مسئولان به مردم پاسخ دست بدهند


جوانمرد عضو شورای اسلامی شهر کرمان:

مسئولان به مردم پاسخ درست و شفاف بدهند

عضو شورای اسلامی شهر کرمان تأکید کرد: مسئولان باید پاسخ درست به مردم بدهند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، کمال جوانمرد در نشست عمومی شورا، به حرکت‌های اجتماعی در راستای احقاق حقوق شهروندان با تشکیل پویش‌ها و کمپین‌ها اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این کمپین‌ها، نشان از روحیه‌ی مطالبه‌گری شهروندان کرمانی دارد.

وی به راه‌اندازی کمپین در رابطه با گرانی بلیط هواپیمایی ماهان اشاره کرد و در عین حال با بیان این‌که هواپیمایی ماهان، برای کرمانی‌ها یک افتخار و برای کشور، آبرو و اعتبار است و رشد خوبی هم داشته، گفت: فارغ از هرگونه تسویه‌حساب سیاسی، مسئولان هواپیمایی ماهان در رابطه با اختلاف قیمت خطوط هواپیمایی ماهان، باید پاسخ‌های درست به مردم بدهند.

جوانمرد افزود: مسئول، یعنی پاسخ‌گو و مسئولان باید با سعه صدر بیش‌تر به مردم پاسخ دهند.

 وی هم‌چنین با بیان این‌که شورای شهر، از مطالبه‌گری به حقِ مردم در راستای عدالت اجتماعی حمایت می‌کند، گفت: بازدید از صنوف موادغذایی، رستوران‌ها و ساندویچی‌ها در راستای ارتقای بهداشت و سلامت مردم، حرکت ارزشمندی است، اما اما طبق قانون باید 20 روز پیش از پلمپ، اخطار داده شود.

جوانمرد افزود: طی دو روز گذشته از سوی این صنوف مراجعاتی داشتیم که می‌گفتند مغازه‌هایشان بدون اخطار پلمپ شده؛ ضمن این‌که پلمپ این مغازه‌ها به‌دلیل مسایل بهداشت نیست؛ بلکه به‌دلیل نداشتن جواز کسب است که باید توسط اتحادیه‌ها و اتاق اصناف پی‌گیری شود.

یوسف جعفری، عضو دیگر شورا و رییس اتاق اصناف نیز با بیان این‌که بررسی جواز کسب مغازه‌ها، در حیطه‌ی کاری اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف است، گفت: طبق قانون نظام صنفی، باید به مغازه‌دارهایی که جواز کسب ندارند، اخطار داده و بین 10 تا 20 روز مهلت بدهند و اگر نتوانند جواز کسب دریافت کنند، مغازه‌ی مربوط توسط اماکن پلمپ می‌شود.

وی افزود: اما پلمپ این صنوف از طریق اصناف نبوده و قطعأ به‌دلیل پروانه‌ی کسب نیست؛ بنابراین، در حال بررسی هستیم تا ببینیم پلمپ این واحدهای صنفی، به‌دلیل جواز کسب بوده، یا مسایل بهداشتی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *