پرداخت حقوق کارگران در گرو مشارکت مردم در پرداخت بهای خدمات شهری


در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تأکید شد:

پرداخت حقوق کارگران در گرو مشارکت مردم در پرداخت بهای خدمات شهری

رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: خوش‌بختانه تملک‌های خیابان استقلال به پایان رسید و دیگر مانعی برای ساخت پروژه‌ی میدان آزادی وجود ندارد.

به گزرش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، علی‌اکبر مشرفی در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تشکر از شهردار کرمان و هم‌کارانش برای تملک املاک مسیری خیابان استقلال گفت: تملک این املاک نیاز به شش میلیارد تومان منابع مالی داشت.

وی هم‌چنین از تملک ملکِ ابتدای معبر گلبازخان که جلوی کار ساخت این معبر را گرفته بود، خبر داد.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان هم‌چنین به ساخت پل سیدی اشاره کرد و گفت: دهنه‌ی چهارم این پل نیز ساخته شده، ساخت دهنه‌ی پنجم نیز رو به پایان است و فقط دو دهنه‌ی کوچکِ دیگر باقی مانده که امیدواریم هرچه زودتر ساخته و نصب شوند.

مشرفی با بیان این‌که ساخت پل سیدی همیشه با مشکلات مختلف حقوقی و تأمین منابع روبه‌رو می‌شود، گفت: علی‌رغم پی‌گیری‌های بسیار زیاد شورا و شهردار، تأمین منابع دولتی این پل نیز مجدد با مشکل روبه‌رو شده که آقای مهندس سیف‌الهی معاون عمرانی استاندار، برای حل این مشکل قول مساعد دادند.

وی به دیگر مشکلات شهرداری ازجمله اعتصاب‌های کارگری به‌دلیل عدم پرداخت حقوق اشاره کرد و گفت: خوش‌بختانه یک ماه حقوق به کارگران پرداخت شد.

مشرفی افزود: از آقای شهردار استدعا داریم هرچند این کارگران به‌طور مستقیم با شهرداری ارتباط ندارند، اما پی‌گیری کنند تا شرکت‌های بخش خصوصی به تعهدات خود عمل کنند تا حقوق کارگران تا پایان سال پرداخت شود.

شهردار کرمان نیز در ادامه، پرداخت حقوق کارگران تنظیف و جمع‌آوری زباله را نیازمند مشارکت شهروندان در پرداخت بهای خدمات شهری دانست و گفت: حقوق کارگران ربطی به پروژه‌های عمرانی ندارد و باید از محل پرداخت عوارض شهرداری و بهای خدمات شهری توسط مردم تأمین شود.

علی بابایی افزود: وقتی مردم فقط 10 درصد از قبض‌های بهای خدمات شهری که به درِ خانه‌ها ارسال شده است را پرداخت می‌کنند، در پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه می‌شویم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *