نیز پاسخ عادلانه داده شود.

موسوی سطح ارائه خدمات شهرداری را نیازمند فراخوان و مشخص شدن نوع کار در اعلان عمومی دانست.

حسین چناریان نیز ضمن موافقت با کلیات این پیشنهاد، حضور موسسه “فتوح اندیشه” در کمیسیون فرهنگی و اعلام پیشنهادات و فعالیت های فرهنگی آن را در چارچوب تدوین شده در حوزه اماکن فرهنگی با توجه به اهداف شهرداری و نیازهای شهروندان را ضروری دانست.

محمد امینی زاده، رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی با اشاره به طرح 13 نامه در این کمیسیون گفت: پیشنهاد می شود دستور جلسات شورای عمومی از قبل در سایت شورا بارگذاری شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *