توسط شورای پنجم و شهردای صورت گرفت: تقدیر از معلمان نمونه و دانش‌آموزان برتر کنکور سراسری


توسط شورای پنجم و شهرداری صورت گرفت:

تقدیر از معلمان نمونه و دانش‌آموزان برتر کنکور سراسری

 
طی مراسمی از سوی شورای شهر کرمان و با حضور رئیس شورا و رئیس کمیسیون فرهنگی هنری و بانوان شورای شهر و شهردار کرمان،از تعدادی از معلمان نمونه شهر کرمان و دانش‌آموزان دارای رتبه‌های برتر در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ تجلیل و تقدیر شد.
 رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در این مراسم که با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، مدیر ناحیه دو آموزش و پرورش شهر کرمان و معاون آموزش و پرورش ناحیه یک شهر کرمان و نیز تعدادی دیگر از مسئولان آموزش و پرورش در سالن سادات برگزار شد،  گفت: پنجمین شورای شهر کرمان و اعضای کمیسیون فرهنگی این شورا مانند هرسال، تصمیم گرفت هم به مناسبت گرامیداشت روز معلم از معلمان نمونه و هم به مناسبت اخذ رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی کنکور ۱۳۹۹ توسط تعدادی از دانش‌آموزان کرمان، از ایشان تقدیر کند.
محمد فرشاد در ادامه ضمن تقدیر و تجلیل از مقام شامخ معلم،که نقش بسزایی در ارتقاء شاخص های فرهنگی جامعه دارد،افزود:جایگاه معلم باید آن گونه در جامعه نهادینه شود که همه نهادها و ارگان ها برای تکریم مقام معلم همت بگمارند چرا که تلاش،تدبیر و برنامه ریزی معلمان باعث ارتقای جامعه می شود.
وی ضمن آرزوی موفقیت برای همه‌ی معلمان و دانش‌آموزان  خاطر نشان کرد: قصد داشتیم زودتر این جلسه  را برگزار کنیم اما به دلیل شرایط کرونا و اینکه منتظر بودیم اوضاع بهتر و کرونا مهار شود، تا امروز که به آخر این  دوره رسیدیم  باز هم کرونا مهار نشد و ما تصمیم گرفتیم این جلسه را با رعایت پروتکل‌ها و با تعداد معدود برگزار کنیم.
شهردار کرمان نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات و تلاش های همه فعالان حوزه تعلیم و تربیت، گفت:ما باید قدردان زحمات و تلاش های این قشر زحمتکش که برای پیشرفت و توسعه فرهنگ جامعه تلاش می کنند،باشیم.
سید مهران عالم‌زاده افزود: حوزه‌ی آموزش هم برای تک تک ما مهم و با ارزش است و این مراسم برای قدردانی و سپاس مجموعه‌ی شورای شهر و شهرداری کرمان از  شما به نیابت از مجموعه‌ی آموزش و پرورش استان برگزار شده است.
وی ادامه داد:در این راستا بر خود واجب دانستیم تا این مراسم را برگزار کنیم چرا که این دانش‌آموزان مایه افتخار ما و استان ما هستند و برای همه آنها آرزوی موفقیت داریم.
 رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این مراسم ضمن آرزوی موفقیت برای همه‌ معلمان نمونه و دانش آموزان برتر کنکور، از همه‌ی معلمان و متولیان آموزش و پرورش که با تلاش و درایت آنها،جایگاه این نهاد روز به روز ارتقا پیدا می‌کند و باعث افتخار در کشور است، تشکر و قدردانی کرد. 
زهرا لری افزود: با توجه به اینکه رئیس محترم شورای شهر و شهردار کرمان و مجموعه‌ی ایشان  با دید بلندی که نسبت به مسائل فرهنگی دارند، همیشه مسائل فرهنگی در سرلوحه کارهای شهرداری بوده است و همیشه سعی بر این بوده که در تصمیم‌گیری‌ها، این قشر عزیز و  بزرگوار،مورد توجه قرار گیرند و همچنین سعی شده در همه‌ی برنامه‌ها و زمینه‌ها و پروژه‌هایی که تعریف می‌شود، یک نگاه همه‌ جانبه‌نگر نسبت به فرهنگیان وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: دلیل تاخیر در  برگزاری این مراسم، صبر کردن برای کم و مهار شدن بیماری کووید ۱۹ بود که متاسفانه روز به روز شرایط بدتر شد و امروز بنابر وظیفه‌ ای که در قبال این قشر داریم این مراسم برگزار شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی هنری و بانوان شورای شهر کرمان اظهار داشت: این تجلیل از اساتید ، معلمان و فرزندان موفقی که دست‌پرورده‌ی همین معلمان بزرگوار و کوشاست، صورت می‌گیرد.                                                                 وی ادامه داد:تلاش و کوشش معلمان دلسوز و فداکار برای تربیت نسل آینده،بر هیچ کس پوشیده نیست و اگر زحمات این قشر خدوم، تلاش‌گر و ایثارگر نبود، قطعا موفقیتی برای دانش‌آموزان هم حاصل نمی‌شد.
لری با بیان اینکه، این حرکت نمادین است و در واقع همه‌ معلمان در عرصه‌ی تعلیم و تربیت به عنوان نخبه مطرح می‌شوند؛ گفت: وقتی با توجه به شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، قرار شد کلاس‌ها به صورت غیر حضوری برگزار شوند، این عزیزان نهایت تلاش خود را به کار گرفته  و با تولید محتوای استاندارد توسط خود آنها، کلاس‌های درس را به منازل بردند و نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا وقفه‌ای در عرصه‌ی تعلیم و تربیت رخ ندهد.
رئیس کمیسیون فرهنگی هنری و بانوان شورای شهر کرمان ادامه داد: امروز نتایج این تلاش‌ها را می‌بینیم که خوشبختانه به ثمر نشسته است.
وی اظهار داشت: ارزش و جایگاه معلمان بسیار والاست و باید از تک تک معلمان به عنوان نبی جامعه نام برد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با  حمایت و رفع دغدغه‌های این قشر و در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای این قشر فرهیخته و زحمتکش، مشکلات آنها کم شده و زحمات آنان را قدر نهاد.
لری با تشکر مجدد از همه‌ی معلمان و نیز قدردانی از دانش‌آموزان نمونه حاضر در مراسم که رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی کشور و منطقه را اخذ کردند، گفت: از تلاش‌های شما دانش‌آموزان نمونه که سرمایه‌های اجتماعی کشور محسوب می‌شوید تشکر می‌کنیم، چرا که جامعه زمانی می‌تواند پیشرفت پیدا کند که از پتانسیل و انرژی جوانان برومند خود در حوزه‌‌های علمی و فناوری استفاده کند.
 
گفتنی است در پایان توسط شورای شهر پنجم و شهردار کرمان و با حضور مدیران آموزش وپرورش کرمان، از ۱۲ نفر از معلمان نمونه نواحی یک و دو شهر کرمان و ۲۰ نفر از دانش‌آموزان دارای رتبه یک رقمی  و دو رقمی کنکور سال ۹۹ تجلیل به عمل آمد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *