ضرورت راه‌اندازی استراحت‌گاه‌هایی برای زائران پاکستانی


سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان تأکید کرد:

ضرورت راه‌اندازی استراحت‌گاه‌هایی برای زائران پاکستانی

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان بر راه‌اندازی استراحت‌گاه‌هایی برای زائران پاکستانی که از مسیر کرمان به پیاده‌روی اربعین می‌روند، تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، حجت‌الاسلام محمد ربانی‌زاده در نشست عمومی شورا، به همایش پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: همایش پیاده‌روی اربعین، دارای پیام‌های زیاد و ویژگی‌های متعددی است که از آن جمله عشق و ارادت شیعیان نسبت به امام حسین (علیه‌السلام) است.

وی افزود: این همایش هم‌چنین نشان‌دهنده‌ی قدرت امام حسین (علیه‌السلام) و شیعه است که توانسته این‌گونه میلیون‌ها انسان را دور شمع وجود خود جمع کند.

وی با بیان این‌که امسال این همایش، با انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا هم‌زمان شده است، گفت: رییس‌جمهور جدید آمریکا اگر می‌خواهد ما را بشناسد، همایش اربعین را زیر نظر بگیرد تا قدرت و نفوذ ما را ببیند.

حجت‌الاسلام ربانی‌زاده هم‌چنین گفت: با عنایت به این‌که تعداد زیادی زائر پاکستانی و افغانستانی از مسیر استان کرمان عبور می‌کنند، متأسفانه هیچ‌گونه اقدامی حداقل در حد یک استراحت‌گاه، در این مسیر راه‌اندازی نشده است.

وی افزود: جای تأسف است در شرایطی که می‌بینیم مردم کشورِ جنگ‌زده‌ی عراق چگونه از زائران پذیرایی می‌کنند، اما در استان کرمان برای پذیرایی از زائران پاکستانی و افغانی، هیچ تدبیری اندیشیده نشده است.

حجت‌الاسلام ربانی‌زاده ادامه داد: با توجه به این‌که بیش از 40 هزار نفر زائر پاکستانی از استان ما عبور می‌کند، مدیریت استان، فرماندار، بسیج و دیگر دستگاه‌های مربوط باید در این زمینه ورود کنند و استرحت‌گاه‌هایی را در نظر بگیرند تا از این زائران پذیرایی شود. وی هم‌چنین شهادت شهید خزایی، خبرنگار مجاهد و ازخودگذشته که دارای سه فرزند است را به اصحاب رسانه و کارکنان صداوسیما تسلیت گفت.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *