همه برای رونق محله قلعه محمود مشارکت کنند


در بازدید اعضای کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر از بازار قلعه محمود تاکید شد؛

همه برای رونق محله قلعه محمود مشارکت کنند

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر در بازدید اعضای این کمیسیون، رییس جهاد دانشگاهی، معاون فرهنگی اجتماعی و شهردار منطقه پنج از بازار قلعه محمود گفت: محله قلعه محمود برای برگشت به چرخه اقتصادی باید به طور کامل بازآفرینی شود.

سیدمحمدرضا میرحسینی با بیان این که بازار قلعه محمود از قدیمی ترین بازارهای کرمان است افزود: شورای پنجم در سه سال فعالیت خود دو بار از این بازار بازدید کرده و مصوباتی را برای احیای آن داشته است.

وی ضمن تقدیر از معاونت عمرانی استانداری و جهاد دانشگاهی در تسریع عملیات بازسازی این بازار اظهار داشت: تقریبا همه دستگاه های اجرایی شهر کرمان در جلسات مستمر استانداری حضور یافته و با سرعت و دقت، کار را پیگیری می کنند.

میرحسینی با اشاره به توافق اخیر شهرداری و جهاد دانشگاهی گفت: در این قرارداد اصلاح زیرساخت های بازار با جهاد دانشگاهی و کف سازی و جداره سازی با شهرداری است.

وی از فراخوان مالکان جهت مشارکت در بازسازی بازار قلعه محمود خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم سرعت بازآفرینی محلات قدیمی بیشتر شده و مورد استفاده بهتری قرار بگیرند.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف با اشاره به هدف گذاری بازار قلعه محمود به عنوان بازار سوغات و صنایع دستی کرمان تاکید کرد: تعامل دستگاه های اجرایی در احیای بازار قلعه محمود و همکاری مالکان و اهالی محله، بهترین تشویق برای رجعت مردم به این بازار تاریخی است.

همچنین فتح الله مویدی با اشاره به مالکیت اداره اوقاف بر 44 حجره بازار قلعه محمود گفت: با این حال اما این نهاد کاری برای بازسازی بازار انجام نداده است.

وی در ادامه اظهار داشت: اکثر حجره های متعلق به اوقاف فعال بوده و خدمات آب و برق دریافت می کردند.

منصور ایرانمنش نیز پیشنهاد داد: دیواره های بازار هرچه زود تر مرمت شده و رونق اقتصادی به بازار بازگردد.

همچنین حسین چناریان مرمت سریع تر ورودی های بازار به سمت خیابان امام را در توسعه اقتصادی و اجتماعی موثر دانست.

در ابتدا رییس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به وجود مولفه های کامل محله تاریخی قلعه محمود گفت: اما بخشی از این محله به دلیل نبود زیرساخت ها، تخریب بناها و ناامنی متروکه شده است.

کامیاب احیای بازار قلعه محمود را نماد یک کار گروهی عنوان و تاکید کرد: با این حال عناصر مهمی چون شورای شهر و شهرداری نقش مهم تری در احیای آن داشتند.

شهردار بافت تاریخی نیز از تامین روشنایی بازار و اصلاح کانال ها و کابل های برق خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح اولیه احیای بازار آماده شده و طرح اتصال بین دو راسته بازار نیز سه ماه بعد ارائه می شود.

وی با اشاره به شناسایی 50 ملک خطرساز افزود: در راستای ارتقای امنیت محله، تاکنون چند ملک فاقد ارزش تاریخی تخریب شده است.

شایان ذکر است احیای محلات قدیمی کرمان از جمله محله شهر و قلعه محمود از سوی شورای پنجم مورد تاکید قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *