استانداردهای شهرسازی جهت تردد نابینایان در شهر کرمان رعایت شود


سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان با انتقاد از اینکه محل‌های تردد ویژه‌ای برای نابینایان در شهرها در نظر گرفته نشده است، گفت: استانداردهای شهرسازی جهت تردد نابینایان در شهر کرمان باید رعایت شود.

کمال جوانمرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با گرامیداشت روز جهانی «نابینایان و عصای سفید»،  اظهار کرد: به منظور اﻫﻤﯿﺖ بیشتر ﺑﻪ روﺷﻨﺪﻻن و رسیدگی ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت آنان و تاسیس ﻣﺤﯿﻂ‌ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ، 23مهرماه به نام روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن نامگذاری شده است.

وی با انتقاد از اینکه محل‌های تردد ویژه‌ای برای نابینایان در شهرها در نظر گرفته نشده و یا بسیار ناچیز و غیر قابل قبول است، افزود: متاسفانه در کشور ما به ویژه استان کرمان، استانداردهای شهرسازی جهت تردد نابینایان رعایت نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان با تاکید بر اینکه همه سازمان‌ها، ادارات و نهادها باید در راستای رفع مشکلات نابینایان تلاش کنند، گفت: استاندارد نبودن سیستم حمل و نقل شهری، سبب بروز مشکلات مضاعفی در تردد نابینایان شده است.

جوانمرد، ایمن نبودن محیط و کمبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را از دیگر مشکلات روشندلان برشمرد و تصریح کرد: وجود موانع زیاد در پیاده‌روها بر مشکلات این قشر از جامعه افزوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان‌ها، خواستار ارائه تسهیلاتی ویژه در زمینه، ازدواج، مسکن، درمان، آموزش عالی و کار به نابینایان شد و خاطرنشان کرد: مسئولان باید نسبت به استخدام این افراد در ادارات و نهادهای دولتی نرمش بیشتری نشان دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *