رییس شورای شهر کرمان در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر با اصحاب رسانه: شورای شهر کرمان با تمام قدرت از شهردار دفاع می‌کند


رییس شورای شهر کرمان در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر با اصحاب رسانه:

شورای شهر کرمان با تمام قدرت از شهردار دفاع می‌کند

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تشکیل شوراها و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کرمان، شهرداران مناطق چهارگانه و جمعی از خبرنگاران در محل سالن سادات شهرداری کرمان برگزار شد، گفت: شورای شهر کرمان با تمام قدرت از شهردار دفاع می‌کند.

محمد فرشاد با بیان اینکه از جمله وظایف شورا انتخاب شهردار، تصویب بودجه، نظارت بر اجرای بودجه و قوانینی است که بر شهرداری حاکم است، افزود: بعضی از قوانین حاکم بر شهرداری، مصوب شوراها نیست، بلکه قوانین کشوری است که در مجلس تصویب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر با یکدیگر وفاق لازم را دارند، افزود: شورا ماهیت نظارتی دارد و هیچ کار اجرایی در حوزه شورا انجام نمی‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در ادامه با بیان اینکه شرکت مردم در سرنوشت خود در شوراها متجلی می‌شود، افزود: شوراها حلقه‌ی واسط بین مردم و سیستم حکومتی هستند.

فرشاد با بیان اینکه دو ارگان شورا و شهرداری یک مجموعه به هم پیوسته هستند، افزود: به همین سبب شهرداری ملزم به تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه تمام به ویژه تقاطع‌های غیرهم سطح شهر شده است.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرمان هشت کمیسیون تخصصی تشکیل شده است، گفت:  تاکنون ۲۴ نشست شورای عمومی، ۱۵ کمیسیون گردشگری و اصناف، ۲۸ کمیسیون برنامه و بودجه، ۱۸

کمیسیون عمران و حمل و نقل، ۲۰ جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست، ۲۱ جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی، ۱۷ جلسه کمیسیون فرهنگی و بانوان، ۱۵ جلسه کمیسیون ورزش و جوانان و ۲۰ کمیسیون حقوقی برگزار شده است.

فرشاد افزود:  بر اساس تجربه و با توجه به جلساتی که تاکنون برگزار کرده‌ایم،  تغییراتی در کمیسیون‌ها ایجاد و برخی ادغام می‌شوند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص احداث مترو در کرمان، گفت: شورای اسلامی شهر کرمان با احداث مترو موافق است و منتظر توافق وزارت کشور هستیم.

فرشاد در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص ساخت اِلِمان میدان آزادی، گفت: ساخت اِلِمان میدان آزادی منتفی نیست، اما قطعی هم نیست.

وی با بیان اینکه هیچ کاری در حوزه معماری و شهرسازی قطعی نیست، افزود: هر معمار از زاویه دید خود در خصوص ساخت المان میدان آزادی صحبت می‌کند و اینکه این المان ساخته شود یا خیر، هنوز به نتیجه‌گیری قطعی نرسیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *