مهندس محمد رضا باهنر در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان عنوان کرد: اختیارات شوراها باید افزایش یابد


کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور مهندس محمد رضا باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، رییس و اعضای شورای شهر برگزار شد.

در این جلسه، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شوراها، استعداد و ظرفیت بسیار بالایی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می گردند.

مهندس محمد رضا باهنر از شوراها به عنوان عصاره ملت یاد کرد و افزود: شوراها، یک نهاد منبعث از قانون اساسی است که تواند بار زیادی را از دوش دولت بردارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه شوراها در زمینه توسعه کشور  باید دست دولت را بگیرند گفت: شوراها در مرحله توسعه و تکامل یافتگی است.

باهنر، شوراها را فرصت مناسبی برای خدمت رسانی به مردم دانست و از مساعدت مجلس شورای اسلامی جهت افزایش اختیارات شوراها با تصویب قانون و مقررات جدید خبرداد.

فتح الله مویدی، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با قدردانی از حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی، گزارشی از عملکرد شورای اسلامی شهر کرمان را ارائه کرد.

در ادامه این جلسه، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان، حضور مهندس باهنر در کرمان را مغتنم شمرد و گفت: شایسته است مجلس شورای اسلامی با نگاهی مهربان تر و دید مثبت به شوراها نگاه کنند.

دکتر کمال جوانمرد، خواستار ارتقاء و افزایش اختیارات شوراها با تصویب مقررات و قوانین جدید شد و افزود: از آنجا که شوراها متولی کلیه امور مربوط به مباحث شهری هستند باید برای ارتقاء آن بیش از پیش گام برداریم.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها  ضمن انتقاد از برخی طرح ها و لوایح دولت و مجلس تصریح کرد: شوراها به بلوغ نسبی خود رسیده اند لذا ضروری است به عنوان پارلمان محلی و در قالب مدیریت طرح جامع و مدیریت یکپارچه شهری، کلیه امور مربوطه از قبیل بهداشتی، فرهنگی، رفاهی و … به شوراها واگذار گردد.

سپس، منصور ایرانمنش عضو شورا نیز خواستار اصلاح ماده 133 قانون مدنی شد که نایب رییس مجلس شورای اسلامی در زمینه اصلاح این ماده قول مساعد داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *