رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا: امیدوارم بتوانیم در سال 97 کرمان را به‌عنوان شهر بدون گدا اعلام کنیم


رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا:

امیدوارم بتوانیم در سال 97 کرمان را به‌عنوان شهر بدون گدا اعلام کنیم

 

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا از تصمیم جدی دستگاه‌های مرتبط برای سامان‌دهی متکدیان در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، علی خدادادی در نشست عمومی شورا، وجود متکدیان در شهر کرمان را پدیده‌ای نازیبا دانست و گفت: هفته‌ی گذشته در نشستی در فرمانداری کرمان، سامان‌دهی متکدیان مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد این پدیده‌ی شوم باید از شهر کرمان جمع شود.

وی با بیان این‌که چند سازمان مردم‌نهاد هم در این‌باره قول همکاری داده‌اند، اظهار امیدواری کرد با همکاری دستگاه‌های مرتبط و سازمان‌های مردم‌نهاد و البته عدم کمک کردن مردم به متکدیان، در سال 97 کرمان را به‌عنوان شهر بدون گدا اعلام کنیم.

علی بهرامی، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز وجود متکدیان را یک بحران اجتماعی دانست و با بیان این‌که موضوع متکدیان و نحوه‌ی برخورد با آن‌ها بسیار پیچیده است، تأکید کرد: این بحران باید هرچه زودتر با همکاری متولیان سامان‌دهی شود.

حسین چناریان، دیگر عضو شورا نیز تصریح کرد: علت این‌که تکدی‌گری در کرمان به یک معضل تبدیل شده، عمل نکردن دستگاه‌های متولی به وظایف‌شان در این رابطه است.

وی با بیان این‌که تاکنون، شهرداری با تلاش فراوان متکدیان را جمع‌آوری می‌کرد، اما مدیریت واحدی برای پالایش و تعیین‌تکلیف این افراد وجود نداشت، گفت: متکدیان باید پس از جمع‌آوری، غربال‌گری و هر کدام به دستگاه مربوط سپرده شوند؛ ضمن این‌که باید پیگیری شود که اگر دستگاهی به وظیفه‌ی خود در قبال فرد متکدی عمل نکرد، با آن دستگاه برخورد شود.

چناریان افزود: هم‌چنین برخی متکدیان، حرفه‌ای هستند که باید با این افراد برخورد قضایی شود.

محمد فرشاد، رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان این‌که برخی از متکدیان، در قالب باندهایی فعالیت می‌کنند، گفت: این معضل باید علت‌یابی و به‌صورت ریشه‌ای حل شود.

مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز کار فرهنگی در برخورد با متکدیان را ضروری دانست و گفت: مردم نباید به متکدیان کمک کنند.

علی خدادادی، همچنین در نشست عمومی شورا با بیان این‌که کمبود فضای کافی برای دفن در آرامستان فعلی، به یک معضل تبدیل شده است، گفت: به‌زودی شهرداری مجبور می‌شود برای دفن اموات، درختان را قطع کند و آرامستان را گسترش دهد؛ بنابراین، آرامستان جدید باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان این‌که پیش از این برای استفاده‌ی بهینه از آرامستان فعلی، طرح موقتی ارایه شده بود، گفت: با اجرای این طرح حدود 2500 قبر جدید ایجاد می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی آرامستان جدید حداقل به یک‌سال‌و‌نیم زمان نیاز دارد؛ بنابراین، تا بهره‌برداری از آرامستان جدید، باید طرح موقت اجرا شود تا برای دفن اموات با مشکل برخورد نکنیم.

رامین ارجمند کرمانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز قطع درختان برای دفن اموات را تخلف دانست و گفت: برای قطع درخت در هر شرایطی، نیاز به مجوز ماده هفت است؛ بنابراین، اگر شهرداری برای دفن اموات درختان را قطع کند، تخلف کرده است.

سیدمحمد موسوی، سرپرست شهرداری کرمان هم با بیان این‌که در هفته‌ی گذشته جلساتی درباره‌ی راه‌اندازی آرامستان جدید برگزار شد، گفت: مقرر شد تا طراح آرمستان جدید، طرح نهایی را زودتر ارایه کند تا فراخوان مربوط را ارایه کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *