پروژه‌های شهری براساس طرح‌های جامع و تفضیلی اجرا می‌شوند


نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور رییس و سایر اعضا و شهردار کرمان برگزار شد.

شهردار کرمان در این نشست با بیان این‌که هر کاری در شهر، براساس طرح جامع انجام می‌شود، گفت: این طرح توسط مشاوران از تخصص‌های مختلف تدوین می‌شود.

ابوالقاسم سیف‌الهی افزود: طرح جامع به‌وسیله‌ی شورای عالی شهرسازی که 9 وزیر عضو آن هستند، مصوب می‌شود و از طریق راه و شهرسازی، طرح به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود.
وی ادامه داد: طرح جامع غیرقابل تغییر است.
شهردار کرمان در خصوص طرح تفضیلی نیز گفت: طرح تفضیلی هم به‌وسیله‌ی کمیسیون ماده‌ی پنج تصویب می‌شود.
سیف‌الهی با اشاره به ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح در شهر کرمان بیان کرد: در کرمان 29 نقطه‌ی ترافیکی دیده شده که باید تقاطع غیرهم‌سطح ساخته شود و تاکنون، 14 تقاطع غیرهم‌سطح ساخته شده است.
شهردار کرمان به ساخت پل‌های مختلفی که در شهر کرمان به‌وسیله‌ی قرارگاه خاتم در دست ساخت است، اشاره کرد و گفت: فاز نخست تقاطع‌های غیرهم سطح در شورای ترافیک بررسی و مصوب شده است؛ ضمن این‌که در این خصوص در نشریات آگهی دادیم و از تمام صاحب‌نظران درخواست کردیم تا نظرهای خود را در خصوص نحوه‌ی ساخت پل‌های جدید ارایه کنند.
سیف‌الهی افزود: روگذر «ابوذر»، تقاطع غیر‌هم‌سطح بولوار «صدوقی» به بولوار «راه‌آهن»، تقاطع غیرهم‌سطح «هوانیروز» به بولوار «کوثر» و تقاطع سه‌راهی «شرف‌آباد» از جمله پل‌هایی است که در شورای ترافیک مصوب شده و در حال ساخت است.
وی شاه‌بیت فاز دوم ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح در دست ساخت را میدان «آزادی» دانست و گفت: اگر در خصوص ساخت تقاطع غیر‌هم‌سطح در میدان «آزادی» تصمیم گرفته شد، باید در تقاطع‌های «امام جمعه»، «فیروزه»، «سمیه» و «ولی‌عصر» هم تقاطع غیرهم‌سطح ساخته شود.
شهردار کرمان با اشاره به این‌که برای میدان «آزادی» هیچ کس طرحی ارایه نکرده است، تصریح کرد: از سال‌ها پیش تاکنون، از مشاوران متعدد برای ارایه‌ی طرح در خصوص میدان «آزادی» درخواست شده، اما هیچ کدام طرحی ارایه نکرده‌اند.
سیف‌الهی با بیان این‌که تعریض معابر، ساخت تقاطع غیرهم‌سطح و هر اقدام دیگری در شهر، تصمیم شبانه‌ی شهردار و شورا اسلامی شهر نیست، گفت: انجام هر اقدامی در شهر، براساس طرح جامع و طرح تفضیلی است.
شهردار کرمان هم‌چنین گفت: از نقطه‌نظرات استادهای دانشگاه استقبال و سعی می‌کنیم از نظرات فنی آن‌ها استفاده کنیم.
در این نشست خانم‌ها دکتر فدایی و کاظم‌زاده از استادهای دانشگاه به بیان نظرات خود در خصوص تقاطع‌های غیرهم‌سطحِ در دست ساخت شهر کرمان پرداختند.
سعید گیلانی عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست با بیان این‌که دیدگاه‌های مثبت و منفی در خصوص ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح زیاد است، گفت: نباید امروزِ کرمان را ببینیم؛ بلکه باید برای ترافیک 20 سال آینده‌ی کرمان برنامه‌ریزی و مشکل ترافیک شهر را حل کنیم.
وی افزود: تا پنج سال آینده،معطلی در چهارراه «سمیه» به 30 دقیقه خواد رسید؛ ضمن این‌که اگر ترافیک میدان «آزادی» و تقاطع‌های «سمیه» و «ولی‌عصر» حل شود، ترافیک شهر کرمان حل می‌شود.
گیلانی با بیان این‌که حل شدن معضل ترافیک شهر کرمان، همتی بلند می‌خواهد، تاکید کرد: اگر این شورا و شهرداری جرأت داشته باشد ترافیک مرکز شهر را حل کند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود و باعث برگشت سرمایه و رونق اقتصادی به بافت تاریخی شهر کرمان خواهد شد.
وی افزود: حل مشکل ترافیکی شهر کرمان، نیازمند همت بلند تیم دانشگاهی و تیم اجرایی شهر کرمان است.
منصور ایرانمنش رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان نیز ضمن گلایه از هم‌کاری نکردن دانشگاه‌ها با شورای اسلامی شهر کرمان و شهرداری گفت: در ابتدای دور چهارم شورا، طی نامه‌ای از دانشگاه‌ها درخواست کردیم تا پیش‌نهادهای خود را در خصوص بهبود وضعیت سیما و منظر شهری ارایه کنند، اما هیچ استقبالی نشد.
وی هم‌چنین ضمن تشکر از شهردار کرمان برای انجام پروژه‌های مختلف در شهر کرمان گفت: در جای‌جای شهر کارهای خوبی در دست انجام است و در هر چهار منطقه، شهرداران مناطق و کارکنان شهرداری زحمت فراوانی می‌کشند.
فتح‌الله مویدی رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز ضمن تشکر از فعالیت‌های شهرداری گفت: شهروندان، از تولد تا مرگ با شهرداری سروکار دارند و فعالیت‌های شهرداری بسیار گسترده است.
وی به موضوع آسفالت معابر شهر کرمان از طریق فاینانس داخلی نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری درخواست کرده تا برای آسفالت معابر شهر از طریق فاینانس داخلی، 20 میلیارد تومان در متمم بودجه‌ی سال‌جاری و مابقی تا مبلغ 53 میلیارد تومان، در متمم بودجه‌ی سال آینده دیده شود.
در ادامه، درخواست شهرداری کرمان در خصوص آسفالت معابر به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرمان رسید.
زهرا لری رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان هم به ساخت سه پل عابر پیاده با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: شهرداری پیش‌نهاد داده که سه پل عابر پیاده در بزرگ‌راه امام جنب شهرک «الله‌آباد»، بولوار شاهد جنب پایانه‌ی مسافربری «آدینه» و بزرگ‌راه امام جنب مسجد «ابوالفضل» (علیه‌السلام) ساخته و نصب شود.
در ادامه، ساخت و نصب این سه پل عابر پیاده نیز به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرمان رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *