ضرورت تغییر در ساختار فضای سبز شهرداری/آماده سازی معابر منتهی به مزار شهدا در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی/تعیین تکلیف استفاده از مجری ذیصلاح در فرایند ساختمان سازی


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد:
ضرورت تغییر در ساختار فضای سبز شهرداری/آماده سازی معابر منتهی به مزار شهدا در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی/تعیین تکلیف استفاده از مجری ذیصلاح در فرایند ساختمان سازی

 

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضا، شهردار و خبرنگاران در محل جدید شورا واقع در خیابان سپه (ساختمان سابق شهرداری) تشکیل شد.

دراین نشست رییس شورای شهر ضمن تقدیر از زحمات شهردار، معاونان، مدیران، کارمندان و کارگران شهرداری در آماده سازی ساختمان فعلی شورا گفت: با انتقال شورا به ساختمان سپه، خانه شهر نیز طبق مصوبه شورا و با هماهنگی میراث فرهنگی مورد مرمت و بازسازی قرار می گیرد.

در ادامه علی اکبر مشرفی با اشاره به بازدید هفته گذشته از کمربند سبز گفت: با توجه به خشک شدن برخی درختان در سطح شهر پیشنهاد می شود شهرداری در اولین فرصت کمیته ویژه ای برای بررسی و رفع این معضل تشکیل دهد.

وی همچنین تغییر در ساختار سازمان فضای سبز شهرداری را ضروری دانست.

مشرفی با بیان این که پیاده روی شهروندان در برخی از مناطق شهر با مخاطراتی روبرو است اظهار داشت: با نصب نوار هشداردهنده می توان دید در شب را در اطراف تقاطع های تازه احداث شده تقویت کرد.

در ادامه فتح الله مویدی با بیان این که زمان زیادی به سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نمانده گفت: ضروری است با همت شهرداری چهره و فضای شهر به این مناسبت تغییر کند.

وی همچنین اصلاح معابر عمومی به ویژه خیابان شهدا را برای میزبانی مهمانان داخلی و خارجی خواستار شد.

سپس رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی با اشاره به بند جدید در قانون سازمان نظام مهندسی استان گفت: در این قانون ساختمان های گروه جیم و دال به استفاده از مجری ذیصلاح ملزم شدند.

رامین ارجمند کرمانی با بیان این که صنعت ساختمان، سرمایه ملی است افزود: در همین راستا ضروری است شرایط ویژه اجرای این قانون نیز فراهم شود.

وی برخورداری از صلاحیت لازم برای فعالان ساختمان را ضروری عنوان و تاکید کرد: این مهم، شرایطی ایجاد می کند که تبعاتی را متوجه سازندگان خواهد کرد.

ارجمند کرمانی از عقد تفاهم نامه چهارجانبه تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه بین کمیسیون های معماری و شهرسازی و عمران و حمل و نقل، معاونت عمران و امور زیربنایی شهرداری و نظام مهندسی برای تعیین مجری ذیصلاح بسته شد.

وی با اشاره به تشکیل دو جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی و بررسی مسائل حقوقی این قانون گفت: ضروری است با مدیران و کارشناسان شهرداری نیز جلساتی مشابه تشکیل شده و تجزیه و تحلیل این موضوع به تصمیم درست شورای شهر کرمان منجر گردد.

ارجمند کرمانی با بیان این که رای دیوان عدالت اداری مرتبط با شهرداری به عنوان مجری است افزود: پیشنهاد می شود کمیسیون معماری و شهرسازی برای ایجاد هماهنگی و رسیدن به نتیجه مطلوب زمان بیشتری را صرف بررسی کامل این مهم کرده و اطلاعات جامع تری کسب کند.

فتح الله مویدی نیز توجه به آراء و احکام دیوان عدالت اداری را خواستار شد و افزود: خوشبختانه برگزاری جلسات مستمر کمیسیون معماری و شهرسازی شورا به مصوبه در این باره ختم شد.

رییس شورای شهر با اشاره به نشست های مشترک اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورا و کارشناسان شهرداری اظهارامیدواری کرد: در خصوص استفاده از مجری ذیصلاح، با همکاری و همفکری، تصمیمات راهگشایانه برای شهر و شهروندان گرفته شود.

فرشاد همچنین ابلاغ پیشنهاد کمیسیون معماری و شهرسازی را به شهرداری خواستار شد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز با اشاره به ابطال دو بند آیین نامه گفت: قانون مبنی بر انتخاب مجری ذیصلاح است و نظر من نیز مطالعه و همفکری بیشتر با کارشناسان شهرداری است.

وی همچنین پیشنهاد داد: به دلیل کم بودن تعداد مجریان ذیصلاح، بهتر است این آیین نامه در خصوص ساختمان های هشت طبقه به بالا اجرا شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست نیز با بیان این که این قانون به هیئت چهارنفره کمک می کند گفت: به نفع مردم است که شهرداری تنها برای ساختمان های بلندمرتبه از این بند استفاده کند.

علی خدادادی با اشاره به عدم اعلام ضریب از سوی دولت افزود: در این صورت شهرداری طبق مصوبه قبلی عمل می کند و ایراد کمیته انطباق قانونی نیست.

وی با اشاره به صورت جلسه تدوین شده در معاونت هماهنگی عمرانی استانداری افزود: زمین آرامستان از سوی ارتش آزاد شده و طی تهاتری با ارتش به ازای آن پروانه ساختمان صادر می شود.

مویدی نیز اظهار داشت: تا وقتی قانونی تغییر نکرده اصل بر اجرای قانون قبلی است.

کامیاب نیز با بیان این که مصوبه مربوطه سال گذشته در کمیته انطباق تایید شده گفت: این مصوبه همچنان ملاک عمل است.

وی همچنین اصرار بر مصوبه اسفندماه سال گذشته را تا زمان اعلام ضریب جدید خواستار شد و تاکید کرد: ضریب جدید هم در صورت ابلاغ باید در شورا بررسی و اعمال نظر شود.

در ادامه رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار گفت: مقرر شد نسبت به انتخاب افراد مورد نیاز برای امور دفتری و کارشناسی شورا در اسرع وقت اقدام شود.

حسین چناریان همچنین افزود: سال هاست در چارت شورای شهر بازبینی صورت نگرفته و پیشنهاد می شود از کارمندان رسمی و پیمانی شهرداری های استان نیروهایی مطابق با تخصص و علاقمندی در امور مربوط به شورای شهر جذب شوند.

وی در ادامه چندین نامه ارسالی به این کمیسیون را قرائت کرد.

سپس رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان ارائه لیست مکان هایی که به احداث پارک کودک اختصاص یافته را از سوی شهرداری خواستار شد و گفت: همچنین با توجه به انتخاب کرمان به عنوان شهر دوستدار کودک، بهسازی وسائل بازی کودک در پارک های موجود ضروری است.

زهرا لری با اشاره به تاثیر احداث تقاطع غیرهم سطح در چهارراه امیرکبیر افزود: شهروندان، هنرمندان و فرهیختگان نسبت به تاثیر این پروژه بر سردر دانشکده فنی به عنوان یک اثر هنری دغدغه دارند.

وی همچنین پیشنهاد داد: در خیابان مدیریت در منطقه یک شهری زمین مناسبی به احداث بوستان بانوان اختصاص یابد.

 
 
 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *