از سوی شورای شهر صورت گرفت: تجلیل از نخبگان کرمانی تیم هوافضای صنعتی شریف


از سوی شورای شهر صورت گرفت:

تجلیل از نخبگان کرمانی تیم هوافضای صنعتی شریف

عصر دیروز و در صحن شورای اسلامی شهر از دو نفر از دانشجویان تیم فراس دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف تجلیل شد.

ابوالفضل ذوالفقاری نسب و امیررضا صافی زاده دو دانشجوی کرمانی تیم فراس هوافضای صنعتی شریف به همراه 9 نفر از دانشجویان این دانشکده به عنوان اولین تیم ایرانی شرکت کننده در مسابقات بین المللی هوانوردی و فضانوردی آمریکا شاخه طراحی موتورهای توربین گاز هوایی رتبه نخست این مسابقات معتبر جهانی را به خود اختصاص دادند.

رییس شورای شهر ضمن تحسین دو دانشجوی کرمانی این تیم گفت: تیم فراس دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف در بین 15 تیم جهانی جزو سه تیم اول این مسابقات بود که به دور دوم راه یافت.

محمد فرشاد افزود: با وجود این که جوانان ایرانی شرکت کننده در این مسابقات به دلیل تحریم های آمریکا از در اختیار داشتن تجهیزات و نرم افزارهای لازم محروم بودند اما در بین 15 تیم اول شدند.

وی همچنین از عدم صدور ویزا از سوی آمریکا برای حضور این تیم در مسابقات خبر داد و خاطرنشان کرد: با این حال اما جوانان ما به صورت ویدئوکنفرانس در این مسابقات حضور یافته و رتبه اول را به دست آوردند.

فرشاد در ادامه اظهار داشت: اعضای شورای شهر به نمایندگی از مردم کرمان و به رسم تجلیل از علم و دانش با طرح موضوع در دو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تصمیم گرفتند در صحن شورای شهر از این دو جوان نخبه کرمانی تجلیل کنند.

گفتنی است ابوالفضل ذوالفقاری نسب و امیررضا صافی زاده دو دانشجوی کرمانی تیم فراس دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف به همراه 9 دانشجوی دیگر بعد از یک سال تلاش و پژوهش موفق شدند با تدوین کدهای طراحی مورد نیاز، ارسال پیشنهادی فنی خود و دفاع از این طرح به صورت ویدئوکنفرانس مقام اول را از سوی هیئت داوران کنفرانس بین المللی پیشرانش و انرژی آمریکا کسب کنند.

شایان ذکر است این مسابقه بین المللی در خصوص طراحی نسل آینده موتور یک پهپاد جستجو و نجات با تداوم پرواز بالا بوده که تیم فراس ایران موفق شد یک موتور جدید با افزایش توان، کاهش وزن و کاهش مصرف سوخت نسبت به موتور در حال بهره برداری طراحی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *