رضایت مندی مردم از برگزاری جشن ها و آیین های ایام نوروز


رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان:

رضایت مندی مردم از برگزاری جشن ها و آیین های ایام نوروز

 

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان در اولین جلسه این کمیسیون در سال جدید ضمن تقدیر از برنامه های فرهنگی شهرداری کرمان ویژه نوروز گفت: برگزاری جشن ها و آیین ها و تقویت نشاط اجتماعی از سیاست گذاری های شورای شهر بود که رضایت مندی مردم را در ایام نوروز به دنبال داشت.

سیدمحمدرضا میرحسینی حضور گردشگران نوروزی در کرمان را فرصتی برای معرفی بیشتر کرمان دانست و افزود: میراث فرهنگی و شهرداری باید با یک نظرسنجی کارشناسی، میزان و شکل رضایت مندی گردشگران را بررسی کرده و در برنامه ریزی های بعدی مدنظر قرار دهند.

وی همچنین تحول و تنوع در سیما و منظر شهری و خلاقیت در ایجاد سفره های هفت سین را از اتفاق های مثبت سال جدید عنوان و تاکید کرد: مسافران عبوری به قصد برندهای دارای ثبت ملی استان در کرمان حضور می یابند که ضروری است مناطق گردشگری کرمان به خوبی معرفی شوند.

میرحسینی ارزیابی مطالعات اجتماعی و افزایش مشارکت شهروندان را در احیای بافت تاریخی موثر دانست و گفت: راه اندازی مجدد شهرداری بافت کهن نیز می تواند برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها را در این راستا هماهنگ کند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در جلسه کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر با بیان این که مردم قدردان خدمات و فعالیت های انجام شده شهرداری در تعطیلات نوروز بودند گفت: جلب رضایت اقشار مختلف با سلیقه ها و توقع های متنوع، هنرمندی است. محمد فرشاد با اشاره به برنامه های فرهنگی و مبلمان ها و اِلِمان های سطح شهر افزود: نوروز امسال برخلاف سال های گذشته شور و نشاط خاصی در شهر ایجاد شده بود. وی با بیان این که برنامه های فرهنگی باید جامعه را از ناامیدی و افسردگی رها کند اظهار داشت: در طول سال نیز برنامه ها و مراسم های مختلفی در همه زمینه ها اجرا شود. فرشاد با بیان این که معاون فرهنگی، با کارهای فاخر، ارزشمند و برنامه ریزی شده شورای شهر و شهرداری کرمان را روسفید کرد گفت: تنوع در برنامه های فرهنگی و اجتماعی، رضایت شهروندان را جلب کرده و دیدگاه آنان را به شهرداری مثبت تر می کند.

نائب رییس شورای شهر کرمان نیز هم افزایی دستگاه های ذیربط در احیای بافت تاریخی را ضروری دانست و گفت: تدوین بسته های تشویقی چندمنظوره، اعطای مجوزهای مشاغل سنتی و بازسازی خانه ها و مهمانسراهای واقع در بافت تاریخی می تواند به احیای این منطقه باارزش در کرمان کمک کند.

علی بهرامی با بیان این که شهرداری کرمان در بخش گردشگری در ایام نوروز بسیار قوی عمل کرد افزود: اما مسافران زیادی پس از سیل در یزد و شیراز سرگردان بودند که نهادهای مرتبط استراتژیک خاصی برای جذب آن ها نداشتند.

وی سیاست گذاری ها در حوزه فرهنگی شهرداری را مطلوب ارزیابی و تاکید کرد: در گام بعدی ارزیابی تاثیرات اجتماعی این فعالیت ها و ارتقای کیفیت برنامه ها ضروری است. بهرامی با بیان این که در تصویب بودجه فرهنگی چانه زنی نشد افزود: این امر نشان دهنده اعتماد شورا به معاون فرهنگی و حمایت از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است.

حسین چناریان نیز با بیان این که تغییرات محسوسی در فعالیت های فرهنگی شهرداری نسبت به سال های گذشته دیده شد گفت: ضرورت دارد وقار و استمرار  برنامه های جامع و فراگیر فرهنگی حفظ شود.

وی با اشاره به پشتوانه محکم شورا در تصویب بودجه فرهنگی شهرداری افزود: جلب رضایت مردم با سلیقه های متفاوت نیازمند نگاه جامع در تدوین برنامه ها و فعالیت های فرهنگی است.

در این جلسه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان به بیان گزارشی از فعالیت های این مجموعه در ایام نوروز پرداخت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *