رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به تأخیر بی‌دلیل در صدور حکم شهردار کرمان: معطل گذاشتن بی‌دلیل شهر زیبنده‌ی نظام جمهوری اسلامی نیست


رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به تأخیر بی‌دلیل در صدور حکم شهردار کرمان:

معطل گذاشتن بی‌دلیل شهر زیبنده‌ی نظام جمهوری اسلامی نیست

 

رییس شورای اسلامی شهر کرمان از تأخیر بی‌دلیل در صدور حکم شهردار کرمان انتقاد کرد.

محمد فرشاد در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به فرایند انتخاب شهردار کرمان گفت: تشخیص اعضای شورا به‌عنوان نمایندگان مردم، انتخاب مهندس سام به‌عنوان شهردار کرمان بوده است؛ بنابراین، درست نیست دست‌های مرئی و نامرئی و افراد آشکار و غیرآشکاری که این انتخاب را برنمی‌تابند، موجب معطل ماندن شهر و فعالیت‌های شهرداری شوند.

وی افزود: نمی‌شود شورای اسلامی شهر را به رسمیت بشاسند، اما شرایط شورا در انتخاب شهردار را نپذیرند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: وزارت کشور باید پس از 10 روز برای صدور حکم شهردار تعیین‌تکلیف می‌کرد، اما این‌که پس از 31 روز امروز درخواست کرده تا وضعیت بازنشستگی آقای سام مشخص و اعلام شود، قابل قبول نیست.

فرشاد با اشاره به بررسی بازنشستگی محمد سام، شهردار منتخب کرمان گفت: اداره‌کل تأمین اجتماعی استان و سازمان بازنشستگی کشوری در پاسخ به استعلام‌ها اعلام کرده‌اند که آقای سام بازنشسته نیست؛ بنابراین، اگر با انتخاب شورا مخالفت دارند، باید زودتر اعلام کنند تا موضوع به شورای حل اختلاف برود.

وی تصریح کرد: اگر مخالفتی با انتخاب شورا وجود داشت، باید طی مدت 10 روز اعلام می‌شد تا پس از آن موضوع در شورای حل اختلاف بررسی و طی مدت 14 روز وضعیت شهردار منتخب کرمان تعیین‌تکلیف شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان درباره‌ی پروسه‌ی انتخاب شهردار کرمان گفت: در تاریخ 22 شهریور پس از یک ماه بررسی توسط اعضای شورا و با توجه به وضعیت بحرانی شهرداری کرمان، آقای سام به‌عنوان شهردار منتخب کرمان انتخاب و به استانداری کرمان پیشنهاد شد.

فرشاد افزود: در همان مقطع عدم سوءپیشینه و سایر مدارک گرفته و به استانداری ارسال شد و پس از آن فرم‌های تکمیل از سوی استانداری به وزارت کشور فرستاده شد.

وی ادامه داد: استانداری طبق درخواست وزارت کشور در تاریخ 15 مهرماه درباره‌ی وضعیت بازنشستگی آقای سام استعلام کرده که سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده آقای سام تا تیرماه 96 بازنشسته نیست.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان تصریح کرد: امروز مجدد از سوی وزارت کشور نامه‌ای به استانداری و شورا رسیده تا وضعیت خدمتی آقای سام در دستگاه‌های اجرایی و وضعیت فعلی اشتغال وی را اعلام کنید که امروز سوابق را از صندوق بازنشستگی کشوری گرفتیم که اعلام شده آقای سام در صندوق بازنشستگی کشوری هم سابقه‌ی بازنشستگی ندارد.

فرشاد افزود: تاکنون، 31 روز از انتخاب آقای سام به‌عنوان شهردار منتخب کرمان توسط شورا گذشته و طی این مدت هیچ ارگانی نشانه‌ای دال بر عدم صلاحیت وی به شورا اعلام نکرده است.

وی تصریح کرد: اگر به هر دلیلی با تصمیم شورا مخالف هستند، باید نمایندگان مردم در شورا را قانع کنند و دلیل مخالفت به‌صورتی کتبی اعلام شود تا شهر بیش از این معطل نشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *