ممنوعیت اخذ کرایه نقدی از سوی رانندگان تاکسی/ضرورت حمایت شهرداری از کارتن خواب ها/ نقش گذر فرهنگی و هنری در مناسبت های فرهنگی


 

در

نشست عمومی شورای اسلامی شهر عنوان شد:

ممنوعیت اخذ کرایه نقدی از سوی رانندگان تاکسی/ضرورت حمایت شهرداری از کارتن خواب ها/ نقش گذر فرهنگی و هنری در مناسبت های فرهنگی

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا، شهردار و خبرنگاران در محل سالن سادات برگزار شد.
محمد فرشاد، رییس شورا ضمن تبریک روز دانشجو گفت: دانشجویان، تاثیرگذارترین قشر در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی هستند و همیشه مطالبات بحق ملت ایران را مطرح کردند.
وی همچنین سالروز شهادت خبرنگاران سانحه هوایی سفر به سیستان و بلوچستان از جمله اسماعیل عمرانی و حمید نظری مکی آبادی، خبرنگاران کرمانی ایسنا و صداوسيما را تسلیت گفت.
سپس منصور ایرانمنش در نطق پیش از دستور خود با اشاره به مصوبه شورا درباره تهاتر املاک مسیری گفت: پیشنهاد می شود این مصوبه تغییر کرده و اخذ پروانه بر اساس ضوابط و قیمت روز محاسبه شود.
وی از نحوه محاسبه عوارض پارکینگ در کمیسیون معماری و شهرسازی خبر داد و خاطرنشان کرد: معادله ای که توسط کارشناسان شهرداری تهیه شده نیاز به بررسی بیشتری دارد.
این عضو شورا همچنین حمایت شهرداری و نهادهای مسئول را از کارتن خواب ها در روزهای سرد پیش رو خواستار شد.
در ادامه رامین ارجمندکرمانی با بیان این که ضوابط هشت گانه در محاسبه عوارض پارکینگ دیده می شوند گفت: ضروری است برای منتفع شدن شهروندان کرمانی، یک پایه کارشناسی برای ورود به عرصه عمل ایجاد کرده و به سمت اجرایی شدن حرکت کنیم.
محمدرضا میرحسینی نیز پیشنهاد داد: کمیسیون شهرسازی شورای شهر به شهرداری تکلیف کند طرحی در این رابطه را برای بررسی بیشتر به شورا ارائه دهند.
احمد حسن زاده، رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش نیز از عقد تفاهم‌نامه بین دو باشگاه شهرداری و مشیز خبر داد و گفت: طی این تفاهم‌نامه مقرر شد نماینده‌ای از این کمیسیون در روند انجام تفاهم نامه حضور داشته و بر حسن اجرای آن نظارت کند.
وی همچنین به توافق نامه بین شهرداری و موسسه خیریه اسراء اشاره و تصریح کرد: در این توافق نامه ساماندهی کودکان کار و کارآفرینی برای متکدیان در دستور کار قرار گرفته است.
زهرا لری، رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با اشاره به ارائه گزارش شهرداری از برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی گفت: همچنین اجرای گذر فرهنگی و هنری با تعامل اداره ارشاد و شهرداری می‌تواند در برگزاری مطلوب مناسبت های فرهنگی نقش داشته باشد.
وی همچنین توجه به برگزاری یادواره شهید سلیمانی به عنوان اسوه اخلاق از سوی شهرداری را متذکر شد.
لری از نامگذاری چندین معبر به نام شهدای کرمان با پیشنهاد بنیاد شهید خبر داد و خاطرنشان کرد: میدانی در شهرک خواجو به نام گوهر هشتم و خیابان همجوار اداره اوقاف نیز به نام شهدای منا نام گرفتند.
محمدرضا میرحسینی، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف با اشاره به تهیه گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری از طرح “کرمان باشکوه” اظهار داشت: تعدادی از جوانان کرمانی معرفی جاذبه های گردشگری با روش های نوین تبلیغاتی را تا پایان سال انجام داده و در قالب این طرح تا پایان سال ارائه می کنند.
وی توجه استاندار به برندسازی شهر کرمان را یک فرصت عنوان و تاکید کرد: از شهردار نیز تقاضا داریم مشکلات و موانع این مصوبه مهم کمیسیون گردشگری را برطرف کرده و طرح را با سرعت و دقت بیشتری پیش ببرد.
فرشاد نیز با بیان این که استاندار جدید به ظرفیت های گردشگری کرمان در توسعه این صنعت اعتقاد دارند گفت: بهتر است در راستای تحقق مصوبات کمیسیون گردشگری،  با تعامل با کمیسیون‌های گردشگری نهادهای مختلف از این فرصت استفاده شده و تحرک بیشتری در این حوزه ایجاد شود.
محمدجواد کامیاب، رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران نیز اظهار داشت: در این کمیسیون مصوب شد رانندگان تاکسی از دریافت کرایه نقدی خودداری کرده و در ازای استفاده از کارت خوان از تخفیف 15 درصدی در هزینه تمدید یا صدور پروانه بهره مند شوند.
وی حضور فیزیکی ناظر تقاطع های غیرهم سطح در کارگاه ها و تمدید قراردادهای مرتبط را ضروری دانست و از تلاش مدیران و کارکنان حوزه عمرانی در اتمام این پروژه ها تقدیر کرد.
همچنین فتح الله مویدی، رییس کمیسیون حقوقی و نظارت با اشاره به مشکلات مالی حاصل از شیوع ویروس کرونا گفت: اکثر اصناف از جمله رانندگان تاکسی، مستحق این تخفیف ها هستند که پیشنهاد می شود این موضوع در شورا بررسی شود.
در ادامه حسین چناریان، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با بیان این که لازم است در نحوه ارائه گزارش بودجه، حسابرسی خاصی در شهرداری صورت بگیرد گفت: این کمیسیون با درخواست یکی از هیئت های مذهبی مبنی بر همکاری در احداث بوستان ویژه بانوان موافقت کرده است.
وی همچنین از موافقت با پیشنهاد شهرداری مبنی بر بخشیدن اجاره بهای اماکن استیجاری شهرداری در صورت تعطیلی مطلق در ایام شیوع ویروس کرونا در این کمیسیون خبر داد.
علی خدادادی نیز از ارائه پیشنهاد شهرداری در زمینه مجری ذیصلاح خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شد ضمن بررسی همه جانبه، این موضوع در شورای عمومی بعدی تعیین تکلیف شود.
همچنین کامیاب با بیان این که شورای شهر تنها مسئول این امر نیست گفت: لازم است حل و فصل این موضوع با هماهنگی همه دستگاه های ذیربط صورت گیرد.
به گفته ارجمندکرمانی نیز شورای شهر باید بررسی کند این تصمیم منافع شهر را تامین می کند و تصمیمی که اعضا به عنوان نماینده مردم کرمان اخذ می کنند در حیطه قانون و چهارچوب اختیارات شوراها باشد.
وی با بیان اینکه شورای شهر کرمان باید هوشیارانه و مدبرانه به این موضوع ورود کند افزود: سازمان نظام مهندسی مسئول عملکرد و اداره راه و شهرسازی ناظر است و استفاده از افراد واجد صلاحیت نیز در قانون دیده شده است.
در پایان رییس شورا با بیان این که خواسته اعضا، حل مشکلات شهروندان به بهترین نحو است گفت: اما در تصمیم گیری نهایی گروه های مختلفی حضور دارند و باید تصمیمی همه جانبه بگیرند.
فرشاد همچنین پیشنهاد داد: در اسرع وقت جلسه ای با حضور اعضای تصمیم‌گیر و در محضر استاندار تشکیل شده و طرح موضوع با اقناع و هماهنگی سازمان‌های ذی‌ربط صورت پذیرد.

 
 
 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *