نشست مشترک اعضای شورا با رئیس و هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمان


نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان  مورخ 28/7/92 ، به ریاست حاج آقا مؤیدی با حضور اعضای محترم شورا ، رئیس و اعضای محترم هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شورا در ابتدای جلسه، آقای مؤیدی ضمن تقدیر و تشکر از آقای بدیعی و همکارانشان در جلسه گفت: اساس کار شورا بر تعامل با سازمان ها و نهاد هاست که بر این اساس نشست های مشتر ک با سازمان های مختلف در دستورکار قرار گرفته است .

سپس آقای بدیعی ضمن تبریک به اعضای دوره چهارم آرزو کرد که بدست شورای چهارم کارهای بزرگ برای شهر تاریخی کرمان صورت بپذیرد . وی با مروری بر وضعیت ساخت و ساز کشور و به ویژه شهر کرمان ابراز داشت که مهمترین مشکل در ساخت و ساز، فرهنگ عمومی ساخت وساز است . وی در ادامه گفت: در سال 1374 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در سال 1375 آیین نامه اجرایی آن تدوین شد که به موجب این قانون سازمان نظام مهندسی تأسیس شد که از وظایف مهم این سازمان می توان به بالا بردن میزان دانش اعضای سازمان ، بازرسی فنی ساختمان بشکل راندوم نام برد . ایشان ادامه دادند که برخود لازم می دانیم که با همه شهرداریها و شوراهای استان و به خصوص شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان تعامل و همکاری خوبی داشته باشیم ، تا در سایه این حمایت بتوانیم در جهت منافع شهروندان تلاش کنیم . رئیس سازمان نظام مهندسی پیشنهاد داد که یک کمیته مشترک تشکیل شود تا مسایل و مشکلات صنعت ساختمان بطور همه جانبه مورد بررسی قرار گیرد . همچنین پیشنهاد کرد که برای ساختمان ها شناسنامه فنی صادر گردد تا مالکان بعداز رعایت کردن کلیه مراحل ایمنی و استاندارهای لازم، شناسنامه فنی ساختمان دریافت نمایند و در این صورت ، کرمان اولین شهری در ایران خواهد بود که برای ایمنی ساختمانها چنین اقدامی انجام خواهد داد.

در ادامه اعضای محترم سئوالات و پیشنهاد های خود را مطرح کردند که آقای بدیعی و تعدادی دیگر از اعضای هیئت مدیره بدان ها پاسخ دادند. و اعضای حاضر رضایت خود را از ایجاد کمیته مشترک به منظور بهبود وضعیت ساختمان در کرمان و تسهیل مشکلات مردم اعلان داشتند.

در پایان مصوبات کمیسیون های شورا بررسی و تصویب شد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *