رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان خبر داد: پیگیری اجرای قانون مناسب سازی اماکن و معابر شهری


رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان خبر داد:

پیگیری اجرای قانون مناسب سازی اماکن و معابر شهری

 رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان از پیگیری اجرای قانون مناسب سازی اماکن و معابر شهری جهت معلولان و کم توانان جسمی خبر داد.

رامین ارجمندکرمانی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در استانداری کرمان افزود: شورای شهر بر اجرای ماده 2 قانون حمایت از معلولان نظارت می کند.

به گفته وی طبق ماده 2 قانون حمایت از معلولان، کلیه وزارتخانه ھا، سازمان ھا، مؤسسات و شرکت ھای دولتی و نھادھای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان ھا و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی موظفند جھت دسترسی و بھره مندی افراد دارای معلولیت، ساختمان ھا و اماکن عمومی، ورزشی و تفریحی، معابر و وسایل خدماتی موجود را در چھارچوب بودجه مصوب سالانه خود مناسب سازی نمایند.

ارجمند همچنین با تاکید بر ماده 4 قانون حمایت از معلولان افزود: شھرداری ھا باید صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان ھا و اماکن با کاربری عمومی اعم از مجتمع های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی را به رعایت ضوابط و استانداردھای مصوب شورای عالی شھرسازی و معماری ایران و اصلاحات پس از آن در مورد دسترس پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری، مشروط کنند.

نائب رییس شورای شهر از نظارت کمیسیون معماری و شهرسازی این شورا بر روند اجرای این قانون در اماکن و معابر عمومی، اداری، تجاری، آموزشی و تفریحی سطح شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: مصوبات شورای عالی شهرسازی کشور برای شهرداری ها لازم الاجرا است و شهرداری مکلف است از صدور پروانه ساخت و پایان کار برای ساختمان هایی که ضوابط را رعایت نکردند خودداری کند.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون حمایت از معلولان در ابتدای سال گذشته اظهار داشت: متخلفان از اجرای ماده 2 و 4 قانون حمایت از معلولان ضمن معرفی به دستگاه قضایی به مجازات های مندرج در قانون محکوم می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *