ضرورت جابه‌جایی مرکز نگه‌داری معتادان بی‌خطر (سامان) به محل غیرمسکونی


رییس کمیسیون خدمات شهری تأکید کرد:

ضرورت جابه‌جایی مرکز نگه‌داری معتادان بی‌خطر (سامان) به محل غیرمسکونی

رییس کمیسیون خدمات شهری شورا به مشکل مرکز سامان (مرکز نگه‌داری معتادان پرخطر) در سرآسیاب اشاره و تصریح کرد: این مرکز که سال‌هاست در این محدوده راه‌اندازی شده، زیبنده‌ی شهر کرمان نیست و باید به محل غیرمسکونی انتقال یابد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، زهرا لری در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: محیط این مرکز بسیار آلوده است و شایسته‌ی هیچ نهادی نیست.

وی افزود: مقرر شد آقای صادق‌زاده مدیرکل سازمان بهزیستی به کمیسیون خدمات شهری دعوت شوند تا در رابطه با انتقال این مرکز تصمیم‌گیری شود.

بابایی شهردار کرمان هم در این رابطه گفت: مرکز نگه‌داری معتادان پرخطرِ سامان، زیر نظر سازمان بهزیستی اداره می‌شود که متأسفانه شرایط این مرکز به این شکل است که معتادان را یک شب نگه‌داری می‌کند و روز بعد معتادها رها می‌شوند.

وی افزود: شهرداری، متکدیان خیابانی‌ای که 40 درصد آن‌ها معتاد و 35 درصد اتباع افغانی زیر 18 سال هستند را با زحمت زیاد جمع‌آوری می‌کند و پس از پالایش به بهزیستی تحویل می‌دهد که متأسفانه بهزیستی معتادان متکدی را یک شب در مرکز سامان نگه‌داری می‌کند و روز بعد دوباره این متکدیانِ معتاد، در خیابان‌های شهر حضور دارند.

شهردار کرمان گفت: در این رابطه با مدیرکل کمیته امداد نشستی داشتیم که مقرر شد شبیه کاری که در تبریز انجام شده، با حمایت کمیته امداد، سازمان‌های مردم نهاد در این رابطه ورود کنند تا با کمک آن‌ها، معضل متکدیانِ خیابانی حل شود.

لری رییس کمیسیون خدمات شهری در ادامه، به درخواست ساکنان شهرک مطهری مبنی بر کاشت درختان سازگار با محیط در این شهرک اشاره کرد که شهردار کرمان گفت: آماده‌سازی شهرک‌های مسکن مهر، به عهده‌ی اداره‌کل راه و شهرسازی است که در جلسه‌ای که دو روز قبل با دکتر بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی داشتیم، مقرر شد برای حل مشکلات ساکنان شهرک‌های مسکن مهر، شهرک شهرداری و شهرک الغدیر، زمین در اختیار سازمان میادین شهرداری گذاشته شود تا این سازمان برای راه‌اندازی مراکز فروش میوه و تره‌بار در این شهرک‌ها اقدام کند.

بابایی افزود: هم‌چنین مقرر شد راه و شهرسازی قیر مورد نیاز را در اختیار شهرداری بگذارد تا محدوده‌ی شهرک‌های مسکن مهر توسط شهرداری آسفالت شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین چون محدوده‌ی شهرک‌های مسکن مهر هنوز تحویل راه و شهرسازی است، مقرر شد برای ایجاد فضای سبز در این محدوده‌ها نیز، شهرداری به راه و شهرسازی کمک کند.

در ادامه، لری خواستار مناسب‌سازی جمعه‌بازار که زنان سرپرست خانوار در این مجموعه به عرضه‌ی محصولات خانگیِ خود می‌پردازند شد که شهردار کرمان در این رابطه قول مساعد داد.

جابه‌جایی تیرهای برق در محدوده‌ی پل عابر پیاده‌ی حافظان قرآن و راه‌اندازی آسانسورِ پل عابر پیاده‌ی روبه‌روی بیمارستان شهید باهنر، از دیگر مواردی بود که رییس کمیسیون خدمات شهری به آن‌ها اشاره کرد.

لری هم‌چنین به ساخت بوستان داوودی در محدوده‌ی کوره‌ی داوودی اشاره کرد و خواستار اخذ مجوز استحکام‌بخشی کوره‌ی داوودی از سازمان میراث فرهنگی شد.

رییس کمیسیون خدمات شهری، تهاتر با سرمایه‌گذار برای اجرای آب‌نما و نورپردازی در سطح شهر را نیز کاری مطلوب خواند.

لری، برگزاری نمایشگاه گل‌و‌گیاه را نیز کار بسیار مطلوبی دانست که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

وی خواستار برگزاری این نمایشگاه به‌صورت فصلی شد.

شهردار کرمان نیز در این رابطه گفت: در نمایشگاه گل‌و‌گیاهِ امسال که با هم‌کاری اتاق اصناف و اتحادیه‌ی گل‌وگیاه برگزار شد، 140 غرفه مربوط به 12 استان کشور بود.

در ادامه، یوسف جعفری عضو شورای اسلامی شهر کرمان به راه‌اندازی بازارچه‌ی ابوذر اشاره کرد و گفت: قرار بود در این بازارچه، زنان سرپرست خانوار فقط تولیدات خانگی خود را عرضه کنند که ظاهراً فراتر رفته و برخی از کسبه اعتراض دارند.

وی خواستار بررسی این موضوع شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *