در نشست کمیسیون گردشگری و اصناف تاکید شد: ضرورت تکمیل پروژه های گردشگری در دوره ششم شورا

در نشست کمیسیون گردشگری و اصناف تاکید شد:

ضرورت تکمیل پروژه های گردشگری در دوره ششم شورا

 

نشست کمیسیون گردشگری و اصناف با حضور اعضای این کمیسیون و همچنین معاون معماری و شهرسازی شهرداری در محل سالن کنفرانس شورای شهر برگزار شد.

در این نشست محمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف با اشاره به طرح فرهنگی گردشگری “کرمان باشکوه” گفت: این طرح که توسط مشاور مطالعه شده حرکت خوبی در راستای معرفی شهر کرمان در حوزه گردشگری شهری است.

وی همچنین برندسازی شهر کرمان را ضروری دانست و افزود: این پروژه گردشگری نیز توسط مشاور مطالعه شده و امیدواریم تا پایان این دوره شورا به تصویب اولیه برسد.

میرحسینی با بیان این که نقش کمیسیون های تخصصی شورا تدوین و برنامه ریزی در حوزه های مختلف مدیریت شهری است اظهار داشت: لازم است بستر و زیرساخت مناسب را فراهم کنیم تا محورهای گردشگری تعریف شده در شورا تصویب شده و به شهرداری جهت اجرا ابلاغ شوند.

وی با اشاره به روند احیای قلعه دختر و اردشیر در چندسال گذشته گفت: این بنای تاریخی با تشکیل سازمانی به همین نام در سه دوره قبل مورد توجه قرار گرفت اما در این دوره با آخرین تملک ها و رفع اصلاحات مورد نظر میراث فرهنگی، به حیات اجتماعی شهر برگشته است.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف از اجرای بدون وقفه پیاده راه سازی میدان ارگ (توحید) خبر داد و خاطرنشان کرد: به نظر می رسد پیاده راه سازی در این میدان تاریخی شش ماه دیگر به پایان رسیده و پارکینگی نیز برای آن پیش بینی شود.

میرحسینی اولویت بندی طرح های گردشگری و تکمیل آنها را ضروری دانست و افزود: با تکمیل محور گردشگری به علاوه محله و مزار سردار شهید سلیمانی و همچنین باززنده سازی محله های قلعه محمود، محله شهر و گلبازخان، گردشگری شهری کرمان در بسته سفر گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

وی همچنین با اشاره به احیای محور آیینی – گردشگری محله شهر به عنوان متراکم ترین محله کرمان اظهارامیدواری کرد: با وجود 12 تکیه در این محله، بازار عزیز و قبه سبز در یک مسیر، اجرای مصوبه محور گردشگری شورای پنجم در شورای بعد نیز ادامه یابد.

میرحسینی همچنین آموزش راهنمایان گردشگری استان و آشنایی آن ها با تاریخ کرمان به وسیله رویدادسازی و شخصیت سازی را خواستار شد و بر آغاز مرمت خانه شهر به عنوان مکان فرهنگی باارزش تاکید کرد.

در ادامه حسین چناریان رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار ضمن تقدیر از تلاش مدیریت شهری در زمینه تقویت گردشگری گفت: اگر پروژه های گردشگری اجرایی شوند نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری کرمان ایفا می شود.

وی تجمیع یا الحاق پروژه های گردشگری و تعریف محور گردشگری را کاری ارزشمند عنوان و تاکید کرد: در خصوص پروژه گردشگری احیای قلعه دختر و اردشیر کارهای زیادی صورت گرفته که ضروری است در محور گردشگری قرار بگیرند.

چناریان با اشاره به احیای بازار قلعه محمود گفت: با این حال نبایستی از محوریت بازار قدیمی کرمان غافل شد.

وی بازار کرمان را دارای پتانسیل ارزشمند در حوزه گردشگری شهری دانست و افزود: جایگاه برجسته بازار کرمان در گردشگری باید حفظ شود.

سخنگوی شورای پنجم همچنین محور محله شهید سلیمانی تا مزار وی را پروژه مهمی در حوزه گردشگری عنوان کرد.

همچنین زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان گفت: اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری زمان زیادی صرف کرده است.

وی احیا و بهسازی بازار بزرگ کرمان را ضروری دانست و افزود: طرح ها و برنامه های شورا و شهرداری در حوزه گردشگری باید تداوم داشته باشد تا کرمان را در ریل توسعه این صنعت قرار دهد.

لری با بیان این که بایستی از همه فعالان حوزه گردشگری استفاده مطلوب شود اظهار داشت: پیشنهاد می شود بین شهرداری و میراث فرهنگی تفاهم نامه ای منعقد شود و هم افزایی لازم برای احیای کامل بافت تاریخی شهر صورت بگیرد.

وی نیز با تاکید بر ضرورت مرمت خانه شهر گفت: شورای شهر بودجه ای برای این مهم در نظر گرفته تا با اجرای عملیات مرمت به هویت اصلی خود برگردد.

در ابتدای این نشست معاون معماری و شهرسازی شهرداری از تعریف یک نقشه راه برای اجرای پروژه های واقع در حوزه بافت تاریخی خبر داد و خاطرنشان کرد: در خصوص توسعه گردشگری شهری کرمان هفت مولفه برای انتخاب مسیر گردشگری پیشنهاد شد.

مریم ایلاقی حسینی پتانسیل گردشگری کرمان را در بافت کهن و تاریخی شهر عنوان و تاکید کرد: یک سری بناها و شاخص هایی در این منطقه وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین پاورپوینتی از برنامه های این معاونت در حوزه گردشگری ارائه کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *