دیدار اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با فرمانده نیروی انتظامی


رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با فرمانده‌ی نیروی انتظامی دیدار کردند.

در این نشست که به مناسبت هفته‌ی نیروی انتظامی و به منظور هم‌اندیشی و تعامل اعضای شورا با نیروی انتظامی برگزار شد؛ فرمانده‌ی نیروی انتظامی استان کرمان بر تعامل پلیس و شورای اسلامی شهر در رابطه با موضوعات مشترکی که می‌تواند به توسعه‌ی آرامش و آسایش شهروندان و پیشرفت شهر کرمان کمک کند تاکید کرد.

سردار حسین چناریان با ارایه‌ی اماری از اقدامات پلیس از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال، گفت: در یک سال گذشته 140 طرح ارتقای امنیت اجتماعی با رویکرد پاسخ‌گویی پلیس به مطالبات مردم اجرا شده است.

وی در همین رابطه به وقوع برخی از جرایم از جمله تجاوز به عنف به خاطر برخی مسایل و مشکلات شهری اشاره و خاطر نشان کرد: بدون شک بازسازی و نوسازی معابر شهری، سامان‌دهی حاشیه‌نشینی و روشنایی مناسب معابر و سایر نقاط شهرنقش اساسی در کاهش جرایم مختلف از جمله تجاوز و سرقت به عنف دارد.

وی موضوع انضباط ترافیکی را نیاز بسیار مهم تلقی کرد و اظهار داشت: در شش ماهه‌ی اول امسال با کاهش 200 نفر کشته در راه‌های استان مقام اول را در سطح کشور کسب کردیم.

چناریان با بیان این‌که تصادفات منجر به فوت در استان 13 درصد کاهش داشته است؛ گفت: نصب دوربین‌های مدار بسته و استفاده از ابزار و تجهیزات هوشمند و البته انجام اقدامات فرهنگی در حوزه‌ی ترافیک در کاهش تصادفات بسیار حایز اهمیت است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری شورای اسلامی شهر کرمان بستر و زمینه‌هاب توسعه‌ی امنیت اجتماعی در بخش‌های مختلف بیش از پیش فراهم شود.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در ادمه‌ی این نشست ضمن تبریک هفته‌ی نیروی انتظامی به وسعت بیش از حد و تراکم جمعین پایین شهر کرمان اشاره و خاطر نشان کرد: باتوجه به وسعت بالای شهر کرمان، اداره‌ی شهر و ارایه‌ی خدمات شهری از سوی شورا و شهرداری و اریه‌ی خدمات امنیتی از سوی پلیس بسیار مشکل است.

فتح‌الله مویدی با تاکید بر این‌که شورای چهارم به هیچ وجه اجازه‌ی افزایش یافتن وسعت شهر را نمی‌دهد؛ تصریح کرد: متاسفانه در دوره‌های قبلی علی‌رغم مخالفت‌های شورای شهر، روز به روز بر حاشیه‌نشینی، به رسمیت شناختن حاشیه نشینان و وسعت شهر کرمان افزوده و مسایل و مشکلات مختلفی برای شهر ایجاد شد.

وی همچنین با اشاره به خدمات پلیس در استان کرمان، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تلاش نیروی انتظامی، علاوه بر ایجاد امنیت، شاهد احساس امنیت هم در بین شهروندان و مردم استان هستیم.

مویدی در خصوص نقاط حادثه خیز شهر کرمان نیز گفت: در صورت ارایه‌ی نقاط حادثه خیز توسط نیروی انتظامی، شورا و شهرداری تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات نقاط حادثه خیز شهر خواهد کرد.

وی روشنایی معابر عمومی، سامان‌دهی خانه‌های مخروبه و زمین‌های خالی سطح شهر و ایمن‌سازی پل‌های عابر پیاده را نیز از جمله دستور کارهای شورا در راستای جلوگیری از معضلات اجتماعی برشمرد.

لازم به ذکر است در این دیدارسایر اعضای شورا نیز به بیان دیدگاه‌‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *