روز شوراها روز تجلی اراده‌ی مردم در اداره‌ی امور است


رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: نهم اردی‌بهشت، روز شوراها، روز تجلی اراده‌ی مردم در اداره‌ی امور است.
علی‌اکبر مشرفی در گفت‌‌وگو با خبرنگار کرمان‌شهرآن‌لاین، ضمن تبریک نهم اردی‌بهشت روز شوراها افزود: با ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا که در نظام جمهوری اسلامی به وقوع پیوسته، مردم به‌طور مستقیم در اداره‌ی امور شهرها و روستاها دخالت دارند و در تصویب قوانین مربوط به اداره‌ی امور شهر وارد می‌شوند.
وی هم‌چنین شورای اسلامی شهر کرمان در دوره‌ی چهارم را شورایی پویا، فعال و پرتحرک دانست و بیان کرد: در دو‌سال‌و‌نیم گذشته، تصمیم‌های بسیار خوبی اتخاذ و پروژه‌های متعددی در شهر کرمان آغاز شده که اگر شهروندان با دقت بیش‌تری به شهر نگاه کنند، می‌بینند که چهره‌ی شهر کرمان در حال تغییر است.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که سرانه‌ی فضای سبز در شهر کرمان افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است، گفت: در زمینه‌های بهداشتی، کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر کرمان به خوبی وارد شده و تصمیم‌های خوبی گرفته است.
مشرفی افزود: در زمینه‌ی آسفالت معابر هم که مربوط به کمیسیون خدمات شهری شورا می‌شود، اقدمات بسیار خوبی انجام گرفته و اکنون روزانه 1200 تن آسفالت توسط شهرداری ریخته می‌شود که بی‌‌سابقه است.
وی به خیابان‌کشی‌ها و بازگشایی محورهای مختلف در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: بولوار کوثر که یک محور بسیار مهم در شهر کرمان محسوب می‌شود، باز شده و در ادامه‌ی ساخت این بولوار، پل شهدای خلبان نیز در دست احداث است.
مشرفی افزود: پل‌های متعدد دیگری نیز با روش سگمنتال در شهر کرمان در حال ساخت است که ضمن روان‌سازی ترافیک، چهره‌ی شهر را نیز تغییر می‌دهد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان به مرمت و بازسازی ساختمان‌های میراثی شهر کرمان از جمله مدرسه‌ی حیاتی اشاره کرد و گفت: در راستای زیباسازی و آماده‌سازی بافت تاریخی شهر کرمان برای حضور بیش‌تر گردشگر در این شهر، میدان شهدا در حال بدنه‌سازی است.
مشرفی افزود: ساخت مترو به‌عنوان یکی از ضروریات شهر کرمان نیز در این دوره مطرح شده و اگرچه آ‌ن‌چنان که باید پیش‌رفت نداشته، اما مطالعات آن شروع شده و امیدواریم عملیات اجرایی آن هرچه زودتر آغاز شود.
وی ادامه داد: پروژه‌ی قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر هم در این دوره بیش‌از‌پیش فعال شد و ضمن تملک املاک زیادی در این محدوده، اطراف این دو قلعه‌ی تاریخی نیز پارک‌های بسیار زیبا ساخته شده است.
مشرفی اظهار امیدواری کرد به‌زودی شاهد پایان یافتن پروژه‌ی قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر و بهره‌برداری از آن در راستای جذب بیش‌تر گردشگر به کرمان باشیم.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که تله‌کابین کرمان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: مذاکرات برای ساخت هتل بام کرمان نیز در حال انجام است که امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد و شاهد ساخت هتلی بسیار زیبا در بام کرمان باشیم.
مشرفی در این‌باره افزود: در قرارداد هتل بام کرمان، مشکلاتی وجود داشت و مورد تایید اعضای شورا نبود که مهندس بابایی شهردار کرمان در تلاش است با مذاکره با سرمایه‌گذار، این مشکل را حل کند.
وی ادامه داد: امیدواریم مذاکرات شهردار کرمان با سرمایه‌گذار در رابطه با پروژه‌ی بام کرمان، به‌زودی به نتیجه برسد.
مشرفی از آرامستان جدید به‌عنوان یکی از عوامل مورد نیاز شهر کرمان نام برد و گفت: آرامستان جدید با شکلی بسیار زیبا در حال ساخت است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که پیاده‌روسازی و زیباسازی در تمام نقاط شهر کرمان مشهود است، عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: عملکرد شورای اسلامی و شهرداری کرمان نسبت به سایر شهرها، قابل قبول است.
مشرفی در ادامه، از آقای رزم‌حسینی استاندار کرمان به‌دلیل حمایت‌هایش از پروژه‌های عمرانی شهر کرمان تشکر کرد و گفت: هم‌چنین از مهندس سیف‌الهی شهردار سابق و معاون عمرانی استاندار کرمان که برای آبادانی شهر کرمان زحمات زیادی کشیده‌اند، تشکر می‌کنم.
وی مهندس بابایی را نیز شهرداری جوان، فعال و پرتلاش دانست و گفت: موجب خوش‌حالی است که مهندس بابایی سکان‌دار شهر کرمان شد و تاکنون با تلاش وی، شاهد تحولات بسیار خوبی در شهر کرمان بوده‌ایم.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: از تک‌تک اعضای شورای اسلامی شهر کرمان که برای حضور در جلسات مختلف شورا از جمله کمیسیون‌ها و شورای عمومی وقت زیادی می‌گذارند و ضمن رسیدگی به نامه‌ها و درخواست‌های شهروندان، طرح‌های مختلف شهری را نیز بررسی می‌کنند، تشکر می‌کنم.
مشرفی هم‌چنین از تمام پرسنل شهرداری که در شرایط دشوار زحمات زیادی را متحمل می‌شوند، تشکر کرد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان اظهار امیدواری کرد شورای شهر کرمان بتواند در مدت باقی‌مانده از دوره‌ی چهارم، دینی که بر مردم کرمان دارد را ادا کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *