رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا مطرح کرد: ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح، براساس گزینه‌های مناسب


رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا مطرح کرد:

ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح، براساس گزینه‌های مناسب

 

رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا گفت: ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح، براساس گزینه‌های مناسب انجام گرفته است.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، محمدجواد کامیاب، در نشست عمومی شورا با بیان این‌که این کمیسیون به‌دنبال این است که به مشکلات بپردازد، به سرفصل‌هایی که در جلسه‌ی گذشته‌ی شورا اعلام کرده بود، اشاره کرد و گفت: یکی از این موارد بررسی ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح شهر بود که در جلسه‌ی کمیسیون این موضوع با حضور نمایندگان سه مشاور تقاطع‌های غیرهم‌سطح مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه هر آنچه که مردم و کارشناسان درباره‌ی تقاطع‌های غیرهم‌سطح سوال می‌کنند، از مشاوران پرسیده شد.

کامیاب ادامه داد: در این جلسه اعلام شد تقاطع‌های غیرهم‌سطح از بین چهار تا 14 گزینه‌ی موجود انتخاب شده و در نهایت به سناریویی رسیده‌اند که از نظر عملیاتی و صرفه‌ی اقتصادی، گزینه‌ی مناسبی باشد.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل با بیان این‌که باید تمام هم‌و‌غم خود را بر این بگذاریم تا ساخت این تقاطع‌های غیرهم‌سطح هرچه سریع‌تر به پایان برسد، گفت: هم‌چنین از مشاوران درخواست کردیم راه‌‌کاری ارایه کنند تا پس از بهره‌برداری از تقاطع‌های غیرهم‌سطح، شاهد حمل‌و‌نقل پایدار و کاهش تقاضای سفر در محدوده‌ی مرکزی شهر باشیم که مقرر شد طی 15 روز آینده راه‌کارهای لازم را به شورا ارایه کنند.

کامیاب افزود: در جلسات آتی نیز از مشاوران طرح جامع حمل‌و‌نقل و ترافیک شهر کرمان دعوت خواهد شد تا ابهام‌ها درباره‌ی این‌که برخی تقاطع‌های غیرهم‌سطح مغایر با طرح‌های بالادستی است، برطرف شود.

وی بار دیگر بر انجام وظایف اصلی توسط کمیسیون‌ها تأکید کرد و گفت: وظیفه‌ی کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورا این است که به‌جای رسیدگی به درخواست یکی‌دو مالک مسیر کوثر، راه‌کاری برای بازگشایی این مسیر (از سیدی تا فرودگاه) پیدا کند.

در ادامه، اساس‌نامه‌ی سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر به رأی گذاشته شد و به تصویب اعضای شورا رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *