نصب سگمنتال‌های پل ولی‌عصر از 20 روز آینده شروع می‌شود


نصب سگمنتال‌های پل ولی‌عصر از 20 روز آینده شروع می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر کرمان از سرعت بالای ساخت سگمنتال‌های (عرشه) پل ولی‌عصر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورا، علی‌اکبر مشرفی در حاشیه‌ی بازدید از کارخانه‌ی گروه شهید رجایی قرارگاه خاتم در کرمان، اعلام کرد: سگمنتال اولیه‌ی پل ولی‌عصر که مبنای کار است، ساخته شده و مابقی سگمنتال‌ها نیز در حال ساخت هستند.

وی با بیان این‌که تا 20 روز آینده که سگمنتال‌های پل به مقاومت لازم برسند، قابل حمل به محل پل هستند، گفت: نصب سگمنتال‌ها نیز دو ماه طول می‌کشد؛ بنابراین، پل ولی‌عصر حداکثر تا اواخر بهمن‌ماه افتتاح خواهد شد.

مشرفی افزود: قالب‌های سگمنتال پل ابوذر هم رسیده است؛ بنابراین، پس از تکمیل سگمنتال‌های پل ولی‌عصر، ساخت عرشه‌ی پل ابوذر شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: قالب‌های سگمنتال‌های پل شهید بادپا نیز تا یک ماه آینده از خارج کشور وارد می‌شود که بنابراین امیدواریم این پل نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان سرعت پیش‌رفت کار در پروژه‌ی آزادی را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: طبق گزارشی که از وضعیت پروژه‌ی میدان آزادی داده شد، زیرگذر میدان آزادی تا بهمن‌ماه تکمیل می‌شود، اما با در نظر گرفتن تمام مسایل و مشکلات، این پروژه حداکثر تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مشرفی به بازدید از بازگشایی معبر گلبازخان هم اشاره کرد و گفت: تقریبأ حدود 80 درصد از املاک مسیری این معبر تملک شده و برای تملک بقیه‌ی املاک نیز، شهرداری در حال مذاکره است.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ی زمان‌بندی شهرداری و تخریب حدود 60 درصد از املاک مسیری، اگر تملک بقیه‌ی املاک با مشکل مواجه نشود، خیابان گلبازخان تا دهه‌ی فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که شهرداری کرمان در معبر گلبازخان پارکینگ‌ و فضای سبز مطلوبی پیش‌بینی کرده است، گفت: با بهره‌برداری از معبر گلبازخان، میدان توحید (ارگ) به پیاده‌راه تبدیل می‌شود.

مشرفی افزود: شهرداری کرمان برای به‌سازی میدان توحید نیز طراحی مطلوبی کرده و امیدواریم با بازگشایی معبر گلبازخان و به‌سازی میدان توحید، این میدان تا عید نوروز به پیاده‌راه تبدیل شود.

وی ضمن تشکر از شهردار کرمان به‌دلیل پی‌گیری برای تکمیل پروژه‌های مختلف شهر کرمان گفت: تا پایان امسال 12 پارک محله‌ای نیز به بهره‌برداری می‌رسد؛ بنابراین، عید نورز مردم شهر کرمان را زیباتر از سال‌های پیش مشاهده خواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *