تشريح عملکرد سازمان بهسازي و نوسازي در شورا

 در آخرين نشست عمومي شوراي اسلامي شهر کرمان در سال جاري  عملکرد سازمان بهسازي و نوسازي مورد بررسی قرار گرفت.

در اين نشست رئيس شوراي اسلامي شهر از شهردار کرمان به خاطر تلاش‌هاي بي‌وقفه‌اي که در سال جاري در بخش‌هاي مختلف شهري انجام داده است، تقدير و تشکر کرد، ضمن اين که مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري در اين نشست به تشريح عملکرد سه ساله‌ي اين سازمان پرداخت و آخرين مصوبات کميسيون‌‌هاي شورا نيز به تصويب نهايي رسيد.
علي مهاجري رئيس شوراي اسلامي شهر، در اين نشست که با حضور اکثر اعضاي شوراي اسلامي شهر، شهردار و مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري کرمان برگزار شد، ضمن تقدير و تشکر از زحمات و تلاش‌هاي شهردار و پرسنل شهرداري کرمان، گفت: طي يک سال گذشته کليه‌ي فعاليت‌ها از جمله اقدامات عمراني، با تعامل و هم‌دلي شوراي اسلامي شهر و شهرداري و درايت شهردار کرمان و به دور از هرگونه حاشيه‌سازي، به بهترين نحو در شهر کرمان انجام شده است.
در ادامه‌ي اين نشست مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري کرمان، با بيان اين که اين سازمان فعاليت خود را از سال 82 آغاز کرده است، به شرح وظايف اين سازمان براساس اساسنامه‌ي مصوب وزارت کشور در چهار حوزه‌ي اداري، اجرايي، مشارکت‌ و سرمايه‌گذاري و طراحي اشاره کرد.
محمدرضا عسکري با اشاره به اقدامات و پيگيري‌هاي اين سازمان در بهبود وضعيت بافت قديم و بناهاي تاريخي و طرح‌هاي هم‌گون بافت تاريخي، تهيه و اجراي طرح‌هاي گردش‌گري و کف‌سازي تعدادي از معابر و طراحي پروژه‌ي مجتمع تجاري ناصريه جهت مشارکت با سرمايه‌گذار، طراحي و نظارت مجتمع تجاري سجاديه و نساجي مازندران، تهيه طرح توجيهي پارکينگ طبقاتي صفه عزاخانه، طراحي و اجراي مرمت مدرسه‌ي حياتيه و مقبره‌ي خواجه اتابک، حفظ و احياي مسجد امام در قالب پروژه‌ي ميلاد و طراحي پارکينگ طبقاتي فتحعلي‌شاهي را از جمله‌ي اين اقدامات برشمرد.
وي طراحي و اجراي پياده‌روهاي بولوار جمهوري (از چهارراه امام جمعه تا ميدان آزادي و از ميدان آزادي تا ميدان شهدا)، مبلمان و المان‌سازي در برخي معابر، بهسازي بخشي از ميدان ارگ، بازار قدمگاه و مظفري، تعريض خيابان ناصريه، طراحي سرويس بهداشتي ميدان شهدا، اجراي پروژه‌ي کانال آب خيابان شهيد باهنر، طراحي و اجراي المان‌هاي سه‌راه چمران، بهسازي پارک قدس و رياضيات، طراحي نماهاي هم‌گون بافت قديم در خيابان شريعتي، شناسايي محور توريستي فرهنگي بافت قديم، طراحي و بهسازي نماي کاروانسراي حاج‌آقا علي، بهسازي کوچه‌ي بازار طلافروش‌ها (کوچه مسجد امام جعفر صادق (عليه‌السلام)) و پياده‌روي مجاور بيمارستان راضيه فيروز و احداث خانه‌ي فرهنگ بهشت در محله فيروزآباد را از ديگر اقدامات انجام شده توسط اين سازمان در سه سال اخير دانست.
در ادامه‌ي اين نشست اعضاي شوراي اسلامي شهر با تشکر از اقدامات اين سازمان، بر بهسازي و نوسازي بافت تاريخي و فرسوده‌ي شهر کرمان و هم‌چنين ادامه‌ي فعاليت‌هاي اين سازمان در جهت بهسازي محلات قديمي کرمان با هم‌کاري سازمان ميراث فرهنگي و در صورت امکان اتمام مرمت مدرسه حياتيه تاکيد کردند.
هم‌چنين در اين نشست رئيس کميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر به نمايندگي از جامعه‌ي اصناف شهر کرمان از فعاليت‌هاي عمراني شهرداري کرمان تقدير و تشکر کرد.
لازم به ذکر است در پايان اين نشست تعدادي نامه‌ي رسيده به شوراي اسلامي شهر و هم‌چنين مصوبات اين شورا که در کميسيون‌ها مطرح شده بود در صحن علني قرائت گرديد و به تصويب نهايي رسيد.
گفتني است در اين نشست مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري درخواست کرد، شوراي اسلامي شهر با پيشنهاد شهردار کرمان مبني بر تمديد مدت فعاليت سازمان بهسازي نوسازي موافقت کند که اين پيشنهاد با توجه به اقدامات مثبت اين سازمان به تاييد اعضاي شوراي اسلامي شهر رسيد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *