با شروع پروژه جدید در شهرداری، طرح اتاف به اجرا درمی‌آید


با شروع پروژه جدید در شهرداری، طرح اتاف به اجرا درمی‌آید
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دلیل اجرایی نشدن طرح اتاف (ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها) گفت: پروژه‌های شهرداری نیمه تمام است و شهردار کرمان هنوز پروژه جدیدی را شروع نکرده تا طرح اتاف را اجرا کنیم.
علی بهرامی با بیان اینکه پیش از این طرح اتاف در کرمان اجرا نمی‌شد، افزود: این طرح در شورای پنجم و با نظر صددرصدی اعضا تصویب شد که با شروع پروژه جدید در شهرداری، به اجرا درخواهد آمد.
وی با تاکید بر اینکه کار شورا اجرایی نیست، افزود: اساس کار شورای پنجم بر شفاف‌سازی استوار شده و از آنجا که تمام پول شهرداری با کمک شهروندان تامین می‌شود، حق مسلم آنهاست تا بدانند پولشان در کجا و چگونه هزینه شده است.
بهرامی با بیان اینکه پروژه امنیتی در شهرداری کرمان وجود ندارد، گفت: تمامی قراردادهای شهرداری باید در اختیار مردم قرار گیرد تا بدانند پول آنها برای چه منظوری هزینه شده است.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تلاش شورای شهر در خصوص توسعه‌ی ورزش و فعالیت جوانان، گفت: توسعه يك فرايند همه جانبه است  نميشود توسعه اجبارى انجام داد توسعه بايد شكل بگيرد يك عمليات يك شبه نيست دنبال كمك به توسعه متوازن هستيم گاهى ايستادگى در مقابل انجام پروژههايى كه به زيان شهروندان است مفيدترازانجام بعضى پروژه هاست.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه‌ای در وزارت کشور، شهرداری‌ها نباید وارد ورزش حرفه‌ای شوند، گفت: به همین سبب در گام اول ورزش محلات را راه‌اندازی کرده و در بخش‌هایی که پرهزینه نیست و می‌توان ورود کرد، ورود کرده و به مرور فعالیت‌های ورزشی را گسترش می‌دهیم.

با توافق وزارت کشور، پروژه مترو در کرمان اجرایی می‌شود
محمدجواد کامیاب عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست در خصوص اجرای مترو در شهر کرمان، گفت: هر پروژه که منابع مالی آن تامین شود، اجرایی می‌شود و پروژه مترو از این مهم مستثنی نیست.
وی با بیان اینکه شورای پنجم موافق اجرای مترو در کرمان است، گفت: منتظر توافق وزارت کشور هستیم و در صورتی که منابع مالی آن نیز تامین شود، اجرا خواهد شد
کامیاب در ادامه با بیان اینکه شهرداری را به شکل جزیره‌ای و پشت درهای بسته نمی‌توان اداره کرد، افزود: تعامل، توان شهرداری را بالا می‌برد و برای انجام هر کاری، تعامل و هم‌افزایی لازم است که در این دوره بین شهرداری و شورای شهر تعامل بالایی وجود دارد .

کرمان،به شهر بدون متکدی تبدیل می‌شود

علی خدادادی دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در پاسخ به سوال
خبرنگاری مبنی بر دلایل آماده نبودن بستر صنعت گردشگری در کرمان، گفت: یکی از دلایل این مسئله، وجود متکدیان در شهر به ویژه در نقاط گردشگری است که باید حل شود.
وی با بیان اینکه جمع‌آوری متکدیان بر عهده شهرداری نیست، بلکه بر عهده فرمانداری است، افزود: شهرداری در این مسئله ورود کرده و در امر جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان کمک می‌کند.
خدادادی با بیان اینکه متکدیان چهره‌ی شهر را نازیبا می‌کنند، گفت: تلاش داریم شهر کرمان را نیز همچون تبریز به شهر بدون متکدی تبدیل کنیم.
وی در خصوص آماده‌سازی آرامستان جدید شهر کرمان نیز گفت: همه مسئولان استان و شورای شهر بر این مسئله که شهر کرمان نیاز به آرامستان جدید دارد، واقف هستند.
خدادادی با بیان اینکه دو سه سال قبل نقشه‌ی آرامستان جدید تهیه، تصویب و تا حدودی اجرا شد، افزود:  از آنجا که طرح و نقشه‌ی آرامستان نیاز به اصلاح و به روز شدن دارد، قول می‌دهیم تا دو ماه آینده پس از اصلاح و به روز شدن نقشه‌ها، سرمایه‌گذاران کار را شروع کرده و آرامستان را آماده سازی کنند.
وی همچنین در خصوص پناهگاه سگ‌های بلاصاحب گفت: در این پناهگاه، کار زنده‌گیری، عقیم سازی، نگهداری و رهاسازی سگ‌های بلاصاحب به بهترین شکل انجام می‌شود.
خدادادی با بیان اینکه پناهگاه سگ‌های بلاصاحب از اتاق عمل و اتاق قرنطینه برخوردار است، گفت: کار عقیم‌سازی این حیوانات توسط اکیپ دامپزشکی انجام و پس از بهبودی، سگ‌ها رهاسازی می‌شوند.
وی با اشاره به همکاری انجمن رسمی حمایت از حیوانات با سازمان مدیریت پسماند شهرداری در خصوص  زنده‌گیری، عقیم‌سازی و رهاسازی سگ‌های بلاصاحب، خاطرنشان کرد: خیران و شهروندان علاقمند به حیوانات می‌توانند با انجمن یاد شده هماهنگ شده و در این خصوص با شهرداری همکاری کنند.

نقش خانم‌ها در پست‌های کلیدی پررنگ‌تر از گذشته می‌شود

زهرا ایرانمنش دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بی‌اعتنایی به زنان در جامعه و برخورداری آنها از حداقل‌ها، گفت: خوشبختانه در این دوره دید شورای اسلامی شهر به زنان مثبت‌تر از گذشته شده، به طوریکه مسئولیت شورای شهرستان کرمان را به بنده سپردند.
وی افزود: همچنین پست معاونت معماری و شهرسازی که یکی از پست‌های کلیدی شهرداری است به یک خانم سپرده شده که جای تقدیر از شهردار کرمان دارد.
ایرانمنش گفت: اگر توانمندی و جدیت خانم‌ها در عرصه‌های مختلف مورد توجه آقایان قرار گیرد، به طور قطع نقش خانم‌ها در جامعه و پست‌های کلیدی پررنگ‌تر از گذشته خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی بازارچه فروش محصولات زنان سرپرست خانوار در شروع بهار 97 در پارک مادر، افزود: امیدوارم توجه شهردار به حوزه بانوان بیش از پیش شده و با گسترش فرهنگ‌سراها و فضاهای تفریحی و
فرهنگی ویژه بانوان، این امر محقق شود.

صنعت گردشگری فرابخشی است، موازی کاری نیست

میرحسینی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان در پاسخ به خبرنگاری که حضور وی در کمیسیون گردشگری اتاق تعاون را موازی کاری با کمیسیون گردشگری شورا
خواند، گفت: صنعت گردشگری فرابخشی است و کار همزمان در دو کمیسیون گردشگری شورا و اتاق تعاون، موازی کاری نیست.
وی با بیان اینکه باید از توانمندی اقتصادی بازرگانان در جهت توسعه صنعت گردشگری کمک بگیریم، افزود: هدف، تعامل بیشتر با حوزه گردشگری استان است.
میرحسینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مسئله احیای بازار قلعه محمود و اختصاص تعدادی از مغازه‌های آن به بانوان صنعت‌گرِ سرپرست خانوار، گفت: بازار قلعه محمود، یک اثر تاریخی است که در حال متروکه شدن بود.
وی افزود: با هماهنگی شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیروی انتظامی مقرر شد بازار قلعه محمود احیا و مغازه‌های متروک آن به بانوان صنعت‌گر اختصاص یابد تا علاوه بر اشتغال‌زایی برای
این قشر از جامعه، بازار نیز احیا شده و ساکنان و مردم به آن بازگردند.

حذف پارکینگ به نفع هیچ کس نیست علی سعیدی شهردار منطقه دو کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه ضرورت اجرای پارکینگ در شهر کرمان بر کسی پوشیده نیست، گفت: با وجودی که بعضی از ساختمان‌ها مشمول حذف پارکینگ می‌شوند، اما حذف پارکینگ به نفع هیچ کس نیست.
وی با بیان اینکه سعی شده ضوابط به شکلی باشد که کسی به سمت حذف پارکینگ نرود، افزود: هزینه‌های ریالی تامین پارکینگ به شکلی است که برای کسی که می‌خواهد حذف پارکینگ کند، مقرون به صرفه نیست.
سعیدی با تاکید بر اینکه بحث ترافیک و پارکینگ باید ساماندهی شود، گفت: این مسئله یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری و شورای شهر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *