نشست مردمی اعضای شورا با مردم محله شهرک بنی هاشم


اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در نشستی صمیمانه با مردم شهرک «بنی‌هاشم»، مشکلات این محدوده از شهر را بررسی کردند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان در نخستین نشست مردمی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در سال‌جاری که با حضور علی بابایی معاون خدمات شهری شهردار کرمان و علی سعیدی شهردار منطقه‌ی یک در مسجد «خدایی» شهرک «بنی‌هاشم» برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اهالی شهرک بنی‌هاشم را مردمی متدین، مستضعف و مسجدی دانست و گفت: حق شما بیش از این‌هاست.
فتح‌الله مؤیدی با اشاره به کم‌بود بودجه و اعتبارات گفت: شهرداری‌ها باید از مردم عوارض بگیرند و کار انجام دهند.
وی با بیان این‌که جمع‌آوری و دفع هر کیلوگرم زباله 62 تومان هزینه دارد، در خصوص هزینه‌ی زیرسازی کوچه‌ها و معابر این شهرک گفت: برای زیرسازی معابر این شهرک، 11 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی افزود: این اقدام به رغم نداشتن منابع مالی انجام شد و به جای طلب پیمان‌کار، زمینی با 40 درصد زیرقیمت به پیمان‌کار واگذار کردیم.
مؤیدی ادامه داد: علاوه بر این، 750 میلیون تومان زیرسازی نیز توسط یک پیمان‌کار دیگر انجام گرفت و در مجموع حدود 12 میلیارد تومان برای زیرسازی معابر این شهرک هزینه شد.
مؤیدی در خصوص آسفالت معابر این منطقه از شهر نیز گفت: شورای اسلامی شهر کرمان مجوز اجرای50 میلیارد تومان آسفالت از طریق فاینانس داخلی را به شهرداری داده و ظرف دو سال آینده بسیاری از معابر کرمان آسفالت خواهد شد.
وی با بیان این‌که شهروندان برای آسفالت کوچه‌ها و معابر باید سهم خودیاری خود را بپردازند، از مردم خواست برای رفاه حال خود و تسریع در آبادانی این شهرک، سهم خودیاری خود را بپردازند تا شهرداری بتواند کوچه‌های این شهرک را آسفالت کند.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: کوچه‌هایی که ساکنان آن با شهرداری هم‌کاری کرده و هزینه‌ی خودیاری را پرداخته‌اند، ظرف یکی‌دو ماه آینده آسفالت خواهند شد.
وی ادامه داد: امسال نهضت آسفالت در شهر کرمان و به خصوص در این منطقه از شهر انجام خواهد شد.
مؤیدی در باره‌‌ی نام‌گذاری کوچه‌ها و معابر این شهرک نیز خطاب به اهالی گفت: شما به شهرداری پیش‌نهاد بدهید و پس از مطرح‌شدن پیش‌نهادها از سوی شهرداری، در کمیسیون فرهنگی شورا بررسی و نام‌گذاری انجام خواهد شد.
وی با بیان این‌که در هیچ کدام از شوراهای اسلامی شهرِ کشور به اندازه‌ی شورای کرمان خانم وجود ندارد، گفت: این بانوان در کمیسیون‌های مختلف فعال هستند و تاکنون کارهای ارزشمندی انجام داده‌اند.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان وجود خُرده‌فروشان موادمخدر در این شهرک را معضل اساسی دانست و خطاب به اهالی این شهرک گفت: مسایل و مشکلات را به شوای شهر منتقل کنید تا بررسی و پی‌گیری شود.
وی تأکید کرد: امنیت، نیاز این شهرک است؛ بنابراین، مسایل امنیتی این شهرک را به‌طور جدی پی‌گیری خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: ساخت پارک و ایجاد محیط‌های ورزشی در این شهرک را نیز پی‌گیری می‌کنیم.
مؤیدی با تاکید بر این‌که زیباسازی بزرگ‌راهی که به نام رهبر معظم انقلاب است در دستور کار قرار دارد، گفت: در شهرک بنی‌هاشم نزدیک به 15 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که بودجه‌ی شهرداری از 235 میلیارد تومان در سال گذشته به 367 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: شهرداری از مناطق بالای شهر عوارض اخذ و در مناطقی مانند شهرک «بنی‌هاشم» هزینه می‌کند.
مؤیدی تأکید کرد: موارد متعددی که در این دیدار از سوی اهالی گفته شد، در کمیسون‌های شورا مطرح و در حد مقدور اجرا می‌شود.
نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان و رییس کمیسیون خدمات شهری نیز با بیان این‌که تعداد زیادی از پرسنل خدماتی شهرداری ساکن این شهرک هستند، در خصوص آسفالت معابر این شهرک گفت: چندین نشست با اهالی محترم منطقه داشتیم، اولویت‌بندی شده و پی‌گیر آسفالت معابر این شهرک هستیم.
زهرا لری با تاکید بر این‌که ساخت سالن‌های چند منظوره برای این شهرک پی‌گیری می‌شود، گفت: وسایل ورزشی و تندرستی در این شهرک نصب خواهد شد.
وی افزود: بولوار «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» همان‌گونه که شایسته‌ی نام ایشان است، زیباسازی خواهد شد.
نایب‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: امیدوارم این شهرک در آینده، به شهرکی نمونه در استان و کشور تبدیل شود؛ چراکه برای آن برنامه‌ریزی شده و مجموعه‌ی بهزیستی، استانداری و فرمانداری پای کار هستند تا آسیب‌های اجتماعی در این شهرک سامان‌دهی شود و منطقه‌ای عاری از آسیب، نگرانی و ناامنی داشته باشیم.
شهردار منطقه‌ی یک شهر کرمان نیز در این نشست با بیان این که در حد توان برای حل مشکلات این شهرک هم‌راهی خواهیم کرد، گفت: این منطقه با توجه به وضعیتی که در زمینه‌ی ساخت‌وسازهای غیرمجاز داشت، به‌عنوان سکونتگاه غیررسمی شناخته می‌شد و معضلات زیادی در بخش‌های مختلف داشت.
علی سعیدی ادامه داد: با برنامه‌ریزی مناسب، معضلات را به بخش‌های مختلف دسته‌بندی کردیم و یک‌سری فعالیت‌ها انجام دادیم تا این معضلات به حداقل برسد.
وی تأکید کرد: شهرداری با کمک اهالی و شهروندان می‌تواند برای توسعه و آبادانی شهر گام بردارد.
سعیدی با بیان این‌که معضلات این منطقه از شهر را به سه بخش تقسیم کردیم، گفت: با توجه به بازنگری که در طرح تفضیلی داشتیم، فقط پنج درصد ساخت‌وسازهای این منطقه قانونی بود.
وی ادامه داد: متقاضیانی برای صدور پروانه‌ی ساختمان در این منطقه داشتیم که مشکلات‌شان به نبود طرح‌های مصوب برمی‌گشت و با هماهنگی با مشاور توانستیم تعدادی از مراجعان را پاسخ‌گو باشیم.
شهردار منطقه‌ی یک افزود: با تصویب نهایی طرح تفضیلی، بسیاری از معضلاتی که به ساخت‌وسازهای این محله برمی‌گردد، قابل حل‌وفصل خواهد بود و با توجه به مجوزهایی که از شورا گرفته‌ایم، می‌توانیم کمک کنیم تا معضلات شهرسازی این منطقه برطرف شود.
وی با بیان این‌که با حمایت شورای شهر، زیرسازی تمام معابر محدوده‌ی شرقی منطقه‌ی یک کرمان انجام شده است، گفت: برای آسفالت کوچه‌های این شهرک، نیازمند هم‌راهی اهالی هستیم.
وی افزود: اگر بیش‌تر همت کنید، کوچه‌های بیش‌تری آسفالت خواهد شد.
سعیدی با بیان این‌که معابر اصلی زیرسازی و آسفالت خواهد شد، گفت: یکی از معضلات این شهرک، آب‌گرفتگی داخل بزرگ‌راه است که به‌دلیل انجام زیرسازی کوچه‌ها رخ داد.
وی افزود: زیرسازی کوچه‌ها باعث شد بیش‌ترِ آب به سمت بزرگ‌راه سرازیر شود که این مشکل باید برطرف شود.
سعیدی با اشاره به احداث کانال برای جلوگیری از آب‌گرفتگی بزرگ‌راه گفت:‌ کار مطالعاتی احداث یک کانال در حال انجام است، اما هزینه‌ی اجرای کانال چند میلیارد تومان خواهد بود که امید است با کمک مشاور و حمایت شورا، این کانال اجرا و معضل آب‌های سطحی این منطقه برطرف شود.
سعیدی با اشاره به زیباسازی بزرگ‌راه «آیت‌الله خامنه‌ای» گفت: ‌روفوژ وسط بزرگ‌راه اجرا و مشکل مربوط به تقاطع غیرهم‌سطح «سیدی» هم حل شده است.
وی بیان کرد: دو قطعه زمین برای ساخت خانه‌ی فرهنگ و خانه‌ی بهداشت و زمین دیگری با کاربری ورزشی در نظر گرفته شده که نوید خوبی برای آینده‌ی منطقه است.
وی با بیان این‌که هزینه‌های خودیاری اهالی را تقسیط می‌کنیم، گفت: سعی می‌کنیم درصد پرداختی را کم کنیم تا اهالی بیش‌تر مشارکت داشته باشند.
سعیدی با اشاره به این‌که ورودی شهرک و مسیر عبور و مرور اتوبوس‌ها را نیز سامان‌دهی می‌کنیم، گفت: وسایل تندرستی در این شهرک نصب خواهد شد.
وی هم‌چنین گفت: بزرگ‌راه طرح ترافیکی خاصی دارد و مالکیت‌های اطراف بزرگ‌راه هنوز به‌طور کامل انجام نشده است.
وی خطاب به اهالی این شهرک با تاکید بر این‌که ساخت‌وسازهای غیرمجاز را متوقف کنید، گفت: مشکلات حل شده و می‌توانید با مراجعه به شهرداری مجوز ساخت‌وساز بگیرید.
وی افزود: در خرید املاک و زمین نیز از شهرداری استعلام کنید تا دچار مشکل نشوید.
شهردار محله‌ی شهرک بنی‌هاشم نیز در این نشست ضمن بیان مشکلات و معضلات این شهرک گفت: حدود 15 هزار نفر در این شهرک زندگی می‌کنند.
مهدوی با بیان این‌که در سال گذشته کوچه‌ها و معابر این منطقه زیرسازی شده است، گفت: هم‌چنین برای ساخت مرکز درمانی و سالن ورزشی چند منظوره از سوی شهرداری زمین واگذار شده است.
وی با اشاره به این‌که تعدادی از کوچه‌ها که خودریاری پرداخت کرده‌اند، آسفالت شده‌اند و تعدادی نیز در نوبت آسفالت هستند، گفت: اگر این کوچه‌ها به موقع آسفالت شده بود، مردم بیش‌تر هم‌کاری می‌کردند.
مهدوی خاکی‌بودن کوچه‌ها و معابر، خاکی‌بودن مسیر عبور و مرور اتوبوس، نبود امنیت، نبود سالن و امکانات ورزشی و نبود فضای سبز را از دیگر مشکلات این شهرک برشمرد و گفت: به‌دلیل عدم نام‌گذاری کوچه‌ها و معابر، پیداکردن آدرس در این شهرک بسیار دشوار است.
وی خواستار سامان‌دهی ورودی شهرک شد و گفت: در این شهرک بانک و یا عابربانک وجود ندارد و مردم برای دریافت پول باید مسافت زیادی را طی کنند.
عباسی مسئول پایگاه خدمات اجتماعی پنجره‌ی امید نیز در این نشست فقر، بی‌کاری، مشکلات روحی و روانی، خیانت زوجین، طلاق‌های عاطفی و ازدواج دختران در سنین پایین را از دیگر مشکلات و معضلات این شهرک دانست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *