در نود و ششمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد؛ تاکید استاندار بر ساماندهی فضای سبز شهری/عقب نشینی زغال سنگ از ملک شهرداری


در نود و ششمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان شد؛

تاکید استاندار بر ساماندهی فضای سبز شهری/عقب نشینی زغال سنگ از ملک شهرداری

 

نود و ششمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور کلیه اعضای این شورا، معاون مالی و اقتصادی شهردار و جمعی از رسانه ها در خانه شهر کرمان برگزار شد.

رییس شورای شهر در این نشست ضمن تبریک به مناسبت بزرگداشت هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی مقتدر، ضامن امنیت کشور است.

محمد فرشاد از برنامه های شورای شهر و شهرداری در بزرگداشت نیروی انتظامی در هفته آینده خبر داد.

سپس علی اکبر مشرفی در نطقی پیش از دستور گفت: افزایش درختان خشک در شهر کرمان به معضلی تبدیل شده است.

وی با اشاره به 43 کاج خشک بلوار جمهوری، 123 درخت خشک جنگل قائم و تعدادی از درختان سرو بلوار جهاد افزود: اگر درختان خشک شده در این ایام هرس نشوند با فرا رسیدن فصل زمستان برای این امر قابل تشخیص نیستند.  

این عضو شورا همچنین اصلاح نظام رسیدگی به فضای سبز شهر کرمان را خواستار شد.

رییس شورای شهر در این زمینه با اشاره به برگزاری جلسه ویژه برای فضای سبز شهر کرمان در استانداری کرمان گفت: در این جلسه دکتر فدایی ضمن ارائه عکس و فیلم از وضعیت فعلی فضای سبز، بر احیا و ساماندهی آن به ویژه ورودی شهر از سمت بزرگراه آیت الله هاشمی تاکید کردند.

محمد فرشاد فعالیت بیشتر شهرداری کرمان در تفاهم نامه با مرکز تحقیقات و دانشکده کشاورزی دانشگاه باهنر در زمینه فضای سبز شهر کرمان را ضروری دانست و افزود: طبق آخرین تحقیقات، گونه های گیاهی متناسب با آب و هوای کرمان بررسی شده و مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست از دیدار با مدیرعامل سازمان فضا و منظر شهری در هفته گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دیدار مقرر شد سربرداری درختان سطح شهر در آبان و آذرماه انجام شود.

علی خدادادی دلیل خشک شدن درختان جنگل قائم را کمبود هوا در قسمت های پایین جنگل عنوان و تصریح کرد: این کمیسیون در حال پیگیری برگشتن واحدهای فضای سبز به سازمان است تا مدیریت واحدی بر حفظ و نگهداری فضای سبز شهر کرمان اعمال شود.

در ادامه رامین ارجمندکرمانی نطق پیش از دستورش را با شعری از حضرت مولانا در بزرگداشت وی آغاز کرد و با تبریک روز جهانی ناشنوایان ادامه داد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با اشاره به کمیسیون ماده 7 گفت: بر اساس آیین نامه حفظ و نگهداری فضای سبز این قانون، قطع درختان آفت زده یا خشک شده نیز به اخذ مجوز از این کمیسیون نیاز دارد که تاکنون درخواستی از سوی شهرداری به این کمیسیون نشده است.

ارجمند همچنین با اشاره به آتش گرفتن تعدادی از درختان بلوار زغال سنگ در روزهای گذشته افزود: این اتفاق، در ملک متعلق به شهرداری صورت گرفت و شهرداری بایستی ضمن جلوگیری از آن، گزارشی به شورای شهر ارائه می داد.

به گفته وی طبق نقشه تفکیکی اراضی زغال سنگ، ضمن عقب نشینی 20 متری، شهرداری باید نسبت به تملک و اجرای قوانین مربوطه اقدام کند تا با آزادسازی مسیر، احداث باند کندرو ادامه پیدا کند.

رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی شورا با اشاره به چندین نامه ارسال شده به این کمیسیون اظهار داشت: در راستای احقاق حقوق یک شهروند، مصوبه مربوطه که از فرمانداری برگشت داده شد با طرح مجدد و اصرار بر مصوبه، مورد موافقت اکثریت اعضا قرار گرفت.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز با بیان این که شورا، مرجع قضایی نیست گفت: ما نمی توانیم با قضاوت خود برای پرونده های این چنینی معادل سازی کنیم.

محمدجواد کامیاب در ادامه اظهار داشت: سهم شهرداری باید بر اساس قیمت روز محاسبه شود و شهروندان می توانند از طریق مراجع قضایی نسبت به این امر اعتراض کنند.

همچنین رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورا با اشاره به 14 مصوبه مطرح شده در این کمیسیون گفت: در جلسه این کمیسیون با درخواست یک شهروند مبنی بر تقسیط مبلغ قدرالسهم موافقت شد.

حسین چناریان از موافقت این کمیسیون با معاوضه املاک مستهلک شده در طرح های عمرانی بر اساس پیشنهاد شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: چند نامه در این مورد به شورای شهر رسیده که با کارشناسی اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار مورد موافقت قرار گرفت.

وی با اشاره به نامه ارسالی موسسه حسابرسی به شورای شهر افزود: کارگروه تعیین حسابرس تشکیل شده و کمیسیون برنامه و بودجه با فعالیت موسسه مذکور موافقت کرد.

رییس کمیسیون اجتماعی، جوانان و ورزش نیز با بیان این که سفارش دهنده موسسه حسابرسی، شورای شهر است گفت: اعضای شورا یا باید به موسسه اعتماد کند یا گروهی از کارشناسان را برای این مهم، مامور کند.

رییس شورا نیز با بیان این که 80درصد کار حسابرسی انجام شده از موافقت اعضای شورا برای ادامه کار خبر داد و خاطرنشان کرد: اشکالات موسسه حسابرسی به شهرداری ارسال شده که پس از اصلاح، گزارش آن به شورای شهر ارائه خواهد شد.

همچنین به گفته مشرفی شورا در این مورد یا به شهرداری اعتماد می کند یا دو کارشناس را برای نظارت بر این امر مامور می کند.

رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با اشاره به جلسه ستاد اربعین استانداری گفت: در این جلسه مقرر شد مسئولیت کمیته حمایتی – خدماتی ستاد اربعین به شهرداری سپرده شود.

زهرا لری از انجام تبلیغات محیط شهری برای همایش های مرتبط با اربعین خبر داد و خاطرنشان کرد: 80 نفر از نیروهای شهرداری به نجف اشرف اعزام شده و با آرم این نهاد به خدمت گذاری زائران امام حسین می پردازند.

وی ارائه گزارش روند احداث بوستان بانوان آفتاب از سوی شهرداری را خواستار شد و افزود: پیشنهاد می شود در راستای تحکیم بنیان خانواده، مدیریت فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و مشاوره ای بوستان های بانوان به معاونت فرهنگی سپرده شود.

لری با اشاره به حضور موفقیت آمیز تیم دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات هوانوردی و فضانوردی آمریکا گفت: در کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا مقرر شد از عضو کرمانی این تیم، آقای صافی زاده تقدیر به عمل آید.

در پایان نود و ششمین نشست عمومی شورای شهر کرمان ریاست این شورا از اصحاب رسانه خواست در انتقال آن چه باعث تشویش اذهان عمومی می شود رعایت انصاف را داشته باشند.

محمد فرشاد با اشاره به میثاق شورای شهر کرمان در شفاف سازی افزود: با این حال اما اخبار جلسات شورا به گونه ای منعکس شود که ذهنیت نامناسبی در شهروندان ایجاد نشده و بیان آن برای جامعه مفید باشد.

وی همچنین با انتقاد از سازمان محیط زیست و مرکز بهداشت شهرستان کرمان مبنی بر اظهارنظر هفته گذشته گفت: نهادهای مربوطه در این سال ها کاری برای ساماندهی وضعیت نابسامان عرضه و فروش و ذبح دام نکردند و شورای شهر به شهرداری پیشنهاد داد این معضل با همکاری دستگاه های ذیربط به گونه ای ساماندهی شود که سلامت شهروندان به خطر نیفتد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *