فضاسازی شهری در سالگرد شهادت سردار سلیمانی


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تاکید شد؛

فضاسازی شهری در سالگرد شهادت سردار سلیمانی

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور فرمانده سپاه استان و معاونان وی، شهردار کرمان و خبرنگاران در محل سالن سادات برگزار شد.

در این نشست فرمانده سپاه استان کرمان با بیان این که همه افراد به خدمات شهری نیاز دارند گفت: انتخاب و اعتماد مردم به اعضای شورا توفیق بزرگی بود که نصیب شما شده است.

سردار حسین معروفی خط مشی سیاسی را در ارائه خدمات شهری بی تاثیر دانست و افزود: یکی از برجسته ترین ویژگی های شورا و شهرداری، ارائه خدمات به عامه مردم بدون نگاه سیاسی، قومی و مذهبی است.

به گفته وی خداوند برای همین خدمت، عزت می دهد و عبادتی بالاتر از خدمتی نیست که در مجموعه شورا و شهرداری ارائه می شود.

سردار معروفی با اشاره به لزوم فضاسازی شهر کرمان در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: امروز نگاه جهان به شهر کرمان است؛ چراکه سرچشمه مکتب حاج قاسم در کرمان است و این امتیاز معنوی، شهر را به چهارمین شهر زیارتی کشور تبدیل کرده است.

وی نمادسازی شهری را مهم ترین کار برای ترویج فرهنگ و مکتب شهید سلیمانی عنوان و تاکید کرد: تاکنون 40 نماد طراحی شده و تا آغاز هفته دفاع مقدس عمده کار اجرا می شود.

فرمانده سپاه همچنین از ساماندهی گلزار شهدا و ثبت ملی راهیان مزار حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

رییس شورا نیز با بیان این که شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، خود یک مکتب است گفت: این مکتب باید به مردم معرفی شود.

محمد فرشاد شهید سلیمانی را معنای جامع مجاهدت، اخلاص و عرفان عنوان و تاکید کرد: ضروری است همه نهادها برای تبیین هرچه بهتر این مکتب برنامه ریزی کنند.

وی همچنین اظهار داشت: شورای شهر به نمایندگی از طرف مردم کرمان وظیفه خود می داند در کنار همرزمان این شهید هر آن چه در توان دارد در طبق اخلاص گذارد.

فرشاد با بیان این که حق مطلب در مورد سردار سلیمانی به راحتی ادا نمی شود افزود: با این حال بایستی از هرآنچه در توان داریم دریغ ننماییم.

وی در ادامه بر همکاری و همراهی اعضای شورای شهر کرمان در سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و ترویج مکتب وی تاکید کرد.

حسین چناریان نیز با بیان این که ادای وظیفه نسبت به شهید سلیمانی نگرانی اعضای شورا بود گفت: شورای شهر در حوزه گردشگری زیارتی مزار حاج قاسم سلیمانی مصوباتی داشته و گام هایی برداشته است.

همچنین علی خدادادی تدوین وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی و تدریس آن در مدارس و دانشگاه ها را خواستار شد و گفت: شورا و شهرداری در ساخت و نصب تندیس حاج قاسم سلیمانی در میدان آزادی آماده شنیدن نظرات و پیشنهادات است.

احمد حسن زاده نیز اظهار داشت: اگر در جهت مکتب شهید سلیمانی حرکت کنیم عزت و سربلندی را همیشه خواهیم داشت.

وی با بیان این که تفکر و نگرش حاج قاسم باید در همه مدیران گسترش پیدا کند افزود: همه باید در برابر عزیزانی که برای دفاع از دین و کشور خون دادند پاسخگو باشیم.

در ادامه فتح الله مویدی با اشاره به خاطرات سال های ابتدایی انقلاب گفت: سردار سلیمانی از ابتدا در سادگی و تواضع زبانزد خاص و عام بودند.

علی اکبر مشرفی نیز بر همکاری شورای شهر با ستاد برگزاری مراسم سالگرد حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد.

همچنین زهرا لری با بیان این که مکتب شهید سلیمانی ادامه مکتب عاشورا است گفت: شهادت وی فرصت جدیدی برای پیروزی جبهه مقاومت در بلاد اسلامی به وجود آورد.

وی با اشاره به تصمیمات و مصوبات کمیسیون فرهنگی در این زمینه افزود: این کمیسیون ساخت چندین تندیس، تهیه یادبود شهدای تشییع، توزیع بسته های فرهنگی و افزایش تابلوهای راهنمای مسیر را در دستور کار جلسات خود قرار داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *