ضرورت تربیت نیروی متخصص در مراکز آموزش عالی استان


رییس شورای اسلامی شهر کرمان تأکید کرد:

ضرورت تربیت نیروی متخصص در مراکز آموزش عالی استان

رییس شورای اسلامی شهر کرمان بر تربیت نیروی متخصص در مدارس و مراکز آموزش عالی استان تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، رییس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و شهردار کرمان، از مرکز آموزشی بلدالامین بازدید کردند.

علی‌اکبر مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این بازدید با بیان این‌که کرمان با دارا بودن حدود 80 هزار نفر دانشجو، یک شهر دانشجویی محسوب می‌شود، گفت: علی‌رغم این‌که کرمان یک شهر دانشجویی است، اما صنایع استان برای تأمین نیروی انسانی متخصص، با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب، کرمان به سمت صنعتی شدن پیش رفته؛ کارخانجات زیادی راه‌اندازی شده و کارخانجات دیگری از جمله در بخش فولاد در حال راه‌اندازی است، اما کارخانجات باید نیروی انسانی متخصص مورد نیاز خود را از خارج از استان تأمین کنند.

مشرفی ادامه داد: علی‌رغم این‌که کرمان شهر دانشجویی است، اما فارغ‌التحصیلان، توانایی کار در کارخانجات را ندارند.

وی با تشکر از مدیر موسسه‌ی آموزشی بلدالامین گفت: خوش‌بختانه موسسه‌ی آموزشی بلدالامین، این فاصله را پُر کرده و فارغ‌التحصیلان این موسسه افرادی متخصص هستند.

مدیر موسسه آموزشی بلدالامین نیز با اشاره به تجهیز کارگاه‌های این موسسه گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان با هر سلیقه‌ای و در هر رشته‌ای، می‌توانند از امکانات و تجهیزات این موسسه استفاده کنند.

یظهری با بیان این‌که مهم‌ترین کار ما پی‌گیری ادامه‌ی کار دانش‌آموختگان متناسب با تخصص‌شان است، گفت: دانش‌آموختگانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند، رها نمی‌شوند؛ بلکه موظف هستیم تا برای آن‌ها شغل پیدا کنیم.

وی به راه‌اندازی هنرستان هوانوردی در این موسسه آموزشی اشاره کرد و گفت: در سطح کشور چهار هنرستان هوانوردی وجود دارد، اما امکانات و تجهیزات هنرستان هوانوردی بلدالامین، از مجموع هنرستان‌های هوانوردی دیگرِ کشور بیش‌تر است.

یظهری از راه‌اندازی پایگاه نجوم تا نیمه شعبان خبر داد و گفت: تا نیمه شعبان دو خوابگاه دخترانه و پسرانه افتتاح و کارگاه‌های ریخته‌گری و تولید بردهای الکترونیکی نیز به تولید صنعتی می‌رسند.

وی به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحصیل فرزندان اتباع بیگانه (اتباع افغانی بدون مجوز) اشاره کرد و آن را یک دستور فرهنگی بی‌نظیر خواند و گفت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب، 830 نفر دختر و پسر افغانی در مراکز بلدالامین مشغول به تحصیل شدند.

مدیر موسسه بلدالامین با بیان این‌که ما میزبان تعداد زیادی از بچه‌های یتیم هستیم، گفت: اکنون، تعداد زیادی از بچه‌های بی‌سرپرست که در بلدالامین مشغول به تحصیل بوده‌اند، در حال گذراندن تحصیلات دانشگاهی هستند.

یظهری با اشاره به فعالیت 18 ساله‌ی مرکز آموزشی بلدالامین گفت: در حال حاضر، 12 مرکز آموزشی داریم که 90 نفر کادر ثابت و 150 نفر هم‌کاران حق‌التدریسی و ساعتی در این مرکز مشغول به کار هستند.

وی افزود: تاکنون، 4000 نفر از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند که تمام آن‌ها یا مشغول به کار شده‌اند و یا در دانشگاه‌های معتبر کشور مشغول به ادامه‌ی تحصیل هستند.

یظهری با بیان این‌که به‌دنبال پذیرش افراد از دو سالگی تا 90 سالگی هستیم، گفت: علاوه بر این‌که در تلاش هستیم تا مهدکودک را در این مرکز راه‌اندازی کنیم، برای نگه‌داری سالمندان نیز به‌دنبال راه‌اندازی باشگاه‌های پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هستیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *